antje_vip schreef:De klaagzang is enorm over het beleid in Nederland. Op facebook bijvoorbeeld zie ik dagelijks boze mensen die hun gal spuien over hoe slecht we het hebben met z'n allen. (Ook ik kan zeggen dat ik niet blij ben met de keuzes van het huidige kabinet).
Oké, hoe slecht gaat het hier nu daadwerkelijk?
- iedereen woont in een stenen huis En toch zijn er mensen ongewilt dakloos.
- die ook nog verwarmd wordt Als je het kan betalen wel. Toegegeven, ik heb een groot raam op het zuiden, dus als de zon schijnt, gratis verwarming.
- overal staan mooie auto's voor de deur Welke auto? Nog nooit een auto gehad. Een fiets wel, 3e hands, maar het fietst, das het belangrijkste
- de gezondheidszorg is één van de beste van de wereldmisschien de beste, maar onbetaalbaar voor minima. Zelfs met zorgtoeslag. Helaas worden veel medicijnen niet vergoed en geld er voor sommige onderzoeken eigen bijdrage, naast je eigen risico.Dan ga je het ene gat met het andere dichten want geld voor eigen bijdrage heb je niet altijd. In het ergste geval slik je de medicijnen niet en kom je in het ziekenhuis terecht. Dan krijg je de zorg wel "gratis"
- elk kind gaat naar schoolGeen kinderen, kan ik niet over meepraten.
- iedereen heeft recht op geld: zorg je er zelf niet voor, krijg je iets van de overheidJammer maar helaas, dat is niet zo voor iedereen. Als je zoals ik toen net iets teveel salaris krijgt (€5,00 teveel in die periode) heb je op weinig extras recht. Ook de extra subsidie bestaat niet meer. Zorgtoeslag, ja, maar dat gaat dus op aan onderzoeken, medicatie ed.
- schoon drinkbaar water uit elke kraanZolang je de waterrekening betaald wel ja.
- er is eten in overvloedNiet mee eens. Nogmaals, ik kreeg €5,00 teveel salaris dus geen recht op voedselbank. Heb vaak zat goedkoop Liddle brood met chocopasta gegeten. Dat kost weinig geld.
Heeft iemand nog meer aanvullingen? Hebben we het nu slecht in NL of moet dit toch wat gerelativeerd worden? Of ben je het juist helemaal oneens?
Gelukkig woon ik al jaren samen met een man met een goede baan, maar toen ik nog vrijgezel was, was het andere koek. Ik heb mijn antwoorden achter je vragen gezet.
Opzich gaat het goed met Nederland, maar je moet vooral niet chronisch ziek worden! Dan heb je, zeker met een laag inkomen een probleem. Voorheen kreeg je een extra vergoeding voor chronisch zieken maar die is helaas afgeschaft.
Verder:Ik rookte niet, had de goedkoopste TVabbo, geen internet en een oude Nokia met een abbo van €7,00 per maand