Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
josien_m_ schreef:Niks idioots aan, lagere productie van melk, meer "normale" waarden. Dat willen we toch juist?
josien_m_ schreef:Niks idioots aan, lagere productie van melk, meer "normale" waarden. Dat willen we toch juist?
_Penotti schreef:Ja zo'n 10 miljoen mensen lozen, daar zit het grootste probleem. Daar zou de verandering moeten komen.
Ik begrijp natuurlijk dat dat niet kan.
Maar het is steeds toegestaan geweest meer mensen hier heen te halen, hier geboren te laten worden, met extra huizen nodig, extra wegen, extra parkeerplaatsen, extra industrie, extra vliegtuigen.
En niets hoeft te wijken alleen de boeren.
En dat kan er bij mijn gedachte plaatje toch niet in.
Maar ja het is wel makkelijk een minderheid aan te pakken. De kosten daar ook nog eens neer te leggen.
Ik begrijp dus heel goed dat ze demonstreren, het is zo ongelooflijk oneerlijk.
SARINO schreef:Paardenhouderijen moeten ook een vergunning hebben voor stikstofuitstoot.Alle bedrijven,ook bouw,ook Schiphol ,ook wegenbouw etc etc.Dat hebben ze eigenlijk nooit.Wordt nog een mooi feestje als iemand verzint om alles te gaan handhaven(denk Vollenbroek en vrienden).Ik als koeienboerin met paardenstalling moet mijn kostpaarden wel meenemen in mijn stikstofvergunning,de buren met paardenstallen niet.Hoe bedoel je dan meten met 2 maten.Ik denk dat mijn vergunde stikstofruimte,wat een flinke smak geld heeft gekost, van ons bedrijf al meer waard gaat worden de aankomende jaren.
josien_m_ schreef:Boeren kunnen op de oude manier dan niet meer bestaan, dat klopt vast. Anders produceren, hogere prijzen voor hun producten, dan kunnen ze wel bestaan en makkelijk Nederland voeden. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat boeren het zo ook niet willen, maar gedwongen worden. Wellicht zijn we helemaal elkaars vijanden niet. Demonstreren voor dier en milieuvriendelijk(er) produceren en veel hogere prijzen voor hun producten, ja daar zou ik helemaal achter staan. Nu kan ik dat zeker niet. Ik heb best begrip voor de uitermate lastige situatie waarin boeren terecht zijn gekomen. Maar ik ben ook echt niet vergeten dat ik al lange tijd vond dat zo omgaan met dieren in deze tijd echt niet meer kan! Productie veel te hoog opschroeven, batterijen met duidenden dieren zonder dierwaardig leven, een uitgeputte grond, eenzijdige teelt... Ja, anderen vervuilen ook, maar naar een ander wijzen, ontslaat boeren niet van hun verantwoordelijkheid en hun aandeel.
SARINO schreef:Boeren demonstreren ook omdat zij voldoen aan de stikstofvergunningen,deze hebben bedrijven klappen geld gekost ,het stikstofruimteprobleem is al 10tallen jaren ,dit is geen nieuw probleem ,nu moeten de bedrijven die voldoen aan de vergunningen ruimte inleveren om de bouw in Nederland door te laten gaan en dat ten koste van de gezondheid van ons vee.De vergunningsruimte wordt afgepakt/gestolen en hoe ik mijn koeien voer moet ik voor 4 maanden aanpassen.Ik wordt daar persoonlijk heel kwaad van.Schiphol ,TATa en nog vele vele andere bedrijven draaien allemaal zonder vergunning.De overheid gooit het allemaal op natuurherstel maar het is ruimte om de bouw door te laten gaan.
robert45 schreef:Diezelfde huizenbouw overigens van 75.000 stuks waarom we nu allemaal 100 rijden.
Citaat:Laten we vooral onze geld opleverende industrieën de nek omdraaien en ze naar het buitenland sturen. Kunnen we het straks weer importeren voor hogere prijzen en de uitstoot blijft gelijk zo niet hoger.