Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:38

karuna schreef:
Tsja ik word vaak gevraagd voor mensen die in de sjit zitten. Dus ik kijk iets verder dan mijn eigen straatje. Mensen die niet gehoord worden, de weg niet weten, verzuipen in het systeem van regeltjes enz. En helaas voor best veel mensen geldt dat ze niet meer meekunnen doen om welke reden dan ook.

In dit geval vroeg ik me gewoon af goh hoe zijn de regels en logica van de laadpalen eigenlijk? Meer niet inclusief het verhaal van de persoon, iets waar ik zelf nog niet bij had stilgestaan. Want eigen oprit en meer dan voldoende parkeerruimte in de buurt. :P

En precies om die reden is Google uitgevonden := Ik heb er helemaal geen kennis van en toch had ik binnen een minuut al een website met antwoorden te pakken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 17:38

Nee hoor, gewoon de gebruikelijke sjit die ik uitgestort krijg van de gebruikelijke personen. Willen me graag monddood maken geloof ik. Reden dat ik nog weinig plaats dat me raakt of bezig houdt.

En ja parkeren ligt bij veel mensen gevoelig. Best veel topics op bokt over boze buurmannen, autos die gesloopt worden, rijdende rechter met zaken over parkeren, ik maak me er zelf niet zo druk over, hooguit de praktisch oplossing waar parkeer ik die bak van me bij weinig plek

Gini eerst even lezen graag voor je oordeelt {:)-:(

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:40

Gini schreef:
Jeetje, wat een negatieve instelling waar ik echt een beetje lastig van word. Op dit moment zijn er mensen in ziekenhuizen aan het sterven, maar hé, laten we even lekker klagen dat we onze auto niet meer op 20 meter voor onze deur kunnen zetten.
Weet je, dat je het even poedersuiker vindt, dat snap ik. Ik zou vast ook wel even vloeken als mijn vaste parkeerplek voor de deur weggaat, ik ben ook niet perfect. Maar binnen de 5 seconden zou ik me de bedenking maken dat er veel ergere zaken in de wereld zijn. Zelfmedelijden helpt niemand vooruit. Als dit verhaal je al raakt, dan zou ik je aanraden eens een middagje vrijwilligerswerk te gaan doen bij een voedselbedeling of op de afdeling oncologie. Kan je alles weer een beetje in perspectief plaatsen.

En mijn hamster is doder dan jouw hamster.

Wat een geklaag over Karuna. Ik snap best dat als je oud en slecht ter been bent dat je baalt dat de 2 parkeerplekken voor je deur verdwijnen. Dan is de vraag of hier wat tegen te doen kan worden niet zo gek.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:41

Gini schreef:
karuna schreef:
Veel aow en heel veel stokoude kleine autootjes hoog nodig voor vervoer ivm slecht lopen of werk heel eind verderop.

En ja het is de gemiddelde mening nu daar in de wijk. Die persoon was er best overstuur van. :(:) denk ook dat het misschien een beetje volkswijk eigen is? ze bungelen toch al overal onderaan de maatschappelijke ladder in oa slecht geisoleerde huizen met torenhoge energie rekeningen.

parkeren ligt toch al gevoelig voor veel mensen. En als dan ook nog de schaarse plekken worden ingepikt door autos die nu alleen door mensen met heel veel geld aangeschaft kunnen worden. Dan heb je dergelijke mening zo gevormd. :j

Jeetje, wat een negatieve instelling waar ik echt een beetje lastig van word. Op dit moment zijn er mensen in ziekenhuizen aan het sterven, maar hé, laten we even lekker klagen dat we onze auto niet meer op 20 meter voor onze deur kunnen zetten.
Weet je, dat je het even poedersuiker vindt, dat snap ik. Ik zou vast ook wel even vloeken als mijn vaste parkeerplek voor de deur weggaat, ik ben ook niet perfect. Maar binnen de 5 seconden zou ik me de bedenking maken dat er veel ergere zaken in de wereld zijn. Zelfmedelijden helpt niemand vooruit. Als dit verhaal je al raakt, dan zou ik je aanraden eens een middagje vrijwilligerswerk te gaan doen bij een voedselbedeling of op de afdeling oncologie. Kan je alles weer een beetje in perspectief plaatsen.

Hier sluit ik me bij aan.

En dat gezeur altijd (niet alleen van jou Karuna) over de "rijken".
Nu ook weer; bijvoorbeeld dat hun huizen beter geïsoleerd zouden zijn. Wat denk je, dat dat hun aan is komen waaien of dat ze er misschien wel eens keihard voor gewerkt konden hebben?

En ik heb (kennelijk onterecht) een beetje het gevoel dat het over jezelf gaat, dat de plek waar jij graag parkeerde nu aangepast is. :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:42

Wat een negatief topic weer zeg. T is toch de toekomst dat er meer electrische auto's gaan rijden en gemeentes gaan daar op anticiperen. Ze kunnen nu stukje bij beetje meer gaan plaatsen dus ik snap wel dat ze dat doen.

Rijke stinkerds wonen in grote huizen, met een eigen oprit en dus eigen laadpaal :+ Maar ook voor andere mensen zal een electrische auto steeds haalbaarder worden.

De communicatie is misschien onhandig vanuit de gemeente, maar ik vraag me af waar je je druk over maakt, het is niet eens in jouw wijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 17:43

Kana dat bedoelde ik dus. En ik ben onbekend met het wel en wee van laadpalen.

Wat betreft invalide parkeerplek en kaart. Die krijg je niet kado, kost veel geld en je moet er aardig wat aantoonbaar voor mankeren. De keuringen ervoor betaal je zelf idem de kaart.

Is niet mijn gemeente, niet mijn parkeerplek maar een persoon die instorte overstuur tegen mijn schouder. Omdat het "even" verderop parkeren zoveel pijn had gedaan fysiek. En aangezien ik dit al vaker heb gehoord gaat het kennelijk ergens scheef.

Het lijkt me niet de bedoeling dat de nu nog paar electrische autos andere mensen met een fysiek probleem "wegjagen" terwijl zij nergens heen kunnen. Iets wat steeds vaker zal gebeuren gezien de opmars van de electrische auto.

Maar ik laat topic wel weer sluiten. Geen zin in weer volledig onterechte kritiek op iets dat niet eens mijn woorden of mening is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-19 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:43

Tja, het idee is dat Nederland in het algemeen groener wordt. Dat lijkt me persoonlijk geen reden tot klagen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:43

Kana schreef:
Gini schreef:

En mijn hamster is doder dan jouw hamster.

Wat een geklaag over Karuna. Ik snap best dat als je oud en slecht ter been bent dat je baalt dat de 2 parkeerplekken voor je deur verdwijnen. Dan is de vraag of hier wat tegen te doen kan worden niet zo gek.

Balen is nog net even iets anders dan met een klaagzang komen dat je in een slecht geïsoleerd huis zit, dat je energierekening torenhoog is, dat je al onderaan de maatschappij hangt en dat dit soort beslissingen alleen maar gemaakt worden voor de rijken die alles inpikken. ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:44

karuna schreef:
Kana dat bedoelde ik dus. En ik ben onbekend met het wel en wee van laadpalen.

Wat betreft invalide parkeerplek en kaart. Die krijg je niet kado, kost veel geld en je moet er aardig wat aantoonbaar voor mankeren. De keuringen ervoor betaal je zelf idem de kaart.

Lijkt me niet onterecht, er zijn idd zoals Pipodipo zegt:

Pipodipo schreef:
Plus dat als bekend wordt dat er makkelijk een invalidenplek geregeld kan worden, ineens een bovengemiddeld aantal bewoners in een straat invalide is, spontaan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:47

Avalanche81 schreef:
Tja, het idee is dat Nederland in het algemeen groener wordt. Dat lijkt me persoonlijk geen reden tot klagen.

Helemaal mee eens. Hier staan de wijken echt vol met laadpunten. Word ook veel gebruik van gemaakt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:47

karuna schreef:
Veel aow en heel veel stokoude kleine autootjes hoog nodig voor vervoer ivm slecht lopen of werk heel eind verderop.

En ja het is de gemiddelde mening nu daar in de wijk. Die persoon was er best overstuur van. :(:) denk ook dat het misschien een beetje volkswijk eigen is? ze bungelen toch al overal onderaan de maatschappelijke ladder in oa slecht geisoleerde huizen met torenhoge energie rekeningen.

parkeren ligt toch al gevoelig voor veel mensen. En als dan ook nog de schaarse plekken worden ingepikt door autos die nu alleen door mensen met heel veel geld aangeschaft kunnen worden. Dan heb je dergelijke mening zo gevormd. :j

Wat een rotwijk woon jij zeg, is iedereen daar zo stik jaloers? Of lijkt dat alleen maar zo? Lekker hufterig en dan bedoel ik niet diegene met de electrische auto.
Diegene pikt niks in en sommige mensen rijden in een leaseauto vd baas en sommigen kiezen bewust voor electrische auto, al kost die in aanschaf meer.

De gemeente heeft de laadpaal niet logisch geplaatst is enige wat je hier van kan zeggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 17:48

In mijn eigen wijk, 0 gewoon geen enkele laadpaal :+ Mensen laden op eigen terrein of in centrum, Stad zelf heeft er een beperkt aantal in het centrum.

Sjolvir lezen, is niet mijn wijk niet mijn woonplaats niet mijn gemeente, :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-19 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:48

Sjolvir schreef:
karuna schreef:

Wat een rotwijk woon jij zeg, is iedereen daar zo stik jaloers? Of lijkt dat alleen maar zo? Lekker hufterig en dan bedoel ik niet diegene met de electrische auto.
Diegene pikt niks in en sommige mensen rijden in een leaseauto vd baas en sommigen kiezen bewust voor electrische auto, al kost die in aanschaf meer.

De gemeente heeft de laadpaal niet logisch geplaatst is enige wat je hier van kan zeggen.

Het is niet haar wijk waar dit plaatsvindt, maar een random wijk van iemand die ze kent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 17:49

Nope persoon ken ik niet eens, de wijk een beetje. :P maar de emotie was heel erg echt en heftig. :(:) ik heb mijn bus verplaats van de invalideplek bij boodschappen doen voor deze persoon omdat deze nog slechter liep dan ik nu.
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-19 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:50

Pipodipo schreef:
En nogmaals, mensen met alleen een aowtje zijn mensen die nooit hebben gewerkt.

Nee hoor.
25% van de werkgevers zijn niet verplicht een pensioenregeling aan te bieden.
Deze bedrijven vallen niet onder een CAO.
Ook bouwen veel uitzendkrachten geen pensioen op.
https://kennisbank.sparen.nl/pensioenregeling-verplicht
De meeste zullen wel wat aanbieden, maar er zijn er nog genoeg die dat niet doen.
Er zijn 850.000 mensen die geen pensioen opbouwen!
https://www.trouw.nl/nieuws/856-000-ned ... ~b764bb9d/

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:51

karuna schreef:
In mijn eigen wijk, 0 gewoon geen enkele laadpaal :+ Mensen laden op eigen terrein of in centrum, Stad zelf heeft er een beperkt aantal in het centrum.

Wat is je probleem dan exact?
karuna schreef:
Nope persoon ken ik niet eens, de wijk een beetje. :P maar de emotie was heel erg echt en heftig. :(:)

Tja, dat is die van mijn neefje van 2 ook als hij geen ijsje mag, geen vissen uit de vijver mag halen of het eten van de kat niet op mag eten. 't Is niet omdat een emotie heftig is, dat iemand ook een goed punt heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 17:53

Nou ja eerst uitgekafferd worden door de aannemer dat er "even" de auto een eind verder op gezet moest worden. Vervolgens blijkt er een stroom aan onlogica op onlogica te zijn gestapeld door de gemeente en aantal mensen daar nu met een accuut probleem zit fysiek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:54

Ik heb het geluk dat het gedoogd wordt dat ik naast mijn huis parkeer, maar als dat niet meer zou mogen zou ik ook een probleem hebben. Ik ben afhankelijk van mijn auto, ook al zou het beter zijn als ik hem niet zou hebben. Maar zonder auto kan ik de deur niet uit. Is het zo moeilijk voor te stellen dat er ook mensen zijn die niet slecht genoeg zijn voor een gehandicaptenparkeerkaart, maar ook niet gezond genoeg om langere stukken te lopen? Wij hebben ook veel te weinig officiele parkeerplaatsen voor de hoeveelheid huizen en auto's.

Maar goed, degene die straks op die parkeerplaats gaat staan kan er niks aan doen dat de gemeente dit een geschikte plek vond. Hier in het dorp worden ze ook alleen op eigen terrein geplaatst, gelukkig. Kost soms wel een parkeerplaats, maar staan geen borden bij dat je er niet mag staan.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:55

karuna schreef:

Deze gemeente is naar mijn idee goed bezig om elektrisch rijden toegankelijk te maken, met het oog op een duurzame toekomst!
En je kan het ook zo bekijken: ook een elektrische auto heeft hoe dan ook een plek nodig om te staan, of hij nu laadt of niet hij houdt een parkeerplek bezet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:55

karuna schreef:
Nou ja eerst uitgekafferd worden door de aannemer dat er "even" de auto een eind verder op gezet moest worden. Vervolgens blijkt er een stroom aan onlogica op onlogica te zijn gestapeld door de gemeente en aantal mensen daar nu met een accuut probleem zit fysiek.

Maar wat is het probleem als de auto nog niet geparkeerd stond? Ze moesten er toch (in opdracht van de gemeente) werken?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:57

karuna schreef:

Dat zal vast geen uitkafferen geweest zijn, waarschijnlijk is dat gewoon eerst heel kalm gezegd, en daarna omdat de persoon moeite had met het woord "nee" iets duidelijker. Daar is een uitstekende remedie voor: leer begrijpen wat "nee" betekent. En ook hier worden de laadplekken veelvuldig gebruikt, trouwens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 17:58

Zelfs met een kaart heb je er niks aan dan. Dan zijn de plekken nog steeds verboden.

Nou ja aardig zeggen is een, maar daar gewoon niet meer mogen parkeren zonder dat daar een melding van geweest is. En dus de loopafstand flink wordt vergroot. Want voor de deur kan niet ivm paaltjes. Even auto neerzetten voor uitladen kan niet zonder de weg te blokkeren. Voor iemand met een fysieke beperking kan dit net het verschil maken.

Djoeke ja op zich klopt, alleen het wrange is de aanvrager woont in een straat zonder parkeerplaats tekort. Hebben alleen geen eigen oprit die breed genoeg is voor een auto. En komt een toch al overvolle plek dadelijk twee plekken te kort.

Avalanche

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:00

Je kan natuurlijk ook oplossingen bedenken voor problemen ipv voor iedere oplossing een probleem bedenken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:05

Je stelt in principe geen rare vraag, maar je geeft dan weer zo ontzettend veel informatie om je vraag heen. Ik kan wel begrijpen dat mensen dat soms een beetje klagerig vinden overkomen.

Ja, het is vervelend. Maar goed, mensen zijn nou eenmaal niet zo goed met verandering. Ja, het is niet fijn misschien voor de persoon in kwestie, maar er zijn bepaalde regels wat mag en niet mag en daar heeft de gemeente zich ook gewoon aan te houden. Dit mag, dus dan heb je eigenlijk 2 opties: 1. je er druk om maken en er mee zitten, of 2. zoek een oplossing, accepteer het en ga verder.

Ik zou optie 2 adviseren in ieder geval.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:06

karuna schreef:
Zelfs met een kaart heb je er niks aan dan. Dan zijn de plekken nog steeds verboden.

Nou ja aardig zeggen is een, maar daar gewoon niet meer mogen parkeren zonder dat daar een melding van geweest is. En dus de loopafstand flink wordt vergroot. Want voor de deur kan niet ivm paaltjes. Even auto neerzetten voor uitladen kan niet zonder de weg te blokkeren. Voor iemand met een fysieke beperking kan dit net het verschil maken.

Djoeke ja op zich klopt, alleen het wrange is de aanvrager woont in een straat zonder parkeerplaats tekort. Hebben alleen geen eigen oprit die breed genoeg is voor een auto. En komt een toch al overvolle plek dadelijk twee plekken te kort.

Kennelijk kunnen ze meer dan 100 meter lopen, dus dan maar niet voor de deur parkeren.