Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:32

Amy223 schreef:
Ja ik stem oa op hem omdat ik meer reuring wil zien in de politiek.
Ik reageer er zo 'extreem' op omdat het mij irriteert dat hij onder zo'n vergrootglas ligt.

Wil je alsjeblieft iemand uitkiezen die een geheugen heeft? Die, met alle herdenkingen van 75 jaar bevrijding, zich realiseert dat je om geen enkele reden zomaar hele bevolkingsgroepen te kakken zet?

Dit is ver voorbij 'reuring'.

Nietsmar

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:34

Ik ga daar helemaal niet op reageren. :')
Zo kansloos dat je bijna moet onderduiken als je op FvD stemt.
Hoezo vrijheid van meningsuiting :\

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:35

Amy223 schreef:
Zo kortzichtig zeg!
Ik stem echt niet alleen maar op Thierry omdat ik GL zat ben of wie dan ook.

Er zijn heel veel politici die aantoonbaar liegen. Maar daar hoor je niemand over. Dus waarom zou je dan niet op hem mogen stemmen? Qua liegen is hij niet anders dan een andere politicus.

Het grote verschil tussen een Baudet of een Wilders (en ja die lijken sprekend op elkaar qua standpunten) en bijvoorbeeld een politicus als Klaver is dat Baudet een ontzettende populist is.
Klaver zegt ook zeker dingen die kant noch wal slaan in mijn ogen maar hij brengt niet de medemens in gevaar en uit zijn punten niet op een racistische of populistische manier.

Ik wil je absoluut niet overhalen om te kappen met stemmen want dat moet je verder zelf weten natuurlijk, we leven in een vrij land. Maar ik zou je wel aanraden om je eens een keer écht te verdiepen in wat voor man Thierry Baudet nou eigenlijk is. De uitspraken die hij doet over bijvoorbeeld vrouwen en haar rechten zijn echt barbaars middeleeuws als je het mij vraagt.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:36

Ik snap al niet dat je als vrouw op hem kan stemmen :=

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:37

Waarom wordt de discussie niet over de tweet gehouden maar gaan we hakken op iemand die op FvD stemt en daarvoor uitkomt? Wat vele mensen niet durven in dit o zo tolerante land. Ja tolerant als het in het straatje past maar anders echt niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:39

Nogmaals, je mag stemmen op wie je wilt. Ik zou nooit iemand de grond daarvoor in willen trappen maar het is belangrijk om kritisch te zijn. Zeker als je terugkijkt naar onze geschiedenis en wat voor ellende het kan meebrengen om foute politici aan de macht te hebben.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:41

Dat is absoluut waar Shaggy, je moet altijd kritisch zijn. Waarom daarom is geen mening. Maar het is nu eenmaal een democratie. Dat is wat iedereen wilde.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:42

Ik snap de NS hier niet in. Je laat toch geen mensen in burger zonder zich te legitimeren om een reis bewijs vragen in de trein. Ik zou dat ook alles behalve prettig vinden. Net of men je ov- kaart probeert te stelen. Helemaal met zo 3 man sterk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:43

Je mag stemmen op wie je wil. Maar als je zegt dat je FvD stemt omdat je het linkse gelul zat bent dan heb je je niet echt in de politiek verdiept.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 03-02-20 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:44

Vala schreef:
Dat is absoluut waar Shaggy, je moet altijd kritisch zijn. Waarom daarom is geen mening. Maar het is nu eenmaal een democratie. Dat is wat iedereen wilde.

Tuurlijk! Een democratie vind ik prachtig maar daarin mogen we best kritisch zijn naar elkaars
meningen toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:46

Hij plaatst zulke tweets natuurlijk omdat hij wil dat erover hem gepraat wordt. Negeren is het beste bij ongewenst gedrag.

Ik snap overigens oprecht niet hoe je als geëmancipeerde vrouw op iemand kan stemmen die tegen vrouwen in het algemeen is en die vrouwen niet voor vol aan ziet.

Vind het verder prima dat mensen erop stemmen, het is gewoon je recht om een partij op te richten en te stemmen. Maar ik snap het gewoon niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:47

Blussem schreef:
Ik snap de NS hier niet in. Je laat toch geen mensen in burger zonder zich te legitimeren om een reis bewijs vragen in de trein. Ik zou dat ook alles behalve prettig vinden. Net of men je ov- kaart probeert te stelen. Helemaal met zo 3 man sterk.

Precies: met zoveel tegelijk in één coupé, blijkbaar allemaal mannelijk, blijkbaar allemaal buitenlands en zonder uniform. Dat zou mij ook afschrikken.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:50

elnienjo schreef:
Blussem schreef:

Precies: met zoveel tegelijk in één coupé, blijkbaar allemaal mannelijk, blijkbaar allemaal buitenlands en zonder uniform. Dat zou mij ook afschrikken.

Weet iemand waarom ze in burger controleerden en met zijn drieën tegelijk?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:52

Shaggy09 schreef:
Vala schreef:

Tuurlijk! Een democratie vind ik prachtig maar daarin mogen we best kritisch zijn naar elkaars
meningen toch?

Dat is de bedoeling van de democratie, dat is ook de bedoeling van de vrije pers. En als iemand niet bereid is om die discussie aan te gaan, draagt dat niet echt bij aan de democratie. Jammer.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:54

elnienjo schreef:
Blussem schreef:

Kennelijk is er gewoon een ID getoond. Als iedereen om zijn kaartje gevraagd wordt en ze krijgen ze allemaal ook gewoon weer terug, dan ben ik vrij vlot niet meer onder de indruk.

Dat 'buitenlands' vind ik dan wel weer grappig. Je wordt geen BOA als je geen Nederlander bent ;) Er zijn ook niet-witte binnenlanders. Kennelijk is dat nog steeds nieuws.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:56

xmarritw schreef:
elnienjo schreef:

In burger: omdat zwartrijders anders gevlogen zijn wanneer ze instappen. Op deze manier kunnen ze die beter pakken.
De andere twee opmerkingen weet ik niet zeker of die waar zijn, in de verklaring van de ns en een getuige staat dat een in Drenthe is geboren oid. En dat er eerst een iemand controleerde maar ivm de vrouwen die hun vervoersbewijs niet wilden laten zien was er nog iemand (of2) bijgekomen.
De verklaring van de ns staat op NOS.nl geloof ik, samen met die van de getuige.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:56

Ik zit hier echt met verbazing te lezen dat er mensen zijn die de schuld nu bij de NS en Groen Links in de schoenen proberen te schuiven, in plaats van gewoon toe te geven dat Baudet dit nooit had mogen plaatsen :=

Ik vind het eng dat dit mannetje bij sommige mensen helemaal niks fout lijkt te kunnen doen.
Ik vraag me af of dat soort mensen echt weten waar FvD voor staat. Als je als boer zijnde gelooft dat ze iets voor jou gaan doen dan kom je bedrogen uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:08

xmarritw schreef:
elnienjo schreef:

Dat doen ze wel vaker, ik snap het probleem daarmee niet eerlijk gezegd.
NS schreef:
Deze zogeheten ‘burgeracties’ hebben vooral als doel om zwartrijders (reizigers zonder kaartje) te pakken en zo de sociale veiligheid op en rond het spoor te vergroten. Deze reizigers letten meestal scherp op waar het geüniformeerd personeel instapt en zijn behendig in het ontlopen van controle. En juist zwartrijders zijn eerder agressief als ze door een ‘gewone’ conducteur in uniform worden betrapt. Als na sluiting van de treindeuren opeens een ploegje controleurs in burgerkleding door de trein gaat, kunnen zwartrijders daar niet meer op reageren. Zo worden ze eerder in de kraag gevat.
De controles worden uitgevoerd door medewerkers Veiligheid & Service (V&S) van NS. Soms doen ook politiemensen in burgerkleding mee.

Verder helemaal eens met 8nnemiek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:18

Maar: hamvraag: wat is er nu gebeurt? In welke zin zijn ze lastig gevallen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:21

Lastiggevallen worden door de conducteur omdat die je plaatsbewijs wil zien.
Dat overkomt mij nou ook zo vaak. LOL

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:22

Prrrr schreef:
Kennelijk is er gewoon een ID getoond. Als iedereen om zijn kaartje gevraagd wordt en ze krijgen ze allemaal ook gewoon weer terug, dan ben ik vrij vlot niet meer onder de indruk.

Dat 'buitenlands' vind ik dan wel weer grappig. Je wordt geen BOA als je geen Nederlander bent ;) Er zijn ook niet-witte binnenlanders. Kennelijk is dat nog steeds nieuws.

Als het er dan eentje zou zijn ipv 4 tegelijk. Vind het nogal intimiderend en als alleenreizende vrouw zou het mij afschrikken. Ze zouden dan toch beter een gemixt gezelschap op pad sturen met ook minstens 1 vrouw er tussen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:23

En ook, maar misschien ben ik dan lief en naïef: wat is er mis mee met gewoon je plaatsbewijs te laten zien, ook al weet je niet zeker of het wel een conducteur is? Wat kan er nu helemaal gebeuren?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:23

Foaly schreef:
En ook, maar misschien ben ik dan lief en naïef: wat is er mis mee met gewoon je plaatsbewijs te laten zien, ook al weet je niet zeker of het wel een conducteur is? Wat kan er nu helemaal gebeuren?

Een zwartrijder kan het je afpakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:26

Ik snap oprecht niet waarom er nog steeds mensen zijn die problemen hebben of aannames maken op basis van het feit dat iemand niet typisch wit is. :+ Inmiddels word ik er niet meer boos om maar vind ik het echt alleen maar heel erg triest voor die persoon. Dan moet er toch wel iets héél erg mis met je zijn? Zoveel wat er in de wereld misgaat, en dan schrik je van iemand die er niet hetzelfde uit ziet als jij.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:26

Ik ken vrij veel oplichters/zakkenroltrucs, maar die heb ik nog nooit gehoord :+