Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Domi_94

Berichten: 2061
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:10

Ik vind het een prima maatregel, je kunt tegenwoordig bijna overal pinnen en eventueel een bedrag 'bijpinnen'. Voor toeristen lijkt mij het inderdaad niet altijd ideaal (zeker in de grote steden, tijdens het uitgaan), maar ik denk dat men er vanzelf aan went.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:15

Goede maatregel. Ik pin toch nooit snachts.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:22

Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:26

Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?



Ik ken een hele hoop leeftijdsgenoten die juist dingen als boodschappen met cash betalen om een beter overzicht te houden op hun uitgaven. Voor sommige mensen is met plastic betalen dusdanig makkelijk dat ze minder goed doorhebben hoeveel ze daadwerkelijk uitgeven.

Dat het digitaal kan, betekend niet dat alles ook maar digitaal moet.

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:32

miss_lizje schreef:
Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?



Ik ken een hele hoop leeftijdsgenoten die juist dingen als boodschappen met cash betalen om een beter overzicht te houden op hun uitgaven. Voor sommige mensen is met plastic betalen dusdanig makkelijk dat ze minder goed doorhebben hoeveel ze daadwerkelijk uitgeven.

Dat het digitaal kan, betekend niet dat alles ook maar digitaal moet.

Dit ja, en datzelfde geldt voor grote groepen mensen die moeite hebben om met geld om te gaan. Schulden en onder bewind staan, verstandelijk gehandicapten, gewoon om te voorkomen dat je schulden krijgt/meer uitgeeft dan verstandig is, veel ouderen snappen die pin eigenlijk nog steeds niet. Komt bij dat er hier zat aan standjes bij de weg staan met overschot uit de moestuin en de markten in de zomer, 2e hands verkopen via mp, ... . Zonder contant valt er zo 20-30% van het betalingsverkeer uit. Randstad hoor ik wel meer van het moeilijk doen over contant, maar de rest van NL draait er zeker nog goed op.

thequeensmum
Berichten: 3582
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:44

Ibbel schreef:
Waar is de tijd dat je alleen maar tijdens kantooruren (van 9 tot 4) bij een bankkantoor contact geld kon halen... :+

Haha Ibbel, je bent me net voor. Idd, in de goeie ouwe tijd kon je geld gaan opnemen van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 4. Goed nadenken dus, want als je opeens besloot zondag uit eten te willen en je had geen geld genoeg meegenomen dan ging het feest niet door. Alhoewel, we konden natuurlijk een betaalcheque uitschrijven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102175
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:49

Ik begrijp het wel. En ik pin ook nooit 's nachts. :+ Dan zorg ik dat ik op tijd pin. Maar ik pin maar 1x per week en dat is bij de automaat van de ING in de AH.

Rendiertje
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:53

Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?


Voor inschrijfgeld voor wedstrijden heb ik nog contact geld nodig. Zeer sporadisch kan er met pin of vooraf betaald worden maar het grootste deel van de wedstrijden is op de dag zelf contant betalen.
Net als mijn hoefsmid die heeft ook geen pinautomaat dus ook daar heb ik contant geld nodig.

Mijn instructeur stuurt tegenwoordig gelukkig tikkies na de les *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:55

Veel plekken hier contant betalen. Geen pinmogelijkheid vaak.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:58

Er zijn nog best wat marktlieden en kleine winkeltjes die niet beschikken over een PIN. Zie hier in dorp wel vaak ouderen die onder begeleiding van de medewerkers van de bank grote bedragen pinnen en dan makkelijk met een paar honderd euro naar huis schuifelen. Ik hoop dat deze categorie wat sneller over zal gaan op elektronisch betalen/ pinnen waar mogelijk. Die grote bedragen en het hardop roepen van de pincode door het bankgebouw is niet persé veilig. Maar dat is misschien wat aan de rand van deze discussie of dit onderwerp.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:58

Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?

Ik betaal altijd contant. Zo heb ik overzicht over wat ik nog kan besteden.
En pinnen is niet altijd handig. Laatst was ik in de winkel en lag het pin systeem eruit. Sta je dan zonder contant geld.

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 20:01

Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:04

ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .

Maar dan ga je toch gewoon een aantal uren eerder pinnen?

verootjoo
Berichten: 35672
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:05

ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Jouw geld zijn alleen maar cijfertjes. Als iedereen tegelijk al z'n contanten opneemt is er niet eens genoeg contant. En de betaalstukken zijn van de NL bank.
Logisch dat veiligheid hier voorop gaat en dat ze wat moeten doen :)

OleJon
Berichten: 2512
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:06

ben bang, dat als er minder pinautomaten zijn. dat ze dan meer winkels gaan overvallen. en het ook een idee is om het zwarte geld eruit te krijgen.

verootjoo
Berichten: 35672
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:09

OleJon schreef:
ben bang, dat als er minder pinautomaten zijn. dat ze dan meer winkels gaan overvallen. en het ook een idee is om het zwarte geld eruit te krijgen.


Meeste winkels hebben niet zoveel contant meer. Sowieso wordt alles boven 50€ gelijk weggestort en zit er weinig briefgeld in dus om voor zo’n beetje zo’n groot risico te lopen is niet erg lucratief.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:09

Bij ons kun je snachts vaak ook bij een automaat via je pas in een aparte (verlichte) ruimte met camera bewaking. Vervolgens gaat de deur een bepaald aantal minuten niet meer open of tot je weer naar buiten komt.
In dat geval zou ik het niet erg vinden als de buitenapparaten het snachts niet doen.
Is dat in NL nog niet zo standaard? Dat lijkt me ook aardig rambraak proef.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:12

OleJon schreef:
ben bang, dat als er minder pinautomaten zijn. dat ze dan meer winkels gaan overvallen. en het ook een idee is om het zwarte geld eruit te krijgen.

Het gaat niet om minder automaten maar om het feit dat ze tussen 23 en 7 uur buiten werking zijn.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:13

Ik hoef ‘s nachts niet bij mijn geld en ga ook niet vaak (lees nooit) meer op stap dus voor mij geen probleem. Haal überhaupt bijna nooit geld uit de muur :D

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:14

ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .

Nou ruitje dat wordt bij mij dan een pierebadje :')

Wat ik me afvraag, ook al sluiten ze ze af dan zit er toch nog geld in en kunnen ze toch alsnog ploffen:o?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:14

Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?

Fijn dat jij zelden geld op zak hebt, betekend niet dat anderen dat ook niet hebben.
Zoals er al gezegd word hier, je kan lang niet overal pinnen. Ook ik heb 9/10 keer geld op zak zodat ik goed overzicht hou op wat ik uit geef.

En voor de coke natuurlijk!!!!!!! (Dit is een grapje)
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 16-12-19 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:17

ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Tis gewoon om mensen te ontmoedigen cash te gebruiken.... die plofkraken lijken me bijzaak.....
Dus ik ben het met je eens...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:17

Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?

Niet overal hoor, ik heb toch wel wat dingen waar ik alleen cash kan betalen .. :Y)

Marije_jiplover

Berichten: 25374
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:19

Plofkraken zijn anders een behoorlijk probleem.
Je zult maar in een appartementencomplex wonen met beneden een geldautomaat. Denk dat je dan iets lekkerder slaapt vanaf nu :+
Ik vind 't dus een goede maatregel. En die is maar tijdelijk, tot de banken het systeem hebben ontwikkeld om het geld uit een kraak onbruikbaar te maken, hoorde ik net nog op de radio.

Alleen maar goed, wat mij betreft!

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:23

ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .


Je kan altijd en overal aan je geld. Alleen niet altijd op de manier waarop jij zou willen. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar het is niet dat er een recht ontnomen wordt ofzo. En zo zijn er wel meer restricties in verband met veiligheid: een max. bedrag dat je per dag kan opnemen. En als je zeer grote bedragen wilt opnemen, mag je ook eerst een bankkantoormannetje spreken. Het is een illusie te denken dat je met jouw geld ten allen tijde kan en mag doen wat je wilt. :+