Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:48

Daarom dus voorlichting. Meenemen in de opvoeding van de jeugd. Wijzen op gevaren. En juist daarom is een topic als dit imo goed.

Mensen moeten leren afwegen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 11:51

Palmera schreef:
Daarom dus voorlichting. Meenemen in de opvoeding van de jeugd. Wijzen op gevaren. En juist daarom is een topic als dit imo goed.

Ik herinner me één bepaalde voorlichting over drugs nog erg goed van op school. Die werd gegeven door een ex-junkie. Die maakte véél meer indruk op mij, dan de voorlichtingen gegeven door mensen die geen ervaring hadden met het desbetreffende onderwerp.

Daarom dat ik dit dus ook interessant vind. We zien nu een invalshoek van bekendere personen - dat maakt voor de één of andere reden altijd meer indruk.

In mijn omgeving merk ik bijvoorbeeld dat men pas na de getuigenis van Peter veel meer medelijden kreeg. Die man is vrij geliefd en populair, en zijn woorden maakten daardoor (denk ik) meer indruk dan de klacht tegen onbekenden die één van de andere slachtoffers neerlegde. Ik hoor pas sinds zijn getuigenis woorden van begrip, en dingen zoals "alleen Peter kan voor dit begrip zorgen".

Hopelijk trekt dat zich door naar de jeugd, en naar andere volwassenen. Hopelijk leert de wereld er iets van - zowel degenen die de foto's maken, als degenen die ze zonder toestemming verspreiden.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-09-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:52

Dit topic is niet opgestart als 'voorlichting voor de jeugd'. Heel de openingspost bestaat toch uit het veroordelen van de betreffende personen. Als het een algemeen topic over de gevaren van... de bedoeling was geweest, was de toon in de openingspost heel anders geweest, met minder focus op de 3 heren in kwestie. Ik vind het een beetje hypocriet om zich nu te verstoppen achter het educatie-argument.

Britt_xxx

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:53

Als het om sexting in het algemeen gaat, zet er dan niet levensgroot een foto van de drie heren in + heel het verhaal wat er precies gebeurd is...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 11:53

Gini schreef:
Dit topic is niet opgestart als 'voorlichting voor de jeugd'. Heel de openingspost bestaat toch uit het veroordelen van de betreffende personen. Als het een algemeen topic over de gevaren van... de bedoeling was geweest, was de toon in de openingspost heel anders geweest, met minder focus op de 3 heren in kwestie. Ik vind het een beetje hypocriet om zich nu te verstoppen achter het educatie-argument.

Ik ontken ook nergens dat het over deze 3 heren gaat. Maar net daarom gaat het meer over de tong, komt het meer onder de aandacht. Het gaat niet over onbekenden - en daardoor krijgt het meer kracht.

Ik ontken ook mijn mening niet - en die heb ik denk ik niet heel degoutant verwoord. Ja, ik wijs wel een beetje met de vinger - dat is dan ook mijn mening. En dan vraag ik die van jullie. Als je vind dat ik ongelijk heb, mag dat gewoon. Maar ook zonder dit topic wordt er over gepraat.

Ik haal de namen aan, omdat ze al lang en breed op straat liggen. Het gaat over deze situatie - en van daar stap je over op de onbekenden, en op degenen die het nog niet overkomen is.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-09-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:54

Gini schreef:

Ik ben degene die voorlichting aankaart, niet de TS.

En dat is dus, ondanks de OP, het belang van een topic als dit. Imo.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:55

Palmera schreef:

Ik kan ook wel nut zien in dit topic. Als het volwassen mannen (met waarschijnlijk management om reputatie een beetje in goede banen te leiden) kan overkomen, kan het jonge paardenmeiden ook overkomen.

Denk gewoon goed na over wat je stuurt en maak het bespreekbaar, grote kans dat je tiener pikant materiaal maakt (ook als je het niet verwacht) en volgens mij weten we allemaal dat verliefde/hormonale pubers niet altijd slimme dingen doen.

Maar dan kijk ik er vanuit die kant naar en niet 'omg kijk nou eens, een snikkel van een bezette kerel, wat een sukkel'.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:58

ik vind het helemaal niet raar dat hier een topic over gemaakt word, had het zelfs al eerder verwacht... Dit is in Belgie echt wel een ''welbesproken nieuwtje''

Ik vind het heel erg voor die mannen! Maar kom op, hoe naief kun je zijn! hopelijk is dit een les voor vele. Het maakt meer kapot dat je lief is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:59

Ik heb geen enkele van de beelden gezien en eigenlijk niemand in mijn kennissenkring. Volg het ook amper. Dus geen idee wat voor Naaktbeelden het zijn en ook helemaal geen behoefte om er iets over op te zoeken want het zijn mijn zaken niet.

Ik was wel verbaasd dat volwassen mannen met een publieke bekendheid zo naïef geweest zijn. Maar het toont maar weer aan hoe onnadenkend we omgaan met sociale media.

Sja ik heb er eigenlijk niet echt een mening over. Uiteraard is het walgelijk dat mensen zoiets doorsturen en het debat errond is ook echt wel relevant. Maar ik snap niet zo goed waarom mensen het zo belangrijk vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:59

Ik zal wel ouderwets zijn maar waarom stuur je in godsnaam pikante foto’s naar wie dan ook? Dat begrijp ik sowieso niet. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Kom me maar irl bekijken zou ik zeggen.

Ik heb er dus wel een mening over. En eentje die afwijkt waarschijnlijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:03

Gini schreef:
Dit inderdaad.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:07

Fitzroy schreef:
Ik zal wel ouderwets zijn maar waarom stuur je in godsnaam pikante foto’s naar wie dan ook? Dat begrijp ik sowieso niet. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Kom me maar irl bekijken zou ik zeggen.

Omdat het kan. Soms heb je een relatie of chat je met iemand die je nooit in het echt kan zien, dan zijn pikante foto's leuk. Ervan uitgaand dat niemand zo banketstaaf is ze te verspreiden.

Zet gewoon je gezicht er niet op.

Om heel, heel eerlijk te zijn, ik heb letterlijk van iedereen waar ik mee flirt "pikante foto's" gehad en stuur die ook heel makkelijk terug. Ik stuur echter alleen de foto's waarvan ik ze zo oprecht mooi vind dat ik me absoluut niet zou schamen als ze uitgelekt worden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:08

Willen mensen zulke topics nu serieus aanpassen omdat het hun smaak/mening niet is? Bokkers censureren zichzelf tegenwoordig? :D

Dit is al dagen groot nieuws in BE incl namen en toenamen en reacties van de geplaagden, dus daar is iedereen al op de hoogte. En in NL ook wel veel hoor, heb het verhaal al een paar keer voorbij horen komen.
En ook ik denk: wat triest, maar ook wel: wie zijn billen brandt..
Dat dit niet het gedachtegoed is van anderen is toch niet relevant voor de discussie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:32

Fitzroy schreef:

Oooh, nee, je bent helemaal niet ouderwets.
Kom op jongens.
Deze mannen hebben buiten de deur gen**** En dat is bekend geworden omdat er foto's/filmpjes van gemaakt zijn.
Tja, als ze dat niet hadden gedaan, was het niet bekend geworden.
Het is gewoon een logisch gevolg van de tijd van tegenwoordig. Als je een scheet laat, staat het op internet. Scheten kan je niet inhouden. Buiten de pot piesen hoef je niet te doen he? Je kan het ook niet doen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:34

Als je ex je foto's verspreid, of je g gehacked wordt: verschrikkelijk.

Maar sorry hoor, dit zijn dus blijkbaar mannen die online zijn vreemdgegaan en foto's/filmpjes verstuurden naar de 'catfish'.
Natuurlijk blijft het strafbaar en walgelijk om die te verspreiden, maar in dit geval kan ik toch enkel medelijden hebben met hun gezin in plaats van henzelf! Verschrikkelijk als partner of kind om dit zo te weten te komen...

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:17

Waar ik moeite mee heb is dat als een vrouw beelden van haar ziet rondgaan die privé zijn, dat ze wordt verondersteld zich te schamen en dat zij maar niet zo dom had moeten zijn om die te versturen en daarmee is de kous meestal af. Er zijn honderdduizenden websites met beelden van meisjes en vrouwen zonder toestemming of zelfs medeweten.
Maar de drie heren schreeuwen moord en brand en hier worden ineens zoveel eieren onder gelegd ...

En ja het verspreiden van beeldmateriaal zonder toestemming is strafbaar (gelukkig), maar blijkbaar hangt het ervan af wie op de beelden staat of er ook effectief werk van gemaakt wordt van het zoeken naar en straffen van daders. En dat is wat mij stoort! Weer twee maten en gewichten.

Ter info, ik heb geen filmpjes of memes gezien en heb er ook geen behoefte aan, als ik een mooie naakte man wil zien kijk ik naar mijn echtgenoot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:34

En wat precies wil je met dit topic bereiken? Victim blaming is not done. Nee, die mannen zijn niet dom geweest. Naïef? Ja, dat misschien wel. Ik heb de foto's en filmpjes niet gezien en hoor deze ook niet te zien. Maar deze zijn gemaakt in de privé sfeer en die hadden nooit openbaar mogen gemaakt worden. Is het vreemd gaan? Geen idee. Kun jij daar een antwoord op geven? Want wie weet hebben ze een open relatie. Kan dit allemaal prima binnen de grenzen van hun relatie. Hoe is de Catfish te werk gegaan, hoe lang is er op ingespeeld? Er is 0,0 achtergrond bekend. Of dat nu een BV was of het buurmeisje van om de hoek. Het is gewoon niet ok dat dit is openbaar gemaakt. Net zoals het niet ok is om er hier ook nog even over te beginnen. Laat dit ontwerpen toch met rust en die mannen ook. Het zal wel al zwaar genoeg zijn.

Voor dergelijke topics kan ik geen respect tonen, sorry.

Gini schreef:

Dit dus.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:37

Mijn mening is dat het me niet interesseert wat deze mannen doen. BV of geen BV. Vergeet niet dat dit ook gewoon mensen zijn met gewone gevoelens. Als mijn buurman die ik niet ken foto's maakt en die komen op internet zou het me ook niet veel uitmaken. Mensen moeten i.m.o hun neus niet zoveel in andermans zaken steken. Wij hebben hier helemaal niets in te zoeken. Als mensen naaktfoto's willen versturen naar hun partner of hun affaire, moeten ze dat lekker zelf weten. Ik denk dat iedereen wel weet dat er een risico is dat die foto's kunnen worden gedeeld, maar daar ga je natuurlijk niet van uit. Degene die het gedeeld heeft mag van mij dan wel aan de schandpaal gehangen worden. Dat is prive en ongeacht wat er gebeurd is heb je die dingen NIET te delen.

Ik woon in Belgie en heb geen enkele foto ervan gezien gelukkig. Ik ga er dan ook niet naar op zoek en zie er ook niet de "fun" van in om dit soort dingen te bekijken/bespreken. En ik heb ook naar mijn ex pikante foto's gestuurd toen we in een relatie zaten en hij ook naar mij. We hebben absoluut geen goed einde van onze relatie gehad maar wel beide het respect voor elkaar gehad om samen die foto's te verwijderen. Dat was van ons en daar heeft verder niemand iets mee te maken.

Zo heeft er wel eens iemand foto's van mij gemaakt terwijl ik in bed lag te slapen. Ik was mij van geen kwaad bewust tot mijn ex me woest opbelde om mij te vertellen dat die kerel foto's van mij had en deze aan iedereen heeft laten zien. Dat vind ik dus echt walgelijk! Gelukkig hebben mijn ex en zijn vriendengroep (die mij echt niet leuk vonden overigens) gezorgd dat deze jongen per direct alles van mij verwijderde en ik ben erna aangifte gaan doen. Er is hier ondanks getuige niets mee gedaan... :n
Edit; Ik krijg hier trouwens nog wel eens reacties op van bepaalde mensen die die foto's gezien hebben. Ik reageer dan maar gewoon heel luchtig dat ze me dan ook eens naakt hebben gezien of iets in die trant. De meeste mensen vinden het dan ineens niet meer interessant om het erover te hebben omdat ik er dus geen aandacht aan geef.

Moraal van mijn klaagzang; iedereen moet lekker doen wat die zelf wilt maar ik vind het absoluut niet acceptabel als dit soort foto's openbaar gemaakt worden. Of diegene nu is vreemdgegaan of niet dat is prive!
Laatst bijgewerkt door Joliieeenn op 14-09-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:39

Tuurlijk, die mannen volgen Bokt :))
Als het nieuws is mag het hier toch besproken worden, dat is met al nieuws. En iedereen heeft een mening. Goh, het lijkt wel het echte leven :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:14

Tja, ‘wie zijn billen brandt...’

Natuurlijk zet je geen foto’s van anderen op het internet. En daarom is dat verboden en mag iemand die dat wel doet aangepakt worden.
Maar wie foto’s van zichzelf via het web verstuurt, kan er ook vanuit gaan dat het ooit ergens weer wellicht weer opduikt.
Dus echt medelijden met die gasten heb ik ook niet. Dat is het risico van hun vak.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:11

rien10 schreef:
Fitzroy schreef:

Oooh, nee, je bent helemaal niet ouderwets.
Kom op jongens.
Deze mannen hebben buiten de deur gen**** En dat is bekend geworden omdat er foto's/filmpjes van gemaakt zijn.
Tja, als ze dat niet hadden gedaan, was het niet bekend geworden.
Het is gewoon een logisch gevolg van de tijd van tegenwoordig. Als je een scheet laat, staat het op internet. Scheten kan je niet inhouden. Buiten de pot piesen hoef je niet te doen he? Je kan het ook niet doen.

Mee eens, ik kan er geen medelijden mee hebben.

Het is sowieso oliedom om naaktfoto's te versturen naar wie dan ook, zelfs naar je partner. In dit geval gingen ze toch een soort van vreemd..nog dommer. Ik heb echt medelijden met hun gezinnen.

Social media maakt relaties echt niet makkelijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:15

Maar wie zegt dat zij geen open relatie hebben?

Als een vriendin jou een geheim verteld, ga je het dan ook overal rondbazuinen onder het mom: Ze had het maar niet moeten vertellen maar privé moeten houden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:38

Alles wat je vertelt of wat je op internet zet ben je kwijt.Doe dat dus alleen met dingen waarvan je vindt dat de hele wereld het zou mogen weten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:43

Ik opende dit topic alleen omdat ik wilde weten hoe een besloten vennootschap de dupe kon worden van sexting... :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:59

Kuggur schreef:
Ik opende dit topic alleen omdat ik wilde weten hoe een besloten vennootschap de dupe kon worden van sexting... :+

Ik ook. Maar kwam er al snel achter dat het een andere BV was.