Telpeva schreef:Heeft iemand er een beeld bij of meer informatie over hoe het met de hulp voor dieren gaat? Het lijkt mij namelijk ontzettend onpraktisch en wellicht ook niet 123 zo diervriendelijk om dieren helemaal van Oekraïne naar hier te gaan slepen, en dan later wel of niet ook weer terug. Want het gaat neem ik aan niet alleen over honden, maar ook katten, knaagdieren, of vogels, wellicht ook vee...?
Is het doneren van bijvoorbeeld geld, spullen, en voeding voor lokale opvangen (of in ieder geval opvangen dichter bij Oekraïne) dan niet een stuk logischer en ook praktischer?
Laat zeggen... Als ik kijk naar wat hier in de opvang zit, (vogels) en er zou hier in het dorp/provincie/land oorlog uitbreken, dan zou er sowiezo maar een klein deel in de ambulance passen om ze te verplaatsen, dan zou de ambu ook tig keer moeten rijden om alle dieren hier weg te krijgen wat ook helemaal niet praktisch is, en al helemaal niet als het honderden, of duizenden kilometers ver is waar het allemaal naartoe moet. Hoe doen organisaties dat nu in Oekraïne, lukt dat uberhaubt om dieren daar weg te krijgen?
De opvang hier (al paar x genoemd in dit topic) is druk bezig met het regelen van voer, hokken en nog meer wat volgende week allemaal naar Oekraïne gaat.
Of er dieren deze kant op komen is niet zeker maar ik acht de kans vrij groot