Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:16

Earth schreef:
_San87_ schreef:

Ja, daar was ik oprecht ook verbaasd over. Ik bedoelde dat het mij van Ali B niet verbaast.


Maar dat zijn allemaal aannames vanuit je eigen kijk op deze persoon. Laat je bias niet een verkeerd beeld schetsen van iemand voordat er daadwerkelijk aanwijzingen of bekentenissen zijn. Datzelfde geldt voor Marco, iedereen is onschuldig totdat het tegendeel wordt bewezen.

Ik zeg alleen dat het me in zijn geval niet verbaast gezien de dingen die ik over hem gezien heb, mocht het waar zijn dat ook hij onderdeel van dit onderzoek is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:20

Cinderella schreef:
karuna schreef:
Hoezo? Ik ontken niks, zeker als er al iemand bekend heeft dan ben je gewoon fouter dan fout. _-:(

Alleen als man en vooral als een bekende man sta je tegenwoordig standaard al achter. Je zult elke schijn moeten vermijden. Dan is een op een met een vrouw een een ruimte eigenlijk al niet meer verstandig. :n Want ook al is er niks gebeurd dat bewijzen is gewoon heel lastig.


Complete onzin.


Helaas geen onzin. Twee keer van dichtbij meegemaakt. -O- Een vader die beschuldigd was zijn dochter te hebben misbruikt. Aangifte bleek later vals te zijn en compleet verzonnen. De beste man is er bijna aan onderdoor gegaan. En mensen bleven hem daarna toch altijd anders bekijken.

Tweede geval was aangifte van aanranding bij het uitoefenen van een beroep. Ook dat is een enorm drama geweest (opgepakt, vastgezet ) en achteraf ook niet kloppend. Maar dat heeft ook heel lang geduurt voor dat weer rechtgebreid was. En heeft ook heel veel impact gehad op de man in kwestie.

Daarom is het zo n ontzettend lastig onderwerp. Soms is het waar, soms niet. En scheidt maar eens de rotzakken met losse handjes van de mannen die gewoon nooit zoiets zullen doen
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-01-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:21

Cinderella schreef:
karuna schreef:
Ik hoorde het eerste bericht op de radio, nieuws erna van Jeroen Rietbergen dat die al meteen is opgestapt en bekend zou hebben ook? :? En dan ligt in een keer ook de relatie met Linda de Mol onder vuur zo?

bizar verhaal en een vreemd geheel.

Wat er ook is gebeurd, ik hoop niet dat er valse beschuldigingen zijn en er mensen moedwillig kapot gemaakt worden. Dit zal wel een flinke boel overhoop halen.

Dat gezegd hebbende, durf je als man of bekende mannelijke nederlander nog wel alleen met een vrouw in een ruimte te zitten? :n Voor je het weet wordt je beschuldigt van dingen die je maar moet zien te bewijzen dat je ze niet hebt gedaan.


Ik kan gewoon geen fatsoenlijke reactie bedenken op deze post. %)

Die arme BN'ers ook he. Ugh.


Nou zeg! Natuurlijk is het erg wanneer je beschuldigt wordt van zoiets als dit, wanneer je dat niet eens gedaan hebt! Dat blijft voor altijd aan je kleven :(:)

Misbruik is er in vele vormen.

En het is lastig om te weten wie het slachtoffer en wie de dader is, dat maakt het ook zo vreselijk naar in dit soort kwesties, omdat je altijd in twijfel getrokken kan en zal worden, aan welke kant van de beschuldiging je ook staat -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:23

karuna schreef:
Cinderella schreef:


Complete onzin.


Helaas geen onzin. Twee keer van dichtbij meegemaakt. -O- Een vader die beschuldigd was zijn dochter te hebben misbruikt. Aangifte bleek later vals te zijn en compleet verzonnen. De beste man is er bijna aan onderdoor gegaan. En mensen bleven hem daarna toch altijd anders bekijken.

Tweede geval was aangifte van aanranding bij het uitoefenen van een beroep. Ook dat is een enorm drama geweest en achteraf ook niet kloppend. Maar dat heeft ook heel lang geduurt voor dat weer rechtgebreid was. En heeft ook heel veel impact gehad op de man in kwestie.

Als een programma als BOOS met een dergelijke uitzending komt, en daarbij opgeteld het feit dat Rietmans opgestapt is, RTL die de opnames stoplegt, dan kun je wel stellen dat het niet om twijfelachtige beschuldigingen gaat, toch?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:26

San dat zeg ik ook niet. Feit dat er een persoon al heeft bekend is al heel wat. Voor mensen die dergelijke dingen doen ben ik keihard. Je misbruikt nooit je macht op welke manier dan ook. Niet sexueel niet geestelijk. :n Dat mag ook keihard bestraft worden. Inclusief einde carriere.

Maar mensen blijven in nederland zolang ze niet bekend hebben gewoon onschuldig, hoe zuur het soms ook is. En als je echt niets hebt gedaan is je leven na de beschuldiging toch nooit meer hetzelfde.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:27

Zullen we de speculaties bij dezen weer stoppen?
We zullen allemaal moeten afwachten want volgens mij is niemand hier verder betrokken in de gaande processen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:28

Er zijn bijzonder weinig verhalen van valse beschuldiging bij bekende mensen toch? Waar haal je dit karuna? Omdat jij toevallig twee gevallen kent wil helemaal niet zeggen dat het vaak voorkomt.

In de VS worden 5% van dit soort aangiftes als vals bestempeld. Hier zitten ook ouders bij die elkaar beschuldigen bij bvb vechtscheidingen. En de meeste slachtoffers doen nooit aangifte.

Maw: het probleem is een pak kleiner dan jij nu schetst.

Avelienvd

Berichten: 7233
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:30

De man van linda is niet aangeklaagd.
Heeft hij nou bekend? Dat zou impliceren dat hij iets gedaan heeft. Of heeft hij erkend? Dat hij wist dat er zaken speelden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:30

karuna schreef:
San dat zeg ik ook niet. Feit dat er een persoon al heeft bekend is al heel wat. Voor mensen die dergelijke dingen doen ben ik keihard. Je misbruikt nooit je macht op welke manier dan ook. Niet sexueel niet geestelijk. :n Dat mag ook keihard bestraft worden. Inclusief einde carriere.

Maar mensen blijven in nederland zolang ze niet bekend hebben gewoon onschuldig, hoe zuur het soms ook is. En als je echt niets hebt gedaan is je leven na de beschuldiging toch nooit meer hetzelfde.

Dat klopt. En het is zeker de moeite waard dat te benadrukken.

Ik ben benieuwd donderdag. Ik hoop oprecht dat de slachtoffers alle hulp krijgen om hiermee om te gaan.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:31

chanicha schreef:
Ik zeg niet dat er niets is gebeurd echt niet maar óf het ligt aan mij óf aan hoe men tegenwoordig denkt, ik weet het niet maar vind dat er wel ineens heel veel aanklachten naar boven komen tegen wie dan ook.

a: vroeger werd er weinig over gezegd, je hield je mond als kind (iets met respect voor volwassenen en die hebben altijd gelijk).
Ik kreeg vroeger les van een gymleraar waarvan mijn moeder zei: zorg dat je niet alleen met hem bent.

Hadden zowel op de MAVO als HAVO een leraar die duidelijk over de grens heen ging, iedereen wist het maar niemand deed er wat aan.
Toen 1 van beide jaren later met pensioen ging zag ik 100-en "je was zo geweldig en aardig" berichten voorbij komen (ook enkele van meiden die echt bang voor hem waren geworden) waarbij ik dacht WTF hij heeft aan je gezeten.. ben ja dat alweer vergeten?

b: mensen kijken op naar beroemde mensen en de kans om echt beroemd te worden.
Daardoor laat men sneller dingen gebeuren die je eigenlijk helemaal niet wilt, maar waar je niks tegenin durft te brengen.
Helemaal als je alleen met een invloedrijk persoon bent.
Of als je bv hoog in de sport meedraait en jouw coach over je kan beslissen of je mee mag doen met belangrijke wedstrijden zorgen voor een scheve machtsverhouding.

c:
juist doordat er meer aandacht voor is en mensen (ook zeer bekende) ervoor uitkomen dat er dingen zijn gebeurd met hun wat echt niet kan, durven anderen daar ook over te spreken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:31

Citaat:
De beschuldigingen zijn aan het adres van onder anderen de bandleider, Jeroen Rietbergen. Hij heeft het wangedrag toegegeven en stapt per direct op, laat hij in een uitgebreide verklaring via zijn advocaat weten. Daarin biedt hij ook uitgebreid zijn excuses aan. Rietbergen is de partner van presentatrice Linda de Mol, zus van John de Mol, de bedenker van The Voice. Ook andere personen binnen het programma worden beschuldigd.


Stukje van Nos bericht.

En het hele bericht

https://nos.nl/artikel/2413158-rtl-legt ... end-gedrag
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-01-22 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:33

Avelienvd schreef:
De man van linda is niet aangeklaagd.
Heeft hij nou bekend? Dat zou impliceren dat hij iets gedaan heeft. Of heeft hij erkend? Dat hij wist dat er zaken speelden.

In het nieuwsbericht staat dat hij een bekentenis naar BOOS heeft gestuurd.

Meerdere nieuwsberichten spreken ook over aangifte tegen een persoon, het OM vertelt alleen niet wie.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 15-01-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 15:36

De werkgever van Jeroen Rietbergenwas volledig op de hoogte, hier staat zijn uitgebreide verklaring.
Het speelt blijkbaar al veel langer.
" De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen. Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag. Ik heb toen met grote schaamte mijn vrouw op de hoogte gesteld. "
bron: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... uit-elkaar

Dan begrijp ik het persbericht van RTL niet, dat het uit het niets kwam en ze van niets wisten maar nu uitgebreid gaan onderzoeken.
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 15-01-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:39


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:41

Jacimatho schreef:
De werkgever van Jeroen Rietbergenwas volledig op de hoogte, hier staat zijn uitgebreide verklaring.
Het speelt blijkbaar al veel langer.
" De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen. Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag. Ik heb toen met grote schaamte mijn vrouw op de hoogte gesteld. "
bron: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... uit-elkaar

Dan begrijp ik het persbericht van RTL niet, dat het uit het niets kwam en ze van niets wisten maar nu uitgebreid gaan onderzoeken.

Ik denk dat RTL de overige aantijgingen dan bedoelt? Al met al wel knullig, ja.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:41

Jacimatho schreef:
De werkgever van Jeroen Rietbergenwas volledig op de hoogte, hier staat zijn uitgebreide verklaring.
Het speelt blijkbaar al veel langer.
bron: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... uit-elkaar

Dan begrijp ik het persbericht van RTL niet, dat het uit het niets kwam en ze van niets wisten maar nu uitgebreid gaan onderzoeken.


Maar in zijn verklaring staat ook dat hij zich niet gerealiseerd heeft dat er sprake was van een ongelijke verstandhouding. Wat dus wil zeggen dat hij het niet als “grensoverschrijdend gedrag” heeft ervaren, maar als overspel waar hij zijn partner én werkgever over heeft ingelicht. De beschuldigingen nu gaan over grensoverschrijdend gedrag, dat heeft hij zich nooit zo gerealiseerd. Dus dat het overspel bekend was bij de werkgever wil nog niet zeggen dat het bekend was dat het (wellicht) over grensoverschrijdend gedrag ging. Toch?

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 15:47

Seksuele contacten tussen deelnemers van het programma en het personeel is imo grensoverschrijdend. Ieder weldenkend mens ziet de ongelijkheid in de machtsverhoudingen, vergelijkbaar met een dokter en een patient of een leerkracht en een leerling. Als RTL dat niet heeft willen zien, zijn ze wat mij betreft medeschuldig aan het faciliteren van een cultuur die misstanden gedoogt.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:50

Jacimatho schreef:
Seksuele contacten tussen deelnemers van het programma en het personeel is imo grensoverschrijdend. Ieder weldenkend mens ziet de ongelijkheid in de machtsverhoudingen, vergelijkbaar met een dokter en een patient of een leerkracht en een leerling. Als RTL dat niet heeft willen zien, zijn ze wat mij betreft medeschuldig aan het faciliteren van een cultuur die misstanden gedoogt.


De kans dat hij dus daarover is aangesproken door zijn werkgever, zoals staat in de verklaring, is dus wel aanwezig… Waar ik op doel is dat het op dat moment niet werd gezien als een vorm van ongelijkheid in de verstandhouding/relatie. En daar lijken deze beschuldigingen op te doelen.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:55

Jacimatho schreef:
Seksuele contacten tussen deelnemers van het programma en het personeel is imo grensoverschrijdend. Ieder weldenkend mens ziet de ongelijkheid in de machtsverhoudingen, vergelijkbaar met een dokter en een patient of een leerkracht en een leerling. Als RTL dat niet heeft willen zien, zijn ze wat mij betreft medeschuldig aan het faciliteren van een cultuur die misstanden gedoogt.


Alle mensen bij de voice zijn 18+, als er seksuele activiteiten gebeurd zijn met wederzijdse toestemming dan lijkt me dat geen probleem. Dan krijg je hoogstens op je flikker van je baas maar geen proces aan je broek.
Maar dan doet degene waar je mee was geen aangifte neem ik aan. Dus er zal ook wel iets onvrijwilligs spelen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:58

Wat een ontzettend triest bericht maar ik vind het ook heel goed dat ze zich nu uit durven te spreken. Seksuele intimidatie en misbruik wordt al veel te lang weg gepraat. M.n. tegen vrouwen, wij zijn echter wel de halve wereldbevolking!

Kookaburra

Berichten: 5454
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:54

Rytir schreef:
Wat een ontzettend triest bericht maar ik vind het ook heel goed dat ze zich nu uit durven te spreken. Seksuele intimidatie en misbruik wordt al veel te lang weg gepraat. M.n. tegen vrouwen, wij zijn echter wel de halve wereldbevolking!

Ik verwacht dat er op misbruik van mannen door vrouwen een groter taboe bestaat. Dus ik zou het persoonlijk niet zo opschrijven als jij deed.

Feit blijft dat elke keer misbruik wel 1x teveel is. Ik schrok dan ook wel even van het nieuwsbericht over The Voice.

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:11

Jacimatho schreef:
Dan begrijp ik het persbericht van RTL niet, dat het uit het niets kwam en ze van niets wisten maar nu uitgebreid gaan onderzoeken.


In het bericht van de NOS staat dat het gaat over Talpa die hem aangesproken heeft. ITV heeft het bedrijf daarna pas overgenomen en blijft volhouden er niks van te weten.

Ik weet niet wat er allemaal besproken wordt bij een overname, maar ik denk dat dit soort dingen liever achtergehouden worden.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:11

Aangifte vanwege seksueel wangedrag bij The Voice tegen Ali B is bevestigd door het OM.

Edit: aldus nu.nl

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:29

Poeh, Linda de Mol is behoorlijk vergevingsgezind geweest.
Nu dit allemaal naar buiten komt, krijgen zij en haar gezin het nog eens flink te verduren.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:39

verootjoo schreef:
karuna schreef:
Dat gezegd hebbende, durf je als man of bekende mannelijke nederlander nog wel alleen met een vrouw in een ruimte te zitten? :n Voor je het weet wordt je beschuldigt van dingen die je maar moet zien te bewijzen dat je ze niet hebt gedaan.


Zo werkt het gelukkig niet. Je bent altijd nog onschuldig tot het tegendeel bewezen is.


Nou echt niet!
Kijk naar Borsato, alles is weg, zijn hele imago en goodwill alles!
Dus die vlieger gaat niet op.

Nogmaals als het echt bewezen wordt dan is dat terecht maar als hij onschuldig wordt bevonden is nog steeds alles stuk.