Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Soepblik schreef:Maar wat voor ouders zijn het als hun kind dat soort dingen zegt? Dan gaat er toch iets compleet mis in de opvoeding? Groepsdruk of niet; het kwam vroeger niet eens in me op om mee te gaan pesten. Laat staan dat soort dingen roepen. Mijn ouders wisten me heel goed bij te brengen dat je dat soort dingen niet zegt of doet, en altijd beleefd bent tegen iedereen.
Ik denk dat die behoefte om zich "stoer te voelen" onderdeel is van een heel verkeerde opvoeding. Dus ja, zeker er wat van zeggen.
Soepblik schreef:Maar wat voor ouders zijn het als hun kind dat soort dingen zegt? Dan gaat er toch iets compleet mis in de opvoeding? Groepsdruk of niet; het kwam vroeger niet eens in me op om mee te gaan pesten. Laat staan dat soort dingen roepen. Mijn ouders wisten me heel goed bij te brengen dat je dat soort dingen niet zegt of doet, en altijd beleefd bent tegen iedereen.
Ik denk dat die behoefte om zich "stoer te voelen" onderdeel is van een heel verkeerde opvoeding. Dus ja, zeker er wat van zeggen.
Supervixen schreef:Ik zou het negeren, zoals eerder gezegd, ze zoeken een reactie en die krijgen ze. Alleen maar leuk voor hen. Als iedereen het negeert, is er geen lol meer aan, dus houdt het op.
Wat je aandacht geeft groeit.
Supervixen schreef:Ik zou het negeren, zoals eerder gezegd, ze zoeken een reactie en die krijgen ze. Alleen maar leuk voor hen. Als iedereen het negeert, is er geen lol meer aan, dus houdt het op.
Wat je aandacht geeft groeit.
Citaat:Ik ben al niet zo dol op kinderen maar dit werd vanmorgen nog even bevestigd. Ik liep net met oppasteckel lekker een rondje park-binnenstad. Hij negeert andere mensen, loopt netjes dichtbij me en doet zijn eigen ding. Ik loop langs een moeder met kind. Ik gok een jaar of 3 a 4. Kind doet een paar stappen naar voren en schopt richting Jozi!!! Dus ik trek hem weg en die moeder trekt dat kind weg. En ik zeg "Dat mag je noooooit doen". En daarna vroeg ik netjes of ik het kind mocht aanspreken (vond ik nog heel netjes van mezelf in deze situatie). En heb daarna gezegd dat je nooit naar hondjes mocht schoppen want dan kunnen ze schrikken en bijten. Of je doet ze pijn en dan moeten ze naar de dokter. Moeder zei trouwens heel weinig.
Echt hoe verzint een kind het.
Kabayo schreef:Vroeger werden we veel strenger opgevoed. Ook vaak met een harde hand... denk dat dat je antwoord is op de opvoeding van tegenwoordig. Ze nemen hun eigen ouders al niet eens serieus Kennen totaal geen respect.
Ts goed gehandeld hoor! Ik vind het dapper
Zebrastreep schreef:12???
Waar leren kinderen dat soort lelijke woorden? Toen ik 12 was gebeurde dat echt nog niet... Ik ben ook bang waar het heen gaat met de jeugd. Maar goed als ik al lees dat ze er ook niet voor terugdeinzen elkaar al neer te steken op die leeftijd verbaast het mij niks.
Ik ben geen ouder , maar ik vindt dat je meer als in je recht hebt gestaan. Ik vindt het juist goed dat je geprobeerd hebt wat bij te brengen aan dit soort asociale gedrag. Kinderen zien letterlijk geen gevolgen van hun gedrag. Maar het kan best dat 1 de aanstichter is en de rest klakkeloos volgt.
Maar de opvoeding is tegenwoordig ver te zoeken.... Vindt het ook wel vervelend voor jou dat je dit mee hebt moeten maken , het is absoluut niet leuk