Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:44

Wie het beter kan ? Het is al een verbetering als er een ander premier dan liegende Rutte zou komen. Wybren van Haga bijvoorbeeld heeft zijn verstand op de juiste plek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:47

van Haga _O- Die gast denkt alleen aan zichzelf, net zoals de rest van dat rechtse clubje. Als je het hebt over liegen, dan moet je vooral bij extreem-rechts zijn :') Die hebben nog net geen patent op liegen en nepnieuws.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-08-22 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:48

Nee dank je :n dat is de meest slechte keuze die je kan hebben. Vriendjes met vriendjes die vriendjes steunen en beschermen. En en gaan er best veel nederlanders nog meer in de verdrukking komen. Of buitengesloten

tamary

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:51

Meer richting een sp/pvda/groenlinks mix. Maar dan wel met een flinke scheut realisme en out of the box denken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:51

Omtzigt dan? Dat is een van de weinige waarvan in denk dat hij er voor het volk zit en niet voor zichzelf.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:53

Het extreme linkse moet eraf, vvd is tegenwoordig ook links. Maar op dit moment vertrouw ik niemand meer van de politiek. van Haga en BBB komen wel het dichtsbij het belang van de burger, maar als die de grootste partij zijn dan vrees ik ook dat het snel verkeerd gaat. Er is op dit moment niemand die de ondergang van Nederland kan redden. Het zijn allemaal grote narcisten die alleen aan hun eigenbelang denken. Vieze spelletjes worden er gespeeld waardoor alleen zij en hun familie en vriendenkring profiteren. Want hoezo is er wel geld voor Oekraine, maar kan het eigen volk stikken? en waarom zitten de asielzoekers alleen in het noorden/oosten van Nederland, laat ze lekker doorstromen naar de randstand. Net zoals de wolven in drenthe/friesland, 1 grote ellende momenteel maar boeie.... scheelt weer stikstof als iedereen stopt met het houden van schapen.

Maar de huidige dictatuur met extreem linkse invloeden is zeer ongezond voor de Nederlandse belastingbetalende burger.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:39

Ik ben het ook niet eens met onze politiek, maar dat is al jaren zo. Het lijkt alleen nu meer mensen te bereiken dat er echt veel dingen niet goed gaan.

Ik roep ook al jaren dat er op scholen al meer aandacht voor politiek zou mogen zijn. Ik merk dat best veel mensen er eigenlijk vrij weinig vanaf weten en alleen rond het stemmen eens gaan nadenken. ( en soms dat niet eens )
Ze stemmen wat ze al jaren stemmen, doen ene stemwijzer, volgen wie het hardste roept etc etc

Ze zullen het niet leuk vinden als meer mensen zich verdiepen in politiek en snappen hoe het in elkaar zit, maar qua stemgedrag lijkt het me echt nodig dat mensen zich bewuster gaan worden waar ze op stemmen en waar partijen voor staan, hoe het werkt etc.

Rutte en Kaag onder andere weg..........prima. Maar ik denk niet dat er dan 2 helden voor terugkomen opeens.

Ik ben erg wantrouwig en voorzichtig geworden, maar zou dan ook richting Omtzigt denken, mits hij stabiel genoeg is en een goed en eerlijk team om zich heen kan neerzetten. Maar ze moeten wel realistisch blijven.
Ik heb ook geen zin in een berg valse beloftes en over een paar jaar nog verder van huis zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:40

Alle extremen moeten er af. Niet alleen links ook rechts. Populistenpartijen mogen ook weg, scheelt de belastingbetaler echt miljoenen euros per jaar voor wat schreeuwers die verder weinig doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:44

Als je echt zo ontevreden bent kun je er ook zelf iets aan doen. Ga de politiek in!

Als je je bij geen enkele partij thuis voelt kun je zelfs je eigen partij oprichten en gelijkgestemden zoeken.

Die vrijheid hebben we in Nederland!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:44

Morganlefay schreef:
Ik zie liever dat die stinkend rijken eens wat meer doneren richting de minder bedeelden.
Overigens niet aftrekbaar van de Belasting graag }>

Je kunt ook zelf aan je toekomst werken, verdien je ook veel geld en kun je dan weg geven aan de minder bedeelden. En dan afzien van belasting teruggave natuurlijk.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:45

Zou het volk er door heen kunnen kijken als een partij voor een lange termijn visie zou gaan? Vaak gaat dat samen met eerst mindere jaren voor het beter wordt, en als een andere partij dan nu dingen beloven klinkt dat helaas voor een deel van de bevolking toch aantrekkelijker.

Dat en het termijn is 'maar' 4 jaar. Wie zegt er niet dat er daarna een ander komt en t allemaal teniet doet. Niet dat die onzekerheid mij tegen zou houden, ik zou graag meer langetermijn politiek zien, maar ik, en wij op bokt, zijn maar een klein deel van de bevolking..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:48

Het wanbeleid en kapot maken van Nederland geet gewoon door.
Met deze collumnist ben ik het wel eens. Natuurlijk is het belangrijk om de oorlogsmachine van Rusland te stoppen. Maar wanneer de onvrede in Nederland nog veel groter wordt. Vraag ik me af hoe lang het nog duurt voordat een deel van de bevolking echt in opstand komt.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/r ... or-energie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:53

Ben al een aantal jaren binnen een Gemeente actief en dan WMO, Jeugd, Werk en Inkomen.
Het is soms echt erger dan een bak koude stroop.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:55

8nnemiek schreef:
van Haga _O- Die gast denkt alleen aan zichzelf, net zoals de rest van dat rechtse clubje. Als je het hebt over liegen, dan moet je vooral bij extreem-rechts zijn :') Die hebben nog net geen patent op liegen en nepnieuws.

De ellende die we hebben komt primair omdat ze afspraken moet maken met linkse partijen en omdat het gros van de ambtenaren links is. En wat de linkse Jetten nu flikt met het gas kan echt niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:59

janderegelaa schreef:
8nnemiek schreef:

De ellende die we hebben komt primair omdat ze afspraken moet maken met linkse partijen en omdat het gros van de ambtenaren links is. En wat de linkse Jetten nu flikt met het gas kan echt niet.

Geef Van Haga zijn zin maar. Dan wordt de huur van een hok ter grote van een garagebox straks 2000 euro per maand. Als van Haga praat over zaken als mensen die hun rekening niet meer kunnen betalen is hij net zo schijnheillig als Jetten die zegt dat we minder met het vliegtuig moeten gaan terwijl hij zelf voortdurend het vliegtuig pakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 13:09

tamary schreef:
Meer richting een sp/pvda/groenlinks mix. Maar dan wel met een flinke scheut realisme en out of the box denken.

PVDA en GL kruipen helemaal in het hol van D66, dus dat lijkt me geen optie.
Onze linkse partijen moeten een voorbeeld gaan nemen aan Denemarken wil het nog wat worden. Want je kunt niet voor de eigen bevolking zorgen zolang je met open armen de rest van de wereld wil blijven binnen halen.

Omtzigt, BBB, PVV en SP zouden samen moeten gaan werken. Allemaal een beetje water bij de wijn doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 13:12

amber15 schreef:
Omtzigt dan? Dat is een van de weinige waarvan in denk dat hij er voor het volk zit en niet voor zichzelf.

Hij komt idd wel behoorlijk integer over, als een luis in de pels. Maar hij steunt veel moties ook niet, dus dat baart me dan wel weer wat zorgen, maar slechter dan wat er nu aan de macht is kan het vast niet meer worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:14

Ik ga voor Omtzigt en BBB :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:16

fransje23 schreef:
Als je echt zo ontevreden bent kun je er ook zelf iets aan doen. Ga de politiek in!

Als je je bij geen enkele partij thuis voelt kun je zelfs je eigen partij oprichten en gelijkgestemden zoeken.

Die vrijheid hebben we in Nederland!

Dat zet toch helemaal geen zoden aan de dijk. Nog een partij erbij.........We hebben er al zoveel.

Er zijn partijen die even roepen wat mensen willen horen, maar het nooit waar kunnen gaan maken wat ze beloven, omdat het zo niet werkt in de politiek.

Niemand kan er nu "even" gaan zitten en de boel omgooien zodat alles is opgelost voor iedereen.

En neem een Caroline vd Plas. Die heeft snel veel volgers, maar hoeveel mensen denken dat zij daadwerkelijk het land kan runnen?

Rutte is de schietschijf, maar wil je echt veranderingen moet er veel meer aangepakt worden dan een paar mensen op een functie elders zetten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:18

elnienjo schreef:
amber15 schreef:

Hij komt idd wel behoorlijk integer over, als een luis in de pels. Maar hij steunt veel moties ook niet, dus dat baart me dan wel weer wat zorgen, maar slechter dan wat er nu aan de macht is kan het vast niet meer worden.

Dat dus. Hij lijkt me nu een goede optie, maar met de nodige twijfels.

En kan hij het wel aan? Daar zou ik me serieus zorgen over maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:20

chanicha schreef:

Ik hoop echt dat Omtzigt in de politiek blijft bij de komende verkiezingen. Hij is zowat de enige in Den Haag die gewoon eerlijk is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 13:22

superpony schreef:
elnienjo schreef:

Dat dus. Hij lijkt me nu een goede optie, maar met de nodige twijfels.

En kan hij het wel aan? Daar zou ik me serieus zorgen over maken.

Hij zou zich eigenlijk bij BBB moeten voegen, dat zou een stemmenkanon worden. Hij kan dan luis in de pels blijven terwijl Caroline haar mannetje wel staat om de partij te leiden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:22

chanicha schreef:

BBB is er alleen voor de agrifirmas en hun toeleveranciers. Daar hoeft de gewone burger niets van te verwachten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:24

BigOne schreef:
chanicha schreef:

BBB is er alleen voor de agrifirmas en hun toeleveranciers. Daar hoeft de gewone burger niets van te verwachten.

Dat is ook wel een beetje waar ik tegen aan hik bij BBB. Ik vind steun aan de gewone boeren belangrijk. Maar wat VVD voor Schiphol, KLM, Tata, Unilever en andere grote multinationals is. Dat is BBB een beetje voor de agro industrie.

Maar als Omtzigt zich bij BBB aan sluit wordt het wel lastig om niet op BBB te stemmen moet ik zeggen. Het is zo of zo heel lastig voor Omtzigt hoe nu verder in de politiek. Een eigen partij valt ook niet mee. Daar gaat BBB het ook nog wel lastig mee krijgen. De verkiezingen winnen is 1 ding. Maar om vervolgens een stabiele coalitie op te zetten is weer een heel ander verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:27

Omzigt is niet gek, die sluit zich niet bij BBB aan. Eentje om over na te denken( nooit gedacht dat ik het zou zeggen) Esther Ouwehand. Die maakte indruk de afgelopen week.