katybug schreef:NikkiDeKerf schreef:
En dit is dus een knap staaltje victim blaming, ik vind dit best heftig om te lezen om eerlijk te zijn. Er valt mijn inziens hier namelijk niets niet te begrijpen aan haar keuze. Het is toch simpel? Zij wilde iets, en op een bepaald punt dacht ze: nee, hier heb ik toch geen zin in. Haar lichaam, haar keuze. Soms verandert een mens van mening, en je bent toch niemand iets verplicht? Hij had dus moeten stoppen. Er is geen randgeval, geen andere kant. Er is geen verkeerde beslissing die zij heeft gemaakt, ze is gewoon van idee veranderd halverwege de gebeurtenis. En dat mag. Het is geen kwestie van een man die recht heeft op haar lichaam omdat ze eerst wel seks wilde hebben. Er is geen 'wie A zegt moet ook B' zeggen. Het is haar lichaam, haar leven, haar keuze om te kunnen denken 'ik wil dit toch niet'. Ik snap gewoon niet hoe je haar hier de schuld van kan geven, sorry, ik kan er echt niet bij. De enige verkeerde beslissing is die van die l*l die haar verkracht heeft.
En dit is ook een knap staaltje niet goed lezen. Ik zeg heel duidelijk dat ik haar nergens de schuld van geef. Ik snap alleen bepaalde keuzes niet en dat mag. Dat weet zij ook en zij neemt mij niks kwalijk. Misschien iets beter lezen Truus.
Idem voor jou miereneter. Goed lezen. Dan zie je dat er staat: ik geef haar nergens de schuld van ik snap alleen bepaalde keuzes niet.
Je hoeft niet alles van elkaar te begrijpen. Zolang je elkaar in waarde laat en elkaar respecteert.
Misschien je eigen woorden te harte nemen