8nnemiek schreef:Beetje onhandig wel, twee dezelfde topics die langs elkaar lopen.
Ik heb ook nooit iets gehad met de paardensport. Paardrijden moet wat mij betreft voor zowel het plezier van de ruiter als voor die van het paard zijn. En ik weet ook dat er echt wel paarden zijn die springen leuk vinden, of die hartstikke graag dressuurmatig bezig zijn. Maar zodra er geld en prijzen bij komen kijken, en een paard 23 uur per dag in een stal moet staan zodat het in de wei geen been kan breken, en streng wordt aangepakt als het dier eens geen zin heeft, dan is die lol er snel vanaf.
Ik geloof absoluut dat de wereld voor paarden een stuk beter zou zijn als er geen prijswedstrijden meer zouden zijn, geen druk om te presteren, en paarden alleen voor de lol zouden worden gereden.
De 23 uur per dag op stal is idd niet fijn. Maar dat gebeurt echt niet zo vaak meer als je denkt hoor! Misschien bij jouw in de buurt, maar het gaat echt steeds beter met de stallingen/paddock paradises etc. Tis maar net waar je kijkt. Moeten we iets tegen de stallen doen waar dit nog gebeurt? Zekers. Maar zeggen dat alle topsport paarden 23 uur per dag op stal staan is wel heel ouderwets. Dat gebeurt echt niet meer zo vaak hoor!
Met paardensport is het ook weer hoe je er zelf naar kijkt. Ja, er zijn enkelingen die je niet in de baan wilt zien verschijnen. Maar dat is niet de gehele sport.