Duindorp

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:12

Boras schreef:
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Kijk maar naar de boerenprotesten.

Het is absurd, dat wel.

Ik denk wel dat er een verschil zit in intensiteit... of misschien niet?

Ik was persoonlijk niet zo bang dat de boeren mijn spullen zouden slopen.. dat zou ik nu wel zijn als ik in Duindorp zou wonen.. Dus puur persoonlijk gezien..

Ik ben zo benieuwd wat deze mensen bezielt echt... Henk Bres "pak ze hun vreugdevuur niet af, hier leven ze voor"... Echt werkelijk HOE dan... ?? Dan mis je toch wat of niet?

MarliesV

Berichten: 15264
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:22

Dus omdat MB dit doet om te provoceren, mag ik niet reageren? Kromme wereld leven jullie in zeg.

Vind het een aso reactie, en ja ik weet dat dit provocerend bedoelt is, maar dat maakt niet dat ik het dien te negeren. Flauw om zo te reageren, maar goed, weet hoe sommige gebruikers zijn helaas.
Gezellig hier!

Hoop dat er ingegrepen wordt, boos zijn prima, protesten prima, maar het moedwillig slopen van andermans eigendommen, niet prima.

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:24

Oh ik provoceer niet. Ik vind echt dat die wijk gesloopt moet worden zodat die groep probleemveroorzakers uit elkaar kan worden gehaald. Daarna opnieuw opbouwen en de oude bewoners verspreiden over andere wijken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 11:27

Cer schreef:
Ik ben zo benieuwd wat deze mensen bezielt echt... Henk Bres "pak ze hun vreugdevuur niet af, hier leven ze voor"... Echt werkelijk HOE dan... ?? Dan mis je toch wat of niet?

Ik las een reactie van een bewoner die vond dat zijn leven voorbij was als er geen vreugdevuur komt...
Idd, hoe dan?

Maar goed, ik ken de wijk niet, en vraag me af waar het vandaan komt. Dat mensen ook dag en nacht voor elkaar klaar staan zal heus, maar dat is geen excuus.

Ik ben het ook weleens ergens niet mee eens, of vind het jammer dat iets verandert, maar ik ga niet de straat op om de boel te slopen...
Waar komt dat toch vandaan?
Maar goed, dat geldt voor hooligans bijv net zo natuurlijk

Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:31

Nou ja daarbij komt ook, hadden ze vorig jaar dan niet kunnen bedenken dat de stapels een beetje te hoog werden?

Moeten ze daar dan daadwerkelijk een commissie voor hebben om aan hun uit te leggen dat sommige dingen een beetje onveilig zijn?? Je hebt toch zelf wel verstand of niet?? #blijkbaarniet... :n
Waarom moest het vorig jaar zo onwijs..

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:33

Eigen schuld toch als het mogelijk niet door gaat. Had je vorig jaar die dingen niet zo hoog moeten bouwen.

chanicha

Berichten: 12204
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:36

MarcoBorsato schreef:
Oh ik provoceer niet. Ik vind echt dat die wijk gesloopt moet worden zodat die groep probleemveroorzakers uit elkaar kan worden gehaald. Daarna opnieuw opbouwen en de oude bewoners verspreiden over andere wijken.


Mee eens, wilde het net ook plaatsen.
Is de enige kans om dit te laten stoppen.
Hier op Overvecht was een heel gedeelte verpauperd, is eens een stuk op tv over geweest maar de verslaggevers liepen daar met gevaar voor eigen leven, jochies van 12, 13 met een doek voor hun gezicht schelden en dreigen.

Ze hebben die wijk leeg getrokken, flats gerenoveerd en het zijn mooie flats want mijn man woonde daar vroeger met zijn ouders, en mensen verspreid.

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:40

Is hier ook gedaan en het is zo opgeknapt, van binnen en van buiten.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:45

Tinkerloos schreef:
Vandaag beslist de gemeente Denhaag of het wel of niet toegestaan is.
Ik zou na deze rellen zeker beslissen dat het NIET doorgaat.
Alleen al om de rellen.
Ik vind het ronduit belachelijk hoe ze zich nu gedragen.
Verwende kleuters zijn het. (de relschoppers)


Precies dit!

Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:47

Als ze het niet toestaan, moeten ze wel even zorgen voor een flink pakket aan politie en ME (met zwaar materieel om de komende 4 weken door te komen.. speciaal op oudjaarsdag/nacht..

Ik denk zomaar dat deze mensen niet rustig binnen blijven zitten tijdens de jaarwisseling... :n

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:49

MarliesV schreef:
Dus omdat MB dit doet om te provoceren, mag ik niet reageren? Kromme wereld leven jullie in zeg.

Vind het een aso reactie, en ja ik weet dat dit provocerend bedoelt is, maar dat maakt niet dat ik het dien te negeren. Flauw om zo te reageren, maar goed, weet hoe sommige gebruikers zijn helaas.
Gezellig hier!


Je reactie is gelijk heel fel. Rustig aan, neem een kitkat.

De wijk platgooien en herbouwen lijkt me een prima optie, is jammer voor de mensen die er niks mee te maken hebben maar dat hou je. Het lijkt de enige manier te zijn om de veiligheid van deze bewoners terug te krijgen. Dat ze andermans spullen gaan slopen omdat hun vuurtje niet meer mag is pas asociaal. Dat is ook een te felle reactie op wat er (mogelijk) gebeurd (dat het vuur dus niet meer mag.).

Als dít al de reactie is op de MOGELIJKHEID dat het niet meer mag.. kan je je dan voorstellen hoe het gaat zijn als de gemeente definitief nee zegt?

Boerenprotest vond ik nog vrij vredig..

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:54

MarcoBorsato schreef:
purny schreef:
Duindorp is echter niet de enige wijk waar men onderscheid maakt over wie er wel of niet mag wonen.


Klopt, dus wat is je punt?

Dan zou je de andere wijken waar onderscheid word gemaakt ook plat moeten branden

Urbanus

Berichten: 44966
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:10

Die wijken zijn nu niet zo in het nieuws he? Die problematiek is van een ander niveau.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:26

Als ze het vreugdevuur wel gaan toestaan dan krijg je dit dus elke keer. Iemand krijgt zijn zin niet en gaat dan als een driejarige gillen en rellen.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:42

Cookies schreef:
Als ze het vreugdevuur wel gaan toestaan dan krijg je dit dus elke keer. Iemand krijgt zijn zin niet en gaat dan als een driejarige gillen en rellen.

Er moet dan een afweging gemaakt worden over wat minder gaat kosten. Een vreugdevuur die verzekeringstechnisch minder kost en dat je de jeugd de zin gaat geven of alle schades bij elkaar

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:49

purny schreef:
Cookies schreef:
Als ze het vreugdevuur wel gaan toestaan dan krijg je dit dus elke keer. Iemand krijgt zijn zin niet en gaat dan als een driejarige gillen en rellen.

Er moet dan een afweging gemaakt worden over wat minder gaat kosten. Een vreugdevuur die verzekeringstechnisch minder kost en dat je de jeugd de zin gaat geven of alle schades bij elkaar


Absoluut mee oneens!

Opvoeden die blagen. Als hun ouders dat niet willen of niet kunnen, dan de overheid maar.

Popstra
Berichten: 13906
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:55

Ik snap die mensen niet. Waar komt die drang tot rellen mits ze geen vuurtje mogen stoken op het strand op oudejaarsavond toch vandaan??
Wat bezielt je??
Bij mij komen ze over als zijnde een asociaal zooitje hooligans bij elkaar.

xU_Blinghx
Berichten: 1781
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:10


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:15

dat jochie van 9 door wie werd hij op pad gestuurd??
kinderen inzetten om je gelijk te krijgen?? grr


Boras, je hebt gelijk opvoeden moet
moest ineens denken aan de luizen moeder en de curlingouders

over opvoeden gesproken
videobeelden genoeg hoe ouders het doen - en wij vinden dat dat mag want .…………….. ieder heeft zijn eigen reden/belang
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-19 13:33, in het totaal 4 keer bewerkt

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:16

@Boras: De schade zal hoe dan ook op ons verhaald worden, hetzij door hogere premies te rekenen.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:21

purny schreef:
@Boras: De schade zal hoe dan ook op ons verhaald worden, hetzij door hogere premies te rekenen.


Ik woon gelukkig in heel ander deel van het land.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:22

Boras schreef:
purny schreef:
@Boras: De schade zal hoe dan ook op ons verhaald worden, hetzij door hogere premies te rekenen.


Ik woon gelukkig in heel ander deel van het land.


Ik denk dat dat er niet mee te maken heeft, als je bij een grote verzekeringsmaatschappij zit betaal je het toch wel

Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:37

MCE schreef:
dat jochie van 9 door wie werd hij op pad gestuurd??
kinderen inzetten om je gelijk te krijgen?? grr


Boras, je hebt gelijk opvoeden moet
moest ineens denken aan de luizen moeder en de curlingouders

over opvoeden gesproken
videobeelden genoeg hoe ouders het doen - en wij vinden dat dat mag want .…………….. ieder heeft zijn eigen reden/belang


Ik las net op AD dat het jochie gewoon aan het buitenspelen was en toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was vanwege een brandje in een prullenhbak

Christiene
Berichten: 7744
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:43

Tja vorig jaar ging het compleet mis al die vonken.

Dat het helemaal niet meer mag is wel vervelend. Zeker omdat op sommige plekken het maar paar meter hoog was en twee plaatsen het mega nog hadden .


Maar om dan maar te gaan rellen en vernielen.... nee dat is niet nodig.

Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:00

Nojoukus schreef:
Ik las net op AD dat het jochie gewoon aan het buitenspelen was en toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was vanwege een brandje in een prullenhbak

Ik begreep dat het jongetje van negen vrij laat nog buiten was omdat moeders hem niet binnen kon/wilde houden (op een avond waarbij de hele wijk onrustig is..., wil je dan van je kind af ofzo :') )