Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Ik vind je manier van reageren eerlijk gezegd erg vervelend, kleinerend en erg pro Trump.
Dat je een andere zienswijze heb is oke, maar dat kan je dan met andere bewoordingen uit leggen.
beatje schreef:Wat een idioot is het toch.
beatje schreef:Met mijn niet snappen bedoel ik, dat ik geen reden zie in het stuk om zo maar iemand neer te halen waarmee je een oorlog ontketend.
Ondanks je hele pro Trump stuk snap ik de reden nog niet.Ja dat Trump zich belangrijk kan voelen,en zo als Karuna in mijn ogen terecht aanhaalt, je laat niet iemand vermoorden omdat je hem niet aardig vind of omdat hij niet in je straatje past.
Citaat:Deze keer waren er echter twee rode lijnen overschreden, met name het doden van een Amerikaans staatsburger en nadien de molestatie van de Amerikaanse ambassade in Bagdad, wat not done is volgens de klassieke regels van de wereldpolitiek.
Die twee rode lijnen zijn ook met elkaar verbonden omdat de tweede het gevolg is van de Amerikaanse luchtaanval die een 20-tal Iraansgezinde militanten in Irak ombracht en die volgde op het doden van die Amerikaan in Kirkoek. Merk tussen haakjes op dat Iran zich misrekend heeft door die twee lijnen te overschrijden, en dat die misrekening te verklaren is door het isolationistisch beleid van Trump.
beatje schreef:En of Trump nu zoveel goed doet in het middenoosten? Ik ben er zelf van overtuigd ,dat als de bemoeienissen daar niet waren ,wij hier niet zoveel last hadden van al die radicalen .Die hadden daar dan ook gebleven.
IMANDRA schreef:Enzino, wat vind jij van Trump?
karuna schreef:Ik ben beetje bang dat Trump zo graag zijn stempel op de geschiedenis wil drukken dat hij daar alles voor over heeft.ongeacht de gevolgen.
karuna schreef:Maar ook daarin, de beste man heeft eerst us van a mogen(moeten) helpen om daarna gedood te worden. Dat is niet de eerste keer. Als ik iemand help die daarna mijn land zwart maakt zou ik ook stoppen met de hulp en denken zak in de stront. Wat feitelijk gebeurd is als ik artikel zo lees, Bush heeft een opmerking gedaan die verkeerd uitgepakt heeft. En tegen hem is gaan werken. Met uiteindelijk ditals gevolg.
Ik ben beetje bang dat Trump zo graag zijn stempel op de geschiedenis wil drukken dat hij daar alles voor over heeft.ongeacht de gevolgen.
Mondy schreef:Enzino als je in een normale discussie iemand iets wil vertellen of uitleggen is meestal de fatsoensnorm om de mensen tegenover je met fatsoen te behandelen ipv te kleineren/belachelijk te maken.
Misschien ook eens proberen ipv deze manier...
Schemerdier schreef:Als je de opinie uit het VRT NWS artikel leest, dan is het inderdaad eerder het leger die druk heeft gezet in plaats van Trump zelf.
De gevolgen blijven natuurlijk dezelfde.
Misschien maar hopen dat we snel een alternatief vinden voor olie waardoor we het Midden-Oosten gewoon met rust kunnen laten.
Mondy schreef:Enzino als je in een normale discussie iemand iets wil vertellen of uitleggen is meestal de fatsoensnorm om de mensen tegenover je met fatsoen te behandelen ipv te kleineren/belachelijk te maken.
Misschien ook eens proberen ipv deze manier...
On topic. Ik denk dat het hele oorlogstaal voor burgers sowieso moeilijk is om te begrijpen wat en waarom bepaalde acties worden uitgevoerd.
Wat je in het nieuws leest is (al dan niet de hele waarheid) het topje van de ijsberg.
Schemerdier schreef:Interessant artikel Marit.
Ik vind het frustrerend dat wij als gewone mens zo machteloos staan, en dat politieke leiders niet verder lijken te kijken dan hun volgende verkiezingen.
Askja schreef:Trump gaat met deze actie wel (wederom) lijnrecht in tegen zijn eigen verkiezingsbelofte van America First, ofwel: de focus op binnenlands beleid, zo min mogelijk interveniëren in buitenlandse conflicten en alle Amerikaanse militairen in (met name) het Midden-Oosten repatriëren.
karuna schreef:Er bestaat niet zoiets als een abstract 'recht om iemand te doden'. Er bestaat slechts de gelegenheid, en als niemand er genoeg belang bij heeft om je ervoor te bestraffen, dan kom je ermee weg. Simple as that.Simplistisch neergezet ja dat klopt. Maar waarom zou je moeten reageren op elke scheet als amerika? Dat israel aan landje pik doet en daar onrust stookt, daar wordt niet op aangevallen (maar ja dat zijn vriendjes die mogen dat). Laat soms dingen eens lopen, je belangrijk voelen en groots geeft je geen recht om andere mensen maar te doden als je dat beter uitkomt.
Askja schreef:Trump gaat met deze actie wel (wederom) lijnrecht in tegen zijn eigen verkiezingsbelofte van America First, ofwel: de focus op binnenlands beleid, zo min mogelijk interveniëren in buitenlandse conflicten en alle Amerikaanse militairen in (met name) het Midden-Oosten repatriëren.
xmarritw schreef:De politiek in Amerika volg ik niet heel erg, maar in Nederland merk je dat al zo erg. Geen enkele politieke partij durft echte maatregelen te nemen, omdat ze weten dat mensen die niet leuk gaan vinden en dus niet meer op hun gaan stemmen. Dat zie je in zoveel kwesties. Het is zeer begrijpelijk maar toch ook zeer ernstig. dit is wat mij betreft echt wel een van de grootste problemen van de democratie.
Resistance schreef:Amerika teistert het Midden Oosten al zo ontzettend lang. Kinderen uitgemoord, land ingepikt zoals Ailil zegt, en ga nog maar even door. En dan verbaasd zijn dat ze daar boos zijn.