'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:53

Het enige dat ik per ongeluk via iets als Ali heb besteld was een drijvend solarfonteintje. Ik vond die dingen nu nergens via een acceptabele website, alleen dus via die dropshippers. Hopelijk worden ze verkrijgbaar via gecontroleerde leveranciers want de kwaliteit is ruk.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:53

ik bestel best wel veel via ali zoals honden speeltjes tot aan t-shirts laats nog draadloze oortjes besteld wacht nog tot ze binnen zijn.

van opladers enzo koop ik eigenlijks niks

N0a
Berichten: 4773
Geregistreerd: 11-02-07

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:58

Ik bestel regelmatig wat op Ali, bijvoorbeeld canvas posters voor aan de muur. deed ook wel eens sieraden, gellak of tassen.

Sieraden bestel ik niet meer, waardeloze kwaliteit. Tassen zijn bijna net zo "duur" geworden als hier bij de plaatselijke primark, dus doe ik ook niet meer. Gellak nog wel, fijne kwaliteit en veel goedkoper.

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:07

Ik heb er al een tijdje niet meer besteld. Afgelopen week een nieuwe carnavalsrok gekocht voor 20 a 30 euro in de plaatselijke carnavalswinkel. Een meid in onze vriendengroep had precies dezelfde gekocht via Ali Express maar dan voor 8 euro. Dat maakt het toch interessant om voor volgend jaar online te zoeken. Maar goed, ik zou zeker niet alles via Ali Express kopen.

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:17

Via Aliexpress alleen diamond paintings. Maar koop je die in NL dan komen die vanaf dezelfde plek. Verder koop ik nooit iets via Ali, Wish, etc. O.a. vanwege het artikel van de consumentenbond, dat voor mij niks nieuws bevatte overigens.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:17

Roodvos schreef:
Ik bestel uit principiële overwegingen niet bij dit soort sites. De veiligheid en gezondheid van zowel de spullen als de mensen die er werken is één ding. Verder werk ik in een branche die sterk onder druk staat doordat, door de Chinese overheid gesubsidieerde productie, hier in de EU wordt gedumpt.

Als we niet oppassen, lopen we in de EU in onze eigen val. We willen lekker veel geld verdienen voor het werk wat we verrichten, Dit maakt dat productie en kostprijzen in de EU (en zeker ook in NL) hoog zijn.
Dan willen we ook allemaal nog een beter klimaat, waardoor producenten onderworpen worden aan allemaal maatregelen die (veel) geld kosten maar niets bijdragen aan de kwaliteit, en dus de verkoopprijs, van het product.

En vervolgens willen we dan onze spulletjes zo goedkoop mogelijk kopen. En ja, dan bestellen we het maar bij Ali, want inderdaad “het is zoveel goedkoper”. Met als gevolg dat we onze Europese productie, en daarmee de basis onder de economie, zelf om zeep helpen. Met China als lachende derde.
En dat die goedkope (en onveilige) spulletjes met zeer vervuilende vrachtschepen deze kant op komen is dan kennelijk qua klimaat ineens geen probleem meer }:0 .

Goed, ok, bovenstaande is misschien heel generaliserend, maar dit is wel waar het in grote lijnen op neer komt.

Is er altijd aan te ontkomen? Nee. Ik heb laatst, na lang zoeken, doorzichtige zoolbeschermers gekocht via Amazon.de. Daarvan weet ik 99% zeker dat die uit China zijn gekomen. Maar die kon ik anders alleen in Amerika bestellen, maar daar werd op zondag mijn bestelling niet geaccepteerd.



Ik ben het zo met jou eens!
Ik bestel echt nooitneverniet bij Ali, alleen al omdat ik niet wil dat ze iets van mij weten of natrekken.
Iedereen kan toch verzinnen dat het niet kan; producten die nauwelijks iets kosten de wereld over laten varen.
Mensen kunnen wel de grote problemen zien, maar niet hun eigen bijdrage hoe klein ook. -O-

Keandra
Berichten: 1174
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:24

Je moet heel goed weten wat je koopt.
Mijn man heeft vorig jaar een pomp gekocht voor zijn aquarium, gewoon in een super goede Belgische aquariumwinkel. Stonden er tig in een rek.
Keek ik in de avond thuis op ali, bleek het een pomp van daar te zijn, met het europees label en de pomp in BE had wel al een aangepaste stekker.
Mijn man had al op youtube reviews opgezocht van dit merk, nog voor we de pomp gekocht hadden, en die waren allemaal super goed.
Hadden we die pomp rechtstreeks gekocht, had het goedkoper geweest en jusit de stekker te veranderen.

Ik bestel enkel Diamond Paintings via Ali, de woekerprijzen op bol of op die dropship websites ga ik er echt niet voor neerleggen. (Heb nu wel een mooie voorraad liggen, dus voorlopig bestel ik niets, maar indien ik er meer wil, zal het weer via ali zijn.)

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:32

Woekerprijzen? Of eerlijke prijzen?

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:38

Heb er nog nooit wat bij besteld. Liefst koop ik sowieso in een fysieke winkel vanwege het product kunnen zien, voelen, uitproberen en of passen.
Maar de grootste reden is toch wel dat het gewoon waardeloze troep is voor een groot deel, wat al stuk gaat als je er naar kijkt bij wijze van spreken.
Dan betaal ik liever 20 euro voor kwaliteit, dan dat ik 2 a 3 euro betaal en het na 2 a 3 keer gebruiken in de kliko kan gooien.

Dingen als hondenspeeltjes, kinderspeelgoed etc zou ik sowieso daar nooit kopen; gewoon vanwege hele andere regels en ja het product mag er dan hetzelfde uitzien ( met dito gecopieerde verpakking), maar dan met alle regels aan de kant geschoven die gelden voor producten in Europa. Je kan dus helemaal niet inschatten of je nu daadwerkelijk precies hetzelfde product hebt voor een fractie van de prijs hier, of dat het een zeer goed nagemaakt product is met als extraatje allerlei kankerverwekkende stoffen.
Hondenspeeltje komt wel in aanraking met de bek he...zelfde voor kinderspeelgoed voor de hele kleintjes; die stoppen ook veel in hun mond.
Ze zijn in China meesters in de boel namaken tot in de kleinste detail ( dus ook de verpakking), dus puur op uiterlijk en verpakking is helaas niet te zeggen of je nu schadelijke namaak hebt ontvangen of toch gewoon het originele product voor een fractie van de prijs hier.

Dus ik neem het risico niet en bestel daar niet.

Komt nog bij dat we productie hier om zeep helpen als we met zn allen alleen maar troep uit China bestellen. Wat Roodvos al in grote lijnen aangaf; dat is waar het westen dan op afstevend door al die troep voor een habbekrats te kopen en kwaliteit van onze eigen bedrijven links laten liggen.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:56

Foaly schreef:
Woekerprijzen? Of eerlijke prijzen?


Dropshippers verkopen een horloge van € 2,50 gerust voor €100,00. Zeg jij maar of je dit eerlijk vindt. Ik noem het belazeren.

Dropshippers vertellen je ook niet dat jij de kosten van de douane kunt betalen. Willen vaak dat je een pakket terugstuurt naar China als jij erachter komt dat het in een plastic zakje uit China komt. Mag allemaal niet. Jij koopt in Nederland, jij retourneert in Nederland.

En niet te vergeten, ze proberen aansprakelijkheid af te wijzen. Wat overigens niet kan. Dus stikt jouw baby in een fopspeen van Ali, dan is een dropshipper daar weldegelijk 100% aansprakelijk voor.

Ali versus de rest op Facebook is een goede pagina om de praktijken van de pukkelige pubers die snel geld willen verdienen met dropshippen te zien. Er komen er dagelijks nieuwe bij.

Verder moet ik wel toegeven dat ik ook wel e.e.a. heb besteld bij Ali. Maar het staat me tegen. Ik heb mezelf voorgenomen mijn CO2 footprint te gaan verlagen, dus geen Chinese zooi meer.

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:57

ik bestelde er sowieso eigenlijk nooit wat, hier gaan ze het tegen dmv hoge kosten, voor een pakket uit china etc betaal je 20 euro doane kosten :+ nou dat loont niet meer als je maar 1 ding wilt bestellen.

Ik snap ook niet dat mensen het risico nemen met hondenspeeltjes, speeltje voor kinderen etc

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:58

haha ja das ook zoiets; mijn zwager en zn vrouw zijn vegetarisch gaan eten, want och jee; al die milieuvervuiling door al dat vee.....maar wel elke maand wat bestellen bij ali, nou sorry schiet mij maar lek, maar dan heb je het toch niet helemaal begrepen volgens mij.

veneri
Berichten: 920
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:59

Tsja de EU verdiend natuurlijk niks aan bestellingen gedaan in het buitenland.
Als het voor de mensen daar gebruikt wordt zonder problemen....waarom zou het voor ons dan niet kunnen denk ik dan?

Ik bestel zelf nooit uit het buitenland. Vind t teveel gedoe en onduidelijke productinfo.
Maar ik denk dat we zelf best kunnen beoordelen welke artikelen we veilig genoeg vinden om vanuit het buitenland te bestellen.
Laatst bijgewerkt door veneri op 24-02-20 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:00

Het erge hiervan vind ik dat deze spullen gewoon in Nederlandse winkels ook liggen, en in Nederlandse webshops en op markten worden verkocht. Die schadelijke materialen en dergelijke, die ontloop je imo niet door enkel in Nederland te kopen. Bol.com verkoopt het onder andere, maar ook andere grote webshops.

Mijn telefoonhoesje begin ik toch weer aan te twijfelen nu ik jullie posts lees, ik heb jaren eentje gehad van een bekend Europees merk maar heb sinds vorige maand een andere met leuk opdrukje (aliexpres).
Toen ik ook net op mijzelf ging wonen en ik nog veel spullen nodig had heb ik ook een en ander bij aliexpres besteld aan keukenspullen, die gebruik ik sinds de uitzending van Lubach niet meer. (dingen als opscheplepels, maatschepjes, thee eitjes).

Over dropshippers: geen idee of het dropshippers zijn of gewoon Nederlanders die de boel willen belazeren, maar x model en merk smart watch bij aliexpress kost 13 euro, bij bol.com kost hetzelfde merk en model gewoon tussen de 40,- en 75,-. Ik vind dat foute boel, niet alleen omdat de prijs onnodig over de kop gaat maar ook omdat ik daarvan nog steeds niet kan inschatten hoe veilig het product is.

Weet iemand wat er mis kan zijn aan textiel uit china? Ik heb er geen kleding vandaan maar bijvoorbeeld notitieboekjes met textiel omslag die ik veel gebruik. Onder andere ook van nepleer, is dat potentieel schadelijk?

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:04

Wat er mis is met Chinees textiel? Dat het chemisch gekleurd is en dat er mensen en kinderen in verschrikkelijke omstandigheden aan hebben gewerkt :\

Want buiten dat het onveilig kan zijn, betaald natuurlijk iemand anders wel de rekening van onze goedkope spullen.

En dat is voor mij ook een reden om niks van Ali en co of andere Aziatische ellende uit winkels hier te kopen.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:08

In China stoppen ze ratten uitwerpselen en giftige stoffen in hun namaak make up. Kijk op Netflix eens naar de serie “Broken”

Giftige stoffen in kleding, heel normaal.

Er is in China geen Europese wet die bepaalde stoffen in bijvoorbeeld speelgoed verbiedt. In kinderspeelgoed zitten weekmakers, deze zijn schadelijk en zijn in de EU verboden. Ook zit er lood in sommige verf.

Dat Chinezen het gewoon gebruiken, is een aanname. Dat weten we niet. Ga er gerust vanuit dat producten zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden en wij geen weet hebben hoe ze geproduceerd worden. Kan net zo goed kinderarbeid zijn.

Alle make up uit China MOET vanuit chinese wetgeving op dieren worden getest. Echt bont is in China goedkoper dan nep bont. Bedenk je dus goed dat dat zogenaamde nepbontje waarschijnlijk een echt bontje is. Waar een aantal dieren gruwelijk voor aan hun eind zijn gekomen.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:11

Veel mensen zeggen ‘ja op ali vind je precies dezelfde merken/verpakkingen als hier’. Dat klopt, want aliexpress verkopers gebruiken foto’s van europese webshops om hun eigen namaaktroep te verkopen. Ook dure merkkleding wordt veelvuldig nagemaakt en foto’s van de originele kleding wordt gebruikt.

Dan heb je nog al die dropshippers die het niet makkelijker maken om een goede webshop te vinden in NL.. van mij mogen er strengere regels komen!

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:12

Zo'n beetje alles wat je hier koopt in de winkels komt uit China. Dus ik zie het probleem niet door het rechtstreeks te bestellen. Alles wat ik in de Nederlandse winkels koop staat ook made in China op. Je maakt mij niet wijs dat alles getest wordt wat hier binnenkomt.

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:13

justkid schreef:
Roodvos schreef:
Ik bestel uit principiële overwegingen niet bij dit soort sites. De veiligheid en gezondheid van zowel de spullen als de mensen die er werken is één ding. Verder werk ik in een branche die sterk onder druk staat doordat, door de Chinese overheid gesubsidieerde productie, hier in de EU wordt gedumpt.

Als we niet oppassen, lopen we in de EU in onze eigen val. We willen lekker veel geld verdienen voor het werk wat we verrichten, Dit maakt dat productie en kostprijzen in de EU (en zeker ook in NL) hoog zijn.
Dan willen we ook allemaal nog een beter klimaat, waardoor producenten onderworpen worden aan allemaal maatregelen die (veel) geld kosten maar niets bijdragen aan de kwaliteit, en dus de verkoopprijs, van het product.

En vervolgens willen we dan onze spulletjes zo goedkoop mogelijk kopen. En ja, dan bestellen we het maar bij Ali, want inderdaad “het is zoveel goedkoper”. Met als gevolg dat we onze Europese productie, en daarmee de basis onder de economie, zelf om zeep helpen. Met China als lachende derde.
En dat die goedkope (en onveilige) spulletjes met zeer vervuilende vrachtschepen deze kant op komen is dan kennelijk qua klimaat ineens geen probleem meer }:0 .

Goed, ok, bovenstaande is misschien heel generaliserend, maar dit is wel waar het in grote lijnen op neer komt.

Is er altijd aan te ontkomen? Nee. Ik heb laatst, na lang zoeken, doorzichtige zoolbeschermers gekocht via Amazon.de. Daarvan weet ik 99% zeker dat die uit China zijn gekomen. Maar die kon ik anders alleen in Amerika bestellen, maar daar werd op zondag mijn bestelling niet geaccepteerd.



Ik ben het zo met jou eens!
Ik bestel echt nooitneverniet bij Ali, alleen al omdat ik niet wil dat ze iets van mij weten of natrekken.
Iedereen kan toch verzinnen dat het niet kan; producten die nauwelijks iets kosten de wereld over laten varen.
Mensen kunnen wel de grote problemen zien, maar niet hun eigen bijdrage hoe klein ook. -O-


Zeer met jullie eens.
Ik koop er echt niets, nooit gedaan ook, vanwege alle principes die jullie hier boven noemen en meer.
Wij gaan liever naar de plaatselijke ondernemer om die in stand te houden.

De VPRO tegenlicht documentaire “shoppen volgens China” raad ik iedereen aan om te kijken.

https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... China.html

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:14

95% van alle CE markeringen is vals. Is dus geen keuring aan te pas gekomen en de veiligheid of werking is niet te garanderen.

En om een product te mogen verkopen in de EU, moet het voldoen aan de wet. Dus ja, alles moet een certificaat hebben.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:15

JoT schreef:
Ik koop mijn bandjes voor mijn Fitbit echt altijd bij Ali. Ruime keuze en niet duur. Cosmetica en dergelijke kocht ik daar al nooit, nu dus helemaal niet.

Het is zoiets van, als je je gezond verstand gebruikt weet je wel dat het niet klopt, maar eigenlijk wil je dat helemaal niet weten... :=


Weet wel dat dat soort bandjes vol zitten met ftalaten (weekmakers), die zijn zowel carcinogeen, mutageen als reprotoxisch. Oftewel, kankerverwekkend, ze kunnen de eigenschappen van cellen veranderen én ze kunnen negatieve invloed hebben op je vruchtbaarheid. Al met al echt niet iets wat je op je blote huid wil dragen...

Ik koop er niks en het is voor mij ook altijd reden om te zeggen dat ik geen cadeautjes wil van dergelijke websites. Ik wil het zelf niet, maar ik wil het zéker niet bij mijn (nog hele jonge) kinderen hebben. Ik heb zelf gewerkt un de import van relatief goedkope hebbedingetjes uit China en ik weet hoe het werkt en wat voor rotzooi er gebruikt wordt in de productie. Ook wil ik niet bijdragen aan de werk- en leefomstandigheden van de fabrieksarbeiders die deze producten moeten produceren.
Laatst bijgewerkt door Britt op 24-02-20 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:16

Koop lokaal en steun je lokale economie! Beter voor het milieu. Zowiezo komt zowat de helft van alles wat we in Europa kunnen kopen geheel of gedeeltelijk uit China. Als het bv geassembleerd wordt in Europa mag er ‘made in Italy’ (of zoiets) opstaan, maar kan het volledig bestaan uit onderdelen die uit China komen.
Op dit moment is China de machtigste natie op de wereld, en we kunnen hun opmars niet meer stuiten. Ik ga ervan uit dat binnen 20 jaar de Chinezen de wereld zullen aansturen ipv de USA en Europa. China is een extreem goed georganiseerde natie die op zijn gemakje alle strategische punten op de wereld begint in te nemen. Straten en wegen, vliegvelden (transport), nutsbedrijven en grondstoffen, banken en financiën. Daar beginnen de Chinezen te integreren door ze op te kopen of meerderheidsaandeelhouder te worden. Ook op vlak van technologie en defensie (5G) zijn de Chinezen de rest van de wereld een stapje voor.
We kunnen hen niet zomaar aan de kant zetten, want als je China uit onze economie haalt, schiet er niks meer van over. Of waar denk je dat de onderdelen van het toestel waar je deze post zit op te lezen nu vandaan komen?
Wat we wel kunnen is zoveel mogelijk voor onze eigen deur vegen en lokaal kopen.
Helaas zijn hun principes de meeste mensen niet de extra euros waard die ervoor moeten betaald worden.
Trouwens : China heeft lak aan gedeponeerde merken. Zij maken gewoon identiek hetzelfde toestel, onder dezelfde merknaam, maar betalen geen rechten ervoor. Die wetten tellen daar niet.
Als je een iphone hebt: die is waarschijnlijk ook in China gemaakt. Zij hebben daar productielijnen en kopen hun onderdelen er.
Je kunt net zo goed een Huawei kopen. Beter toestel en minder duur. En evengoed Made in China.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:17

Ik bestel er ook niet. Ik stempel graag en zie dat ontzettend veel stempelmerken gewoonweg gekopieerd op Ali of Wish bijv aangeboden wordt. Dat gaat zo ten koste van de kleine ondernemers waar het ontwerp van gepikt is, die hier niets tegen kunnen beginnen. Vaak 1 mans- bedrijfjes die er zo hard voor werken en vervolgens worden hun ontwerpen gewoon direct na lancering gekopieerd en voor een schijntje verkocht wordt op deze sites. Triest, heb al verschillende bedrijfjes hierdoor failliet zien gaan, met als toekomst dat er straks geen stempelontwerpen meer over zijn voor Ali of Wish om te pikken. Met als toppunt dat ze ook nog gewoon kaarten van internet als voorbeeld wat je er mee kan maken er bij plaatsen, heb van mijzelf al een aantal ontworpen kaarten op Ali zien staan. Logo proberen ze er een beetje af te snijden, maar zo niet cool om je kaart te zien bij een namaak versie waar je zelf zo niet achter staat. Heb een tijdje workshops gegeven, maar mee gestopt, omdat dames de stempels op Ali kochten na alle inspiratie die ze bij mij opdeden en niet het originele merk bij mij kochten. Frustrerend en niet tegenaan te werken.

Afgelopen week heeft mijn man een oplader voor in de auto voor zijn telefoon bij Ali gekocht, in de sigareten lader gestopt en direct begon het te roken in onze auto.. Ding was compleet verbrand.. Nu wil hij er gelukkig ook niet meer bestellen. Onveilig, namaak, allemaal niet goed en wat betreft mijn eerste voorbeeld, onvoorstelbaar dat het allemaal zo maar kan..
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 24-02-20 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:18

Tallie1979 schreef:
Dat Chinezen het gewoon gebruiken, is een aanname. Dat weten we niet. Ga er gerust vanuit dat producten zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden en wij geen weet hebben hoe ze geproduceerd worden. Kan net zo goed kinderarbeid zijn.

Chinezen zelf willen het vaak niet eens gebruiken. Het is niet voor niks dat ze hier massaal babymelk komen halen en veilige spullen voor baby’s.


Paardenfann4 schreef:
Zo'n beetje alles wat je hier koopt in de winkels komt uit China. Dus ik zie het probleem niet door het rechtstreeks te bestellen. Alles wat ik in de Nederlandse winkels koop staat ook made in China op. Je maakt mij niet wijs dat alles getest wordt wat hier binnenkomt.


Wat geproduceerd is in China voor bv Hema etc wordt zeker wel gecontroleerd.
Alleen voor zgn dropshippers niet, dat is niet veilig.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:18

Niet alles wat uit China komt, is ongekeurd. Ik citeer even uit de Telegraaf over hetzelfde onderwerp:
Citaat:
Wie shopt bij webwinkels van buiten de Europese Unie loopt een grote kans op producten die niet aan de veiligheidseisen voldoen. Dat is niet het geval bij bijvoorbeeld de Action: veel producten in de schappen van die budgetwinkel komen ook uit China, maar zijn wél goedgekeurd.

https://www.telegraaf.nl/financieel/575 ... t-onveilig

Dus de opmerking over de HEMA of Blokker dat die daar ook kopen, slaat natuurlijk nergens op. De winkels hebben er baat bij om veilige spullen in te kopen met een keurmerk. Het maakt niet uit waar vandaan, als het maar veilig is.

En ik denk dat we daar heel blij mee mogen zijn dat de EU ons beschermt ipv te denken dat het ze om het geld gaat. Ik heb contact met een vrouw uit Japan en daar wordt van alles toegelaten, ook soort van microplastic in parfum. Met als gevolg dat die vrouw en haar kind regelmatig naar het ziekenhuis moeten vanwege ademhalingsklachten. En dan gebruikt zij dat niet een, maar het hangt in de lucht.

Kortom. Ik koop ook niks meer bij Ali en soortgelijke winkels. Ik wil dat niet steunen.
Laatst bijgewerkt door beert op 24-02-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt