Cayenne schreef:Absoluut, maar het valt me op dat richting aangeven tegenwoordig blijkbaar als optioneel wordt gezien.

Zowel op de fiets als auto. Op de auto lijkt het wel een hele dure optie te zijn ofzo.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Ja, ik geef zeker voorrang. Maar wil ook even melden dat ik me behoorlijk stoor aan de mentaliteit van sommige fietsers.
Zonder op of om te kijken of richting aan te geven, manoeuvreren ze zich door het verkeer omdat ze onder de 'zwakke verkeersdeelnemers' vallen.
SusanH schreef:He die kruising ken ik![]()
Dat rechts voorrang heeft mag je ook wel tegen de fietsers in mijn woonplaats komen zeggen. Altijd als we hier de straat uit rijden fietsers die niet snappen dat wij van rechts komen met de auto. Mensen zijn ook gewoon boos. Terwijl wij echt voorrang hebben. Ik durf niet door te rijden. Mijn man drukt hem er gewoon voor
Keet schreef:SimoneeM schreef:Zo vind ik het rete irritant dat fietsers nooit voor zebrapaden stoppen. Alsof die niet hoeven te stoppen voor een voetganger die daar oversteekt....
Of fietsers die fietsen op zebrapaden en dan denken dat ze voorrang hebben
Pepperrr schreef:Ik ben een aantal weken geleden met de brommer onderuit gegaan door een man in een bus van links die me op het laatste moment geen voorrang gaf..
Hij leek eerst netjes te stoppen, dus ik geef gas bij, en op dat moment racet hij ook door. Ik hard remmen en omdat het nat was op de weg gleed ik zo onderuit. Man reed gewoon door![]()
Motorrijder achter mij had het gezien en die is erachteraan gegaan. Man in het busje zei dat hij me echt niet gezien heeft. Terwijl het een super overzichtelijk kruispunt is, dus waarschijnlijk heeft hij gewoon niet eens gekéken.
Fietsers die geen richting aangeven en zo ineens voor je neus fietsen, mensen die niet stoppen voor haaientanden, mensen die random over de weg heen lopen en dan nog boos durven te worden als je niet voor ze stopt... Ik kan me er zo enorm aan ergeren!
joyce83 schreef:Soms vind ik het wel lastig om te weten wat een gelijkwaardige kruising is. Oke als er een bord voorstaat dat je op een voorrangsweg zit of dat je een gelijkwaardige kruising nadert dat is nog wel te doen. Maar op vandaag zie ik steeds meer kruisingen waarvan rechts een verhoging heeft of totaal andere bestrating.. Hier in het dorp ook een weg van rechts waar ik niet van weet of het nog bij de parkeerplaats hoort of dat het als weg telt.....
Ik denk dat ik bij deze nu zelf al weet dat rechts voorrang heeft. Het is dat ik weet dat er een parkeerplaats achter ligt maar is gewoon als weg aangegeven.
[ [url=m/Igr8xK.png]Afbeelding[/url] ]
Hier vind ik het niet echt duidelijk... Is in een stad, straat naar rechts lijkt verhoogd te zijn. Waarom ik twijfel weet ik eigenlijk niet? of ik ooit geleerd heb dat er verschil is als de wegen anders zijn?
[ [url=m/1EqBTT.png]Afbeelding[/url] ]
Memories schreef:Rechts geen voorrang geven kom ik zelf niet zo vaak tegen eigenlijk. Waar ik veel meer last van heb is als voetganger rechtdoorgaan op dezelfde weg terwijl een auto van die weg af wil slaan een zijstraat in. Ik hoor ook als voetganger dan voorrang te krijgen omdat ik rechtdoor ga. Dit gaat letterlijk altijd fout, ben alleen al afgelopen maand bijna 2x van m'n sokken gereden omdat automobilisten niet lijken te beseffen dat ook voetgangers soms wel degelijk voorrang hebben?