Popstra schreef:Ik hoor elke zondag morgen de kerkklokken luiden. Ik stoor me daar niet aan maar moet er niet aan denken dat je dagelijks dat islamitische gejank door luidsprekers hoort schallen!
Toen ik 30 jaar geleden in Leiden woonde was het alleen op vrijdagmiddag.
(Plat gezegd de islamitische zondagochtend.)
Gaat het echt over elke dag?
En hoezo vind jij het "gejank"?
Citaat:
Daarbij, de opmerking van de Imam dat we er maar aan moeten wennen vind ik ook vrij ongepast want ,,zij,, willen ook niet bepaald wennen aan ons westerse leven.
Pardon????
Gaat dit over Mokum Olf, waar de Joden in de 17e eeuw vrij waren om met de Torahrollen over straat de dansen op het feest van de Vreugde over de Torah?
Citaat:
Een huwelijk van 2 dezelfde geslachten gaat er nog steeds niet in bij ze om maar een voorbeeld te noemen. Ik zeg dus dikke Nee.
Stel je niet zo verschrikkelijk aan. Wil je dan ook alle Roomse kerken sluiten soms?
(Bij de meeste protestanten mag het wel.)
Enne, wat beterft homorechten....
Daar hebben homo's zelf heel hard voor geknokt en oma heeft de rellen bij de roze zaterdag in Amersfoort nog meegemaakt.
We schrijven 1982, het homohuwelijk is nog ver weg en de koningin ontslaat een medewerker die homoseksueelis, want dan is him wellicht chantabel.
Dus opzouten met die geschiedvervalsing dat homorechten zo geweldig typerend voor ons zijn.
Onze religieuze tolerantie heeft veel oudere papieren (maar gaat over zaken waar de meeste mensen geen benul van hebben).