Dit is de laatste die ik heb gezien voor vandaag
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barramundi schreef:Het einde is nog lang niet in zicht. Vandaag een dag waarvan zelfs de experts niet kunnen voorspellen hoe het gaat aflopen omdat de omstandigheden zo extreem zijn.
In Victoria zijn vannacht 3 brandhaarden bijelkaar gekomen en vormen nu een 600.000 hectare grote vuurzee...
moonsparkle schreef:Even een vraag ik wil volgend jaar in het voorjaar naar Australië, maar ik heb astma en vraag me nu af komt dit ook regelmatig voor in het voorjaar of is het dan door de regen allemaal wat minder? Ik weet dat het dan geen hoogseizoen meer is daar, maar hoelang zou de luchtkwaliteit ook slecht blijven?
Vind het echt heel naar om de foto's te zien, voor de gezondheid van de mensen daar en alle natuur /dieren die er aan ten onder gaan.
Danuah schreef:Het is verschrikkelijk.
Ik ben net terug van 9 weken Australië, wat 10 maanden hadden moeten zijn. De hitte is bizar, vaak trekt de wind op en dan gaat het zo hard.
Ik zat een paar uurtjes noordoost van Melbourne en ook daar moeten ze dieren gaan evacueren, plannen maken en vooral heel hard hopen dat het hen overslaat.
Zo naar om daar nu zulke goede vrienden te hebben, maar praktisch niks te kunnen doen..