Dems de ouders? In arnhem toen aanwezig om hun kind op te jutten tegen de politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Jildau schreef:
Nou dit.
En ik vind het ontzettend onnozel aangepakt van onze overheid. Waar de hulpverlening nu de dupe van wordt.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Die giftige cocktail is zelf gecreëerd door onze overheid. Ik hoor mensen (niet eens de laagopgeleide) letterlijk zeggen dat ze gewoon dwars worden van het feit dat de overheid dit verbod nu op Corona afschuift terwijl dat natuurlijk gewoon echt grote onzin is. Ze zeggen zelfs ik zou bijna vuurwerk kopen in België om dwars te zijn.
Ik had dit nooit gedaan op dit moment. Het is vragen om problemen. Het was een uitlaatklep en die is voor de jeugd nu ook afgepakt, dus dan maar rellen. Ik praat dat niet goed, want ik denk zelf gewoon: blijf thuis en ga lekker call of duty spelen, maar ik denk dat het helemaal mis gaat. En de politie/brandweer/ambulance kan de zooi van de overheid opruimen.
In Tilburg is er in ieder geval al maanden elke nacht vuurwerk.
LiesxAnne schreef:Ik ben 1 van die hulpverleners die een nachtdienst mag draaien met oud en nieuw. In de front linie, als politieagent op straat.
En ik kan je zeggen, elk jaar werk ik deze dienst met plezier en kies ik er voor om de kerstdagen thuis te zijn.
Dit gaat het eerste jaar worden dat ik lichtelijk met spanning mijn dienst in zal gaan.
Bang ben ik niet, maar wel lichtelijk gespannen voor hetgeen ons te wachten staat. Ik zit er niet op te wachten om bekogeld te worden met zwaar vuurwerk. En al helemaal niet om mijn vuurwapen te trekken. Twijfel ik als ik het wel zou moeten doen, nee! Want ik wil graag mijn eigen schoenen en ook die van mijn andere collega's thuis brengen.
Billy schreef:Wat een belerend stukje..
Ik blijf altijd thuis met de honden, maar denk je nou echt dat de doelgroep die je wilt bereiken opeens zegt:kookaburra op bokt heeft gezegd dat we ons moeten gedragen, dus nu gooien we alle vuurwerk in de vuilnisbak? Dream on....
LiesxAnne schreef:Ik ben 1 van die hulpverleners die een nachtdienst mag draaien met oud en nieuw. In de front linie, als politieagent op straat.
En ik kan je zeggen, elk jaar werk ik deze dienst met plezier en kies ik er voor om de kerstdagen thuis te zijn.
Dit gaat het eerste jaar worden dat ik lichtelijk met spanning mijn dienst in zal gaan.
Bang ben ik niet, maar wel lichtelijk gespannen voor hetgeen ons te wachten staat. Ik zit er niet op te wachten om bekogeld te worden met zwaar vuurwerk. En al helemaal niet om mijn vuurwapen te trekken. Twijfel ik als ik het wel zou moeten doen, nee! Want ik wil graag mijn eigen schoenen en ook die van mijn andere collega's thuis brengen.
Suzanne F. schreef:Ik verwacht een regelrechte chaos dit jaar. Vuurwerk is er wel, zeker wel en zwaarder dan ooit. Wat de politie nu vindt is maar het topje van de ijsberg. Jeugd gaat de straten op en rellen en dingen opblazen. Ik verwacht dat het rellen nog erger is dan andere jaren.
dems75 schreef:Daarnaast vraag ik me serieus af.... waar in godsnaam zijn de ouders?
Jessix schreef:dems75 schreef:Daarnaast vraag ik me serieus af.... waar in godsnaam zijn de ouders?
Nou dit inderdaad. Ook nu je leest (hier boven ergens een link) dat politie waarschuwt hun dienstwapen te gebruiken als het moet. Dat zou toch wel indruk moeten maken op ouders? Ik zou mijn kinderen niet uit het zicht laten.