Stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:55

Zo keuze gemaakt vanavond en met moeite ook schriftelijk volmacht aangevraagd.

gewone volmacht mag kennelijk niet als iemand in een andere gemeente woont. -O- en omdat eigen woonplaats alleen woensdag stemburo open is wat altijd ook erg druk is. In de risicogroep en niet schriftelijk mogen stemmen lijkt me dat geen goed plan. Zo zou het goed moeten gaan. Wel een gedoe. Digitaal met digid vervolgens een papier uitprinten. Handmatig invullen foto van maken en weer uploaden :') . Nu zou die persoon de komende dagen iets per post moeten krijgen waarmee hij kan gaan stemmen. Buro zit tegenover zijn werk dat is handig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:05

Ik denk dat het D66 wordt, kan mij niet in alles vinden maar op veel punten wel. Bovendien vind ik Kaag een goed bekwaam politicus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:05

@karuna: En je weet zeker dat hij op degene stemt die jij je stem wil geven?
Laatst bijgewerkt door purny op 02-03-21 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:06

Anna_Dani schreef:
Nou ik ben terug van de stemwijzer en mijn top 3 is Splinter, PvdD en JONG. Aangezien ik eerder op PvdD gestemd heb, en zij de meeste kans krijgen om wat groter te worden, stem ik PvdD.

Daarnaast ben ik al jaaaren vegetariër en zeer grote dierenvriend dus past het ook wel bij me.

De uitzending van nieuwsuur van vandaag is met Esther ouwehand. Worden wat andere dingen toegelicht dan alleen het dieren stukje

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:14

Bij de stemwijzer kwam er bij mij Forum uit 8)7 . Nou die stem ik nog niet al was het de laatste partij op aarde. Ik vind Baudet zo'n engnek. Ik stem meestal links van het midden. Ik heb jaren D66 gestemd maar ik denk dat ik nu voor iets anders ga. Ik ben nogal afgeknapt op D66. Of ik dan voor liberaal blijf gaan maar wat rechtser ( dus vvd) of juist wat links blijf maar minder liberaal moet ik nog even uitzoeken.

purny

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:25

Vvd is er voor het bedrijfsleven en niet voor de burger.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 23:46

Tja, meningen zijn toch verschillend en persoonlijk. Ik hoor ook mensen roepen; Mark Rutte doet het goed, maar heel veel mensen zijn het daar echt niet mee eens. Ik vind het ook schandalig dat die mensen dan als gek, dom etc worden weggezet.

Sylvana Simons komt niet negatief in beeld omdat ze een zwarte vrouw is. Dat vind ik echt jammer als mensen dat gaan gebruiken.
Ze is gewoon heel fanatiek tekeer gegaan en komt soms gewoon niet prettig over, even aardig gezegd.
En onze generatie zal eerder moeite hebben met hoe ze was en hoe ze zich nu voordoet, dan iets anders.

Maar ik vond haar bij Jinek goed spreken en haar partij heeft enkele goede punten.

Helaas net als een aantal kleine partijen, ook echt onhaalbare punten.

Op een kleine partij stemmen kan natuurlijk goed uitpakken. Forum kwam ook uit het bijna niks en behaalde veel stemmen.
Maar niemand wil met ze regeren, dus ik denk dat het voor de stemmers wel een teleurstelling is geweest.

Ik lees ook echt wel een aantal goede dingen die partijen willen, maar waar gaan ze het geld ook vandaan halen? Ik lees een aantal dingen die ideaal zouden kunnen zijn, maar is echt niet haalbaar. Kunnen ze dan met 1, 2 of iets meer zetels tovch iets terweeg brengen?

Verder moet iedereen vrij zijn om te stemmen wat hem of haar goed lijkt. Ik vind het vreselijk hoe fanatiek mensen hun standpunt delen op fb en anderen proberen te beinvloeden of over te halen hoe te stemmen.

Je kan ook niet voor een ander oordelen, want je stemt uit persoonlijke situatie en die is anders per plek, werk, gezin etc.

Het zou mooi zijn als er een politieke samenwerking is, waarbij er voor iedereen een stukje vertegenwoordiging is en er echt naar de burgers geluisterd wordt. Niet iedereen snapt de politiek, maar veel mensen voelen zich niet gehoord en dat zet mensen tegenover elkaar, maakt mensen boos en fanatiek. Dat kan imo beter.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:02

superpony schreef:
Het zou mooi zijn als er een politieke samenwerking is, waarbij er voor iedereen een stukje vertegenwoordiging is en er echt naar de burgers geluisterd wordt. Niet iedereen snapt de politiek, maar veel mensen voelen zich niet gehoord en dat zet mensen tegenover elkaar, maakt mensen boos en fanatiek. Dat kan imo beter.

Er zijn al ideeën gaande over hoe het anders kan, als dat is wat je bedoelt: https://decorrespondent.nl/11707/meer-d ... 3-753ad347
Ik heb me nog niet helemaal ingelezen in het onderwerp, maar ik denk zeker dat zoiets interessant kan zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:05

Aangezien ik wil dat al die bullshit maatregelen stoppen, blijft er maar heel weinig over.. FvD, Vrij&sociaalNL, Denk, Kroll of PVV.
PVV vind ik te slap, doen wel even hun tegenpraatje maar uiteindelijk gebeurt er niet zoveel.
Denk wordt het sowieso niet, omdat die het hele land willen volstoppen met vluchtelingen.
Vrij&SociaalNL vind ik lastig omdat die nieuw zijn
Kroll vind ik een topper maarja die zal klein blijven.
Dus wordt het FvD. Eerst mijn vrijheid terug, daarna kijk ik wel weer verder

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:16

Voor mij wordt 't PVV; sociaal op het gebied van zorg en pensioenen en bewaken van eigen cultuur en normen en waarden. Bij elke kieswijzer/stemmentracker komt PVV ook met stip bovenaan. Gevolgd door partijen als Code Oranje, FvD, 50Plus. Code Oranje is nog onbekend, FvD vind ik wat corona betreft de wappie kant opgegaan en binnen 50Plus is het telkens ruzie, dus daar heb ik ook weinig vertrouwen in. Wilders heeft al 15 jaar zijn leven in vrijheid voor zijn standpunten opgegeven en die moeite wil ik zeker belonen met mijn stem.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:17

@Dorine92, Stem je alleen voor de maatregelen? Want bedenk je dat je het hele verdere pakket die aan een partij vastzit ook meeneemt.. tenzij je dat ook graag wilt, natuurlijk. Ik denk echter niet dat het veel zin gaat hebben om op een partij te stemmen puur om coronamaatregelen, die gaan echt niet zomaar 180 graden om als een kleine partij twee zetels extra krijgt, bijvoorbeeld.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:23

Voor mij wordt het 100% zeker FvD.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:23

Ik krijg zelf bij de stemwijzer een partij boven de 70% is ook een kleine nieuwe partij (Splinter) maar vind hun zo gek nog niet. De grotere sta ik eigenlijk niet achter dus ik geef liever mijn stem aan een kleine/nieuwe partij die misschien de tweede kamer niet inkomt dan dat ik nergens op stem of een partij waar ik het minder mee eens ben.

Als iedereen de instelling heeft van het lijkt me nutteloos om op een kleine/nieuwe partij te stemmen gaat het ook zo zijn. Maar wie weet ben je net die beslissende stem, plus het zou zonde zijn als je stem verloren gaat... :n

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:41

Lynnepinny schreef:
@Dorine92, Stem je alleen voor de maatregelen? Want bedenk je dat je het hele verdere pakket die aan een partij vastzit ook meeneemt.. tenzij je dat ook graag wilt, natuurlijk. Ik denk echter niet dat het veel zin gaat hebben om op een partij te stemmen puur om coronamaatregelen, die gaan echt niet zomaar 180 graden om als een kleine partij twee zetels extra krijgt, bijvoorbeeld.

Nee ik stem TEGEN de maatregelen O:)
Vrijheid is momenteel mijn enige prioriteit, aangezien ik dat het aller belangrijkst vind, en ze dat met man en macht proberen van mij af te pakken. Dat vraagt om verzet.
Hoewel de media heel braaf Baudet afzeikt en Rutte prijst, denk ik niet dat we het hier over een klein partijtje met 2 zetels hebben. Er zijn meer mensen zoals ik, die nogal aan hun vrijheid gehecht zijn

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:47

Dorine92 schreef:
Lynnepinny schreef:

Vrijheid is momenteel mijn enige prioriteit, aangezien ik dat het aller belangrijkst vind, en ze dat met man en macht proberen van mij af te pakken. Dat vraagt om verzet.
Hoewel de media heel braaf Baudet afzeikt en Rutte prijst, denk ik niet dat we het hier over een klein partijtje met 2 zetels hebben. Er zijn meer mensen zoals ik, die nogal aan hun vrijheid gehecht zijn

Helemaal mee eens, Dorine92! Al ben ik het wel op meerdere punten met het FvD eens en ik heb al vaker op ze gestemd, maar dit is voor mij nu wel de hoofdreden. Ik denk ook dat er veel meer mensen op het FvD gaan stemmen, we hebben het hier niet over een kleine partij.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:50

Dorine92 schreef:
Lynnepinny schreef:

Klopt, na 27 jaar braaf elk jaar op dezelfde partij te hebben gestemd doet de coronacrisis mij wel nadenken en heb ik de neiging, juist door de corona, om op een partij te kiezen die staat voor vrijheid. Die keuze had ik niet gemaakt als corona er niet was.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:08

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, maar zeer zeker geen FvD. Wat Baudet zegt en de woorden die hij gebruikt zijn rechtstreeks fascistisch. Ieder zijn mening maar ik begrijp werkelijk niet hoe je op deze man kunt stemmen als je je werkelijk hebt ingelezen en zijn speeches hebt bekeken. Verder zal ik er even niets over zeggen, maar als je deze meneer overweegt, bekijk kritisch wat hij nu werkelijk zegt.

Zelf neig ik naar D66, GroenLinks of PvdA. Moet me nog wat verder verdiepen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:39

Ik stem dit jaar op BBB :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 02:19

Ik denk dat mensen echt te weinig snappen en weten van politiek om eigenlijk echt goed te stemmen. Mensen stemmen duidelijk ook uit emoties.

FVD is al een keer groot geworden, omdat mensen uit protest daarop stemde. Toch hebben ze ook wel moeite om mensen vast te houden.

Nu zullen mensen er vast op gaan stemmen, omdat ze de maatregelen beu zijn, maar er zijn echt meer partijen, ook de nieuwe kleine, die van de lock down af willen.

Toevallig zag ik het spotje op tv van Baudet en daarmee spreekt hij echt mensen aan. Op dit moment zal dat aanspreken en is de rest waarschijnlijk minder van belang.

Lynnepinny schreef:
superpony schreef:

Er zijn al ideeën gaande over hoe het anders kan, als dat is wat je bedoelt: https://decorrespondent.nl/11707/meer-d ... 3-753ad347
Ik heb me nog niet helemaal ingelezen in het onderwerp, maar ik denk zeker dat zoiets interessant kan zijn.

Ik weet niet of dat helemaal is wat ik bedoel.

Ik kan geen partij vinden waar ik me helemaal in kan vinden. Dan stem je op 2nd best.
Nu is het zo dat de grootste partij, vaak niet genoeg zetels heeft, dus moet er een coalitie gevormd worden. Dan gaan partijen rond de tafel die willen en kunnen samen werken. Het gaat dan niet meer om, op wie we het meest hebben gestemd.
In mijn ogen heb je dan geen brede volksvertegenwoordiging.

Ik ben niet zo van de FVD, maar die waren de grootste en niemand wilde samen met ze. Een aantal jaren geleden was de PVV groot en die wilde echt wel meedoen, maar ging niet gebeuren. Niet mijn smaak, maar als je die stemmen hebt, moet er naar geluisterd worden.

Als het dan niks wordt, moeten mensen daarna weer anders stemmen. Misschien zouden mensen ook anders gaan stemmen als ze zien welk effect het heeft. Zouden ze toch net beter nadenken, inlezen etc. Nu voelen mensen zich niet gehoord en denken dat op de ene partij stemmen, tegen de andere partij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:24

Ik ben wel benieuwd waar Bokt op stemt! Jammer dat er geen poll bij het topic zit :)

Ben ook heel benieuwd naar de uitslagen.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:32

Hier iniedergeval 1 stem voor FvD, niet enkel gezien hun standpunten m.b.t de gehele corona situatie maar ook zo mijn andere redenen! Op wie mijn vriend wil gaan stemmen weet ik (en hij zelf) ook nog niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:34

Als je op FvD stemt om van de maatregelen af te komen ga je bedrogen uitkomen. Die kunnen er nu niet vanaf.
Waarschijnlijk van de zomer kan er wat meer, maar dat heeft dan de FvD niet gedaan, maar het verloop van het virus.

Ik stem CU, zoals al een tijdje eigenlijk.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:39

VVD kwam bij mij met 80% als hoogste uit, had ik ook wel verwacht en dat gaat 'm dan ook worden.

Ik heb 1 keer FVD gestemd, maar na het hele drama daar kon ik me er absoluut niet meer in vinden. Daarnaast ben ik voor de coronamaatregelen maargoed, dit is geen coronatopic

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:41

verootjoo schreef:
Als je op FvD stemt om van de maatregelen af te komen ga je bedrogen uitkomen. Die kunnen er nu niet vanaf.
Waarschijnlijk van de zomer kan er wat meer, maar dat heeft dan de FvD niet gedaan, maar het verloop van het virus.

Ik stem CU, zoals al een tijdje eigenlijk.

Het kan heel best, maar dat stelletje landverraders laten een spoor van vernieling achter met wat ze aan het doen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:44

Janneke2 schreef:
Citaat:
Waarom is dat onzin?
En waarom is het erg dat minder mensen dan gaan stemmen?

Bijvoorbeeld omdat democratie een groot goed is en er hard is getreden voor het feit dat ik als vrouw en kleindochter van arme luyden mag stemmen.

Er is inderdaad hard gestreden dat jij MAG stemmen, dat geeft jou dus het recht om te stemmen of om te beslissen niet te gaan stemmen. Want dat is daar ook onderdeel van waar voor gestreden is: het is een recht maar geen plicht.