Narcissa schreef:Mensen kunnen ook slechte ervaringen hebben opgedaan he.
Ik heb op de luchthaven check-in en gate gedaan. Vluchten uit bijna ieder land afgehandeld. Natuurlijk, overal zit er wel eens een idioot tussen, we hebben de politie eens laten komen voor een ladderzatte Thaise vrouw bvb. Terwijl Thai echt heel fijne mensen zijn.
Maar de vlucht waar ALTIJD problemen mee waren was Air Maroc. Tijdens anderhalf uurtje inchecken kreeg je standaard 5-10 doodsbedreigingen. Echt niet fijn en geeft bepaald geen goed en veilig gevoel over Marokkanen. En dat was niet soms, maar echt elke dag opnieuw en opnieuw... Dan wordt het erg lastig om geen negatieve mening te vormen.
Immigratiebeleid mag van mij ook veel strenger. Wil je de taal leren, werken en je integreren: wees welkom! Eender welk geloof of nationaliteit. Maar relschoppers en wetsovertreders vergunning afpakken en op het vliegtuig graag. Het zijn ook deze mensen die immigranten in het algemeen een slechte naam geven en dat is zo zonde, zij die zich gedragen verdienen alle kansen.
Eens. Net als de nieuwsberichten van de laatste tijd over de rellen op Scheveningen, Schilderswijk en Utrecht Overvecht. Daar wordt gesproken over Noord Afrikaanse jongeren. Ze durven het woord Marokkanen niet eens meer te noemen.
Maar deze types verpesten het voor de rest. Obama was de beste president in jaren. Iedereen is voor mij welkom als ze zich aanpassen, gedragen en werken. Ik ben absoluut geen rascist. Ik werk op kantoor samen met een moslim dame en geen kwaad woord daarover. Maar het is toch wel moeilijk om af en toe niet te generaliseren als je de berichten op Opsporing verzocht ziet of het nieuws volgt.