De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:49

Kana schreef:
Kookaburra schreef:

Ik had het zelf al doorgelinkt naar een kennis(werkt bij de politie) haha. Maar bedankt voor de tip!

Ah kijk, dat kan inderdaad ook! Jij bedankt voor het ondernemen van actie ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:49

Ik voel me ook erg treurig door de beelden die ik gisteren op de tv heb gezien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:50

Kana wat ik gelezen heb staan de tiplijnen roodgloeiend bij de politie. Er wordt genoeg gemeld bij ze. Maar hoe kun je je als maatschappij hier tegen wapenen? Als er een zwaar gewonde of erger valt aan het klootjesvolk gedeelte ontploft het helemaal ben ik bang.

Maar hoewel ik antigeweld ben zou ik niet afwasbare verf in de waterkanonnen, of nog beter in het traangas (sorry onschuldige omstanders) een goed plan vinden. Of pek en veren zodat je goed herkenbaar bent als kloo t zak

En desnoods het ouderwetse schandblok van stal trekken met rotte tomaten en rotte eieren beschikbaar stellen voor de agenten en hulpverleners als ze willen }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:55

Wij hebben gisteren vol verbazing naar de beelden gekeken... Ik kan nog steeds niet helemaal bevatten dat dit in Nederland is, een land waar je nog veel kan en mag.

Ik houd m'n hart een beetje vast voor vanavond... :\.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:56

Laatst bijgewerkt door karuna op 25-01-21 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:57

En het respect voor dieren is ook weg. Arme paarden ook. Er gaan al veel stemmen op om de bereden te politie af te schaffen dus geen dieren meer in te zetten bij de politie. Dus ook geen honden.
Ik weet het eigenlijk niet.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:57

Ik had tijdens/na de 1e avondklok het idee van dat dat best redelijk goed was verlopen, was blij te horen dat er direct flink was gecontroleerd en bekeurd door de politie. En daarna kwamen de rellen gister... Dieptriest. Ik volg veel nieuws maar hier moest ik op een gegeven moment echt switchen naar Netflix om een beetje bij te komen. Gewoon beangstigend hoe die gasten tekeer gaan. Ik zou wel ergens de hulpverleners/politie willen laten weten dat het grootste deel van NL achter ze staat..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:00

Suzanne F. schreef:
En het respect voor dieren is ook weg. Arme paarden ook. Er gaan al veel stemmen op om de bereden te politie af te schaffen dus geen dieren meer in te zetten bij de politie. Dus ook geen honden.

Toch op zijn minst niet bij rellen zoals dit. Patrouille in de steden, sure. Maar niet bij gewelddadigheden zoals gisteren getoond werden. Vind ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:01

Moeten er doden eerst vallen?ondernemers die nu na een aan gort geslagen winkel het niet meer zien zitten?

Ik las dat er verstandelijk gehandicapten in de schilderswijk wonen die nu compleet getraumatiseerd zijn. :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:03

Te triest voor woorden.
Ik kan er niet bij dat je niet even je kakken kan ophouden in het belang van jezelf en andere.
Respect voor alle hulpverleners die er mee te maken hebben en ook alle gedupeerden.
Echt ik dacht dat Nederlanders een tolerant volk was, maar blijkbaar niet dus. Heel erg triest.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:03

Vind het diep en diep triest :n
Ik hang de slingers ook niet uit om de maatregelen, maar vraag me af of mensen zich realiseren wat er gebeurt als de maatregelen ineens komen te vervallen.... overvolle ziekenhuizen, kwetsbare groepen die met bosjes vallen, nog groter tekort aan personeel in de zorg...

En ik stel me dus nu ook voor hoe Nederland nu op het nieuws is in andere landen, waar de inwoners ons vierkant uitlachen als volk, dat nu afgebeeld wordt als een stel holbewoners om een avondklok die (naar mijn mening) nog meevalt qua tijden...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:05

Suzanne F. schreef:

Bij dit soort ernstig geweld zou men de politiedieren inderdaad thuis moeten laten en grovere middelen inzetten tegen het tuig.Maar bij allerlei andere gelegenheden vind ik bereden politie juist wel passen.Wanneer het eerder representatie en bewaking is.Zoiets als koningsdag bijv.,wat voor dit jaar ook in Eindhoven gepland stond....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:07

Rubber kogels mag geloof ik niet, met een tank erdoorheen ook niet, groot net of veehekken zijn ook ongewenst. Een hond hebben sommigen nog een beetje respect voor die doet namelijk au als deze hap zegt ~~}>

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:09

Dit heeft echt niks meer met demonstreren te maken, dit is is bij een grote groep alleen maar op te rellen.
Want welke achterlijke mongool (sorry geen ander woord voor) gaat daar heen met een zwaard. En dan ook nog even flink hakken op een politie agent. Gelukkig had deze een schild en kon het afweren.

Geen andere woorden voor dan "bizar dat dit gebeurt'.

Daarnaast nog de mensen die het goed praten. Hoe dan? Dat kan ik met de beste wil van de wereld me niet voorstellen dat je dat doet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:12

Zet ik mijn vraagtekens bij veel (inconsequente) Corona maatregelen? Absoluut! Maar de reden dat ik me zo goed mogelijk houd aan deze regels is om de zorg te ontlasten. Het uitstellen van de reguliere zorg vind ik heel begrijpelijk, maar zeer zorgelijk. Ben ik het hele coronagedoe zat? Absoluut, wie niet?
Maar jemig wat een kansloos volk deze gasten. Wat mij betreft worden ze 250 km over de westgrens gelazerd. Je zal maar tegenover deze hufters staan, je zaak naar de galemiezen zien gaan, omdat mensen het zat zijn. Vergelijkingen met een dictatuur worden er gemaakt... ga eens een tijdje in een echte dictatuur wonen met je grote muil. Als de politie het niet aan, mogen van mij de mariniers een handje helpen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:13

Irritant dat zodra het woordje politiepaard of hond verschijnt altijd dezelfde bokkers even moeten zeggen dat er geen honden of paarden zouden moeten zijn.

Die dieren doen fantastisch werk en hebben dat gisteren ook weer gedaan voor de veiligheid van zoveel mensen. Hebben ze het altijd even leuk? Nee zeker niet.
Maar een klein groepje paarden en een enkele hond betekent zoveel voor de veiligheid van die politieagenten!
Die staan daar om de orde voor het normale deel van de bevolking te handhaven en als er honden of paarden nodig zijn om dat op een veilige manier te doen, dan heel graag!

Ik zie nog liever hobbymatig rijden afgeschaft worden (en daar ben ik helemaal groot tegenstander van) dan dieren die supergoed werk doen om mensen te helpen die daar de klappen mogen opvangen voor jouw en mij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:16

Sunnda schreef:
Irritant dat zodra het woordje politiepaard of hond verschijnt altijd dezelfde bokkers even moeten zeggen dat er geen honden of paarden zouden moeten zijn.

Die dieren doen fantastisch werk en hebben dat gisteren ook weer gedaan voor de veiligheid van zoveel mensen. Hebben ze het altijd even leuk? Nee zeker niet.
Maar een klein groepje paarden en een enkele hond betekent zoveel voor de veiligheid van die politieagenten!
Die staan daar om de orde voor het normale deel van de bevolking te handhaven en als er honden of paarden nodig zijn om dat op een veilige manier te doen, dan heel graag!

Ik zie nog liever hobbymatig rijden afgeschaft worden (en daar ben ik helemaal groot tegenstander van) dan dieren die supergoed werk doen om mensen te helpen die daar de klappen mogen opvangen voor jouw en mij.

Ja ik vind het dus niet nodig dat paarden en honden de klappen opvangen, we zijn zo ontwikkeld (nou ja, een deel van NL dan), technisch zo ver gevorderd, en nog moeten we terugvallen op onschuldige dieren om ons te beschermen tegen onszelf. Bizar vind ik dat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:18

_San87_ schreef:
Sunnda schreef:

Ja ik vind het dus niet nodig dat paarden en honden de klappen opvangen, we zijn zo ontwikkeld (nou ja, een deel van NL dan), technisch zo ver gevorderd, en nog moeten we terugvallen op onschuldige dieren om ons te beschermen tegen onszelf. Bizar vind ik dat.

Ik zou zeggen: meld je goede ideen hoe het anders kan bij de politie.
Of je moet graag zien dat we op mensen gaan schieten zoals ze in Amerika doen? Want een horde die uit is op geweld en confrontaties stoppen is niet zo makkelijk denk ik als het lijkt vanachter de computer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:21

Sunnda schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou zeggen: meld je goede ideen hoe het anders kan bij de politie.
Of je moet graag zien dat we op mensen gaan schieten zoals ze in Amerika doen? Want een horde die uit is op geweld en confrontaties stoppen is niet zo makkelijk denk ik als het lijkt vanachter de computer.

Ik snap eerlijk gezegd idd niet waarom er niet met rubber geschoten wordt :). De verhoudingen zijn de laatste weken echt compleet scheef, klap er maar een keer goed op, maar gebruik daar geen dieren voor :).

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:22

Over de inzet van politiepaarden heb ik geen goed woord over. Dat is echt niet meer van deze tijd.

Ik ben vooral benieuwd naar de oorzaak van deze ellende. Is het een combinatie van asociaal volk, die maandenlang binnen moeten zitten, niet meer naar een voetbalwedstrijd kunnen, niet meer kunnen sporten? Wat is de invloed van Thierry Baudet en bijvoorbeeld Willem Engel? Is dit een resultaat van ophitsen en haat op social media?

Of komt het omdat wij in een enorm vrij land leven, jarenlang verwend zijn en nu niks meer pikken?

Het zal een combinatie zijn denk ik, maar ik hoop echt dat dit iets verandert want ik vind de invloed van social media echt doodeng (vooral na het kijken van the Social Dilemma).

Hou mijn hart vast voor vanavond. Zag al berichten voorbij komen dat ze niet stoppen voor er doden vallen en dat er AK-47 mee worden genomen. Zoveel medelijden met onze hulpverleners... En met het zorgpersoneel en iedereen er die al bijna een jaar alles aan doet om dit virus te verdrijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:23

Dilan93 schreef:
Vind het diep en diep triest :n
Ik hang de slingers ook niet uit om de maatregelen, maar vraag me af of mensen zich realiseren wat er gebeurt als de maatregelen ineens komen te vervallen.... overvolle ziekenhuizen, kwetsbare groepen die met bosjes vallen, nog groter tekort aan personeel in de zorg...

En ik stel me dus nu ook voor hoe Nederland nu op het nieuws is in andere landen, waar de inwoners ons vierkant uitlachen als volk, dat nu afgebeeld wordt als een stel holbewoners om een avondklok die (naar mijn mening) nog meevalt qua tijden...

Dat kwam net in t nieuws voorbij, zelfs in China is ons land op t nieuws. Dieptriest.

Wat ik wel mooi vind, is dat er een groep opstaat om de relschoppers tegen te houden.

Supervixen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:29

En dan die droeftoeters zoals die Roelvink die het dan nog nodig vindt om er tussen te lopen om alles te filmen. Om te janken toch.
Ik vind het te treurig voor woorden.
En de volgende dag maar weer zeiken dat je het zo zwaar hebt met het online lesgeven aan je kinderen, terwijl je er zo voor zorgt dat het nog langer duurt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:32

Mij boeit het niks wat andere landen vinden. Wel vind ik het geweld en de criminaliteit veel te ver gaan. Waarom zijn rubber kogels eigenlijk niet toegestaan? In Eindhoven had ik echt het idee dat de rellers hadden gewonnen, toen de paarden, honden en het waterkanon niet gebruikt konden worden was het toekijken en afwachten tot het kanon gemaakt was. Het kon een paar uur doorgaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:33

Tijd dat rubberen kogels enz wel mogen.
Verf in die waterkanonnen, iedereen met verf kan opgepakt worden.
Nu ook van Eindhoven de helft wat vast zat is weer vrij.
Waarom zouden ze het dan laten? Wat zit er voor die lui nu voor een consequentie aan vast. Nu kunnen ze nog stoerder l.llen op een verjaardagfeestje.

Dan zegt Grappenhaus ze moeten gaan betalen, jonge jonge wie geloofd dat dan? Verkiezingen op komt.
Dat hij de ballen heeft en dat ook gaat doen.

Geen pleinen straten schoon vegen, maar juist insluiten, stuk voor stuk opsluiten en sowieso 3 maanden vast.
Hebben ze ook geen last meer van de avondklok.
En dan inderdaad alle schaden verdelen over de opgepakte. Geen geld, dan loon-uitkeringsbeslag.
Niet zo trutten, doorpakken.
Dit heeft niets meer met demonstratie voor de regels te maken, pure criminelen die rellen. Pak ze dan ook eens aan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:33

Aan de andere kant... Als ik de paarden met de oortjes naar voren zie stormen naar een groep relschoppers, vind ik dat toch wel leuk ;)