Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
The_Cat schreef:Ik vind het gewoon zo dom dat ze de papieren gekregen heeft om de kat te importeren. Daar zouden ze dan in de eerste plaats iets moeten aan doen.
Nu langs de andere kant begrijp ik ook niet waarom het dier meteen dood moet. Wat is er mis met om het in quarantine te zetten?
Gini schreef:Ik had mijn mening hierover al in het ergernissentopic gedeeld:
Ik ben echt boos op dat meisje dat Lee naar hier heeft gebracht. Zij heeft in volle bewustzijn het leven van die kat in gevaar gebracht. Al in Peru heeft zij te horen gekregen van de Belgische ambassade en van de FAVV dat zij niet toegelaten werd de kat meteen mee naar België te nemen. Zij heeft daarna een alternatief aangeboden gekregen door de FAVV: namelijk de kitten in het kattencafé in Peru laten zodat daar iemand ervoor kon zorgen dat de kat aan alles voldeed (gezondheidscheck, vaccinaties,...) en na de 3 maanden quarantaine zou ze dan het katje mogen laten overvliegen.
Maar nee, miss Selena moest en zou het katje toen en daar meenemen en heeft zo moedwillig het doodvonnis van de kat getekend. En nu natuurlijk zielig doen en op het gemoed van dierenliefhebbers inspelen en de FAVV aftekenen als grote boze kattenmoordenaar. Bah bah bah!!
Ik vind het heel erg, verschrikkelijk, dat dit katje moet vrezen voor zijn leven, maar de enige aan wie dat katje die vrees te danken heeft, is zijn baasje. Het alternatief was namelijk zo gemakkelijk. 3 maandjes wachten en een gezonde kat legaal invoeren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
SimoneeM schreef:Gini schreef:Ik had mijn mening hierover al in het ergernissentopic gedeeld:
Ik ben echt boos op dat meisje dat Lee naar hier heeft gebracht. Zij heeft in volle bewustzijn het leven van die kat in gevaar gebracht. Al in Peru heeft zij te horen gekregen van de Belgische ambassade en van de FAVV dat zij niet toegelaten werd de kat meteen mee naar België te nemen. Zij heeft daarna een alternatief aangeboden gekregen door de FAVV: namelijk de kitten in het kattencafé in Peru laten zodat daar iemand ervoor kon zorgen dat de kat aan alles voldeed (gezondheidscheck, vaccinaties,...) en na de 3 maanden quarantaine zou ze dan het katje mogen laten overvliegen.
Maar nee, miss Selena moest en zou het katje toen en daar meenemen en heeft zo moedwillig het doodvonnis van de kat getekend. En nu natuurlijk zielig doen en op het gemoed van dierenliefhebbers inspelen en de FAVV aftekenen als grote boze kattenmoordenaar. Bah bah bah!!
Ik vind het heel erg, verschrikkelijk, dat dit katje moet vrezen voor zijn leven, maar de enige aan wie dat katje die vrees te danken heeft, is zijn baasje. Het alternatief was namelijk zo gemakkelijk. 3 maandjes wachten en een gezonde kat legaal invoeren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Dit is niet wat het meisje zelf eerst zei. Zo vind ik het alweer een iets ander verhaal en snap ik het beter.
Ailill schreef:Poeh, je zou hier op Bokt toch anderen reactie's verwachten. Bijzonder om te lezen.
Myfairytale schreef:Weer een hoop bokkers die roomser dan de paus zijn, bah.
Laten ze dat dier maar zsm in quarantaine zetten.
Princess_ schreef:Cinderella schreef:Ook als daardoor een onschuldig dier wordt ingeslapen?
Beestje kan toch alsnog in quarantaine worden geplaatst?
Ja, ook dan. Dat meisje wist dat dit kon gebeuren. Moet je niet achteraf gaan piepen. Zoals ik zei, regels zijn regels. Ik ben daar gewoon heel makkelijk in.
Thioro schreef:Álle recente rabiës gevallen in Europa zijn er gekomen door illegaal zielige beestjes uit verre landen mee te nemen.
Dat resulteerde dan steevast in euthanasie van het desbetreffende dier én de dieren die ermee in contact geweest waren en niet gevaccineerd waren én een spoedvaccinatie van alle mensen die in contact geweest zijn met het besmette dier.
Rabiës is geen ziekte om mee te lachen en overheidsdiensten doen dat dan ook niet.
Als het diertje volgens de regels was ingevoerd (want dat is ook gewoon mogelijk) was er helemaal geen heisa geweest.
Ze deed daar stage, dus zat er lang genoeg om goede voorbereidingen te treffen.
Princess_ schreef:Cinderella schreef:Ook als daardoor een onschuldig dier wordt ingeslapen?
Beestje kan toch alsnog in quarantaine worden geplaatst?
Ja, ook dan. Dat meisje wist dat dit kon gebeuren. Moet je niet achteraf gaan piepen. Zoals ik zei, regels zijn regels. Ik ben daar gewoon heel makkelijk in.
Gini schreef:Ja, en dat vind ik dus echt zo frustrerend. Dat nu dierenliefhebbers voor haar kar gespand worden, dat ze een stem krijgt in tv-programma's als Gert Late Night, dat de FAVV opgevoerd wordt als de stugge slechterik (lijkt wel een Disneyfilm) etc etc. terwijl ze dus in werkelijkheid best wel egoïstisch is en haar eigen plezier en haar eigen willetje voor het welzijn van de kat heeft geplaatst.
Amandavd schreef:Myfairytale schreef:Weer een hoop bokkers die roomser dan de paus zijn, bah.
Laten ze dat dier maar zsm in quarantaine zetten.
Roomser dan de paus omdat ik mijn eigen dieren wil beschermen tegen een ziekte zoals Rabiës?
Er is maar 1 iemand schuldig aan de dood van dat katje en dat is dat meisje zelf.