Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Suzanne F. schreef:Tja je zou pas echt een droeftoeter zijn als je nu ineens begon te vertellen dat je hem zo irritant vond en dat je toch niks met hem had en dat je toch altijd omzapte als hij weer in een programma opdook met zijn irritante stem.
Dat doe je toch niet? Beetje respect. En inderdaad, geen kwaad spreken over de doden. Persoonsverheerlijking gaat weer net wat verder vind ik. Dat is dit niet.
Waarom niet eigenlijk? Als je dat bij leven al vond, moet je dan nu ie dood is ineens lof voor hem hebben?
Ik neem even een voorbeeld dat niemand persoonlijk raakt behalve mezelf:
Mijn grootvader was een klootzak. Viel geen goed woord over te verzinnen, gedurende zijn hele leven was hij agressief, egoïstisch en gewoon in het algemeen een terreur voor iedereen rondom hem die mensen kapot gemaakt heeft door te zijn wie hij was. Hij is inmiddels al 15 jaar dood. Moet ik nu ineens iets gaan zoeken dat hem in een positief daglicht zet terwijl het feit gewoon is dat de wereld echt niets mist aan zo’n mens. Dat ie dood is veranderd niks aan wie hij was bij leven.
nine1987 schreef:Ik ben het toch deels eens met TS.. Je mag het niet zeggen, maar toch vraag ik me af of de daders zo snel gepakt zouden zijn als het "Henk van 2 deuren verderop" was geweest.. En daar wringt 'm voor mij de schoen..
Sakura789 schreef:nine1987 schreef:Ik ben het toch deels eens met TS.. Je mag het niet zeggen, maar toch vraag ik me af of de daders zo snel gepakt zouden zijn als het "Henk van 2 deuren verderop" was geweest.. En daar wringt 'm voor mij de schoen..
Als Henk net zoveel voor de maatschappij heeft betekend, dan zal dat ook zo zijn.
Persoonlijk vind ik Peter R de Vries niet in het rijtje passen van de genoemde personen. Hij heeft cold cases opgelost, nabestaanden antwoorden gegeven, mensen uit de gevangenis gehaald die er onterecht zaten, kritisch geweest op politie, die daardoor zijn gaan verbeteren en nog zóveel andere zaken gedaan die onze maatschappij beter hebben gemaakt. Of individuele personen geholpen.
Ik vind dat je dat mag benoemen, hopelijk inspireert het veel mensen om ook het goede te doen en streven naar rechtvaardigheid.
Ayasha schreef:Suzanne F. schreef:Tja je zou pas echt een droeftoeter zijn als je nu ineens begon te vertellen dat je hem zo irritant vond en dat je toch niks met hem had en dat je toch altijd omzapte als hij weer in een programma opdook met zijn irritante stem.
Dat doe je toch niet? Beetje respect. En inderdaad, geen kwaad spreken over de doden. Persoonsverheerlijking gaat weer net wat verder vind ik. Dat is dit niet.
Waarom niet eigenlijk? Als je dat bij leven al vond, moet je dan nu ie dood is ineens lof voor hem hebben?
Ik neem even een voorbeeld dat niemand persoonlijk raakt behalve mezelf:
Mijn grootvader was een klootzak. Viel geen goed woord over te verzinnen, gedurende zijn hele leven was hij agressief, egoïstisch en gewoon in het algemeen een terreur voor iedereen rondom hem die mensen kapot gemaakt heeft door te zijn wie hij was. Hij is inmiddels al 15 jaar dood. Moet ik nu ineens iets gaan zoeken dat hem in een positief daglicht zet terwijl het feit gewoon is dat de wereld echt niets mist aan zo’n mens. Dat ie dood is veranderd niks aan wie hij was bij leven.
chanicha schreef:Ik denk omdat niet de halve wereld van Henk van de hoek heeft gehoord!
Peter. R. de Vries heeft levens veranderd van sommige mensen door zijn vastberadenheid en dat zegt toch wel wat.
Sakura789 schreef:Dat zeg ik niet nine.
Die zal dat ook krijgen als hij voor mensen veel gedaan heeft. In een andere vorm, maar meer dan Piet op de hoek die alleen voor zichzelf leefde.
Perer R de Vries heeft mede gezorgd dat moorden die complete gezinnen en omgevingen ontwricht hebben, opgelost zijn. Dat is echt wel een prestatie.
nine1987 schreef:chanicha schreef:Ik denk omdat niet de halve wereld van Henk van de hoek heeft gehoord!
Peter. R. de Vries heeft levens veranderd van sommige mensen door zijn vastberadenheid en dat zegt toch wel wat.
Dus omdst Peter bekender is, heeft hij meer recht op gerechtigheid.. Nogmaals, dat is gewoon niet fair en absoluut niet rechtvaardig..
Mindim schreef:Ik kan me ook prima in de openingspost vinden. Ik heb me ook verbaasd over hoe de beste man ineens de hemel ingeprezen wordt, terwijl bij leven het algemene geluid was dat men hem irritant vond, betweterig en weg zapte als hij in een programma zat.