Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayasfrenk schreef:zijn dit nog kinderen die kind mogen zijn?
Suzanne F. schreef:. Ik denk dat de beste weg weer ergens in het midden ligt. Wij gaan hier wel heel vanzelfsprekend om met presteren; ach als het maar leuk is, een 6? Ach dat is toch prima. Red je het niet op school? Dan ga je toch een niveau lager.
Ik vind zelf dat je kinderen wel moet leren het beste uit zichzelf te halen en dat doorzetten bij het leven hoort. Als je wat wil bereiken moet je er wat voor doen. No effort without reward and no reward without effort. En niet alles gaat altijd maar leuk en naar je zin en tegenslagen horen er ook bij. Wat dat betreft denk ik dat mijn dochter door het turnen best wat belangrijke levenslessen geleerd heeft, vooral qua mentaliteit.
enzino schreef:Als de trainers zeggen dat je er niet meer bij mag zijn dan moet je toch eens achter je oren krabbelen of je aanpak wel goed is als ouder zijnde.
Iemand de andere docu (podium.....) ook gezien waar het vooral de kinderen zijn die de grootste lol hebben en de ouders die ze wel steunen maar totaal niet pushen? Op de lange termijn lijkt de top halen met zo'n interne motivatie me een stuk waarschijnlijker.