Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Uppojono schreef:Ik vind dit zelf (als persoon met overgewicht/obesitas (BMI 30-35)) ook wel een lastige discussie. Ook mij lukt het niet om af te vallen, ik val steeds weer terug in mijn oude patroon. Natuurlijk zijn er mensen die écht niets kunnen doen aan hun overgewicht, maar ik denk dat het overgrote deel gewoon teveel (ongezond) eet en te weinig beweegt.
Ook ik heb zitten denken aan een maagbandje, maar ik wil eigenlijk niet laten 'snijden' in een gezond lichaam. Datzelfde heb ik met deze medicatie. Ik snap heel goed dat dit een heel mooie oplossing kan zijn, maar ondanks dat afvallen mij zelf ook niet lukt, vind ik toch dat je zelf je eet- en leefgewoonten moet gaan aanpassen om af te vallen en dit niet met medicatie gaan doen.
Het is beter om te investeren in een coach/psycholoog/diëtist, dan in medicatie.
Ergens is bij mij dus ook de motivatie nog niet groot genoeg om echt hulp bij het afvallen te zoeken (en ben ik te gierig, vind ik dat ik het zelf moet kunnen)
purny schreef:chanicha schreef:Maar wat dan ná de injecties?
Ik zou er goed over nadenken want je spuit nogal wat in je lijf.
Het gaat in samenwerking met de gecombineerde leefstijl. En ik denk dat je ook echt wanneer je 30 kilo bent afgevallen je niet meer zo snel wilt aankomen.
Mars schreef:Opvallend vind ik wel hoeveel mensen met obesitas om dit middel staan te springen. Terwijl een groot deel altijd roept dat teveel eten en snoepen niet de oorzaak is van hun overgewicht. Het ligt altijd aan medicatie, aanleg, lichamelijke aandoeningen etc. Dit medicijn werkt in op je hongergevoel zodat je je vol genoeg voelt om niet door te eten.
Maar teveel eten was het probleem toch niet? Waarom wil men dan toch massaal die prik zo graag?
(Komend van iemand die ooit een BMI van 30+ heeft gehad en eerlijk toegeeft elke kilo er zelf aan gegeten te hebben)
Memories schreef:Ook als we een situatie nemen waarin ‘gewoon’ teveel eten het probleem niet is dan is minder eten (door dus de eetlust maar kunstmatig te verminderen) alsnog wel de oplossing om dunner te worden.
Memories schreef:Nog minder kunnen eten daardoor in de hoop dan toch af te vallen lijkt mij? Gaat misschien niet op voor de ene specifieke groep die zegt dat ze al helemaal niks eten en toch dik zijn oid maar dat is ook niet de gehele groep die zegt dat het niet zozeer aan het zelf teveel willen eten zou liggen. Ik zie de tegenstrijdigheid niet.
Zertab schreef:Memories schreef:Nog minder kunnen eten daardoor in de hoop dan toch af te vallen lijkt mij? Gaat misschien niet op voor de ene specifieke groep die zegt dat ze al helemaal niks eten en toch dik zijn oid maar dat is ook niet de gehele groep die zegt dat het niet zozeer aan het zelf teveel willen eten zou liggen. Ik zie de tegenstrijdigheid niet.
Als je te weinig eet val je juist niet af. Je lichaam gaat dan in spaarstand. Je BMR geeft aan wat je lichaam in volledige rust dagelijks aan kcal nodig heeft om dus überhaupt te kunnen leven.