Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:51

karuna schreef:
Eh wacht even, lijkt er nu toch echt op dat ze contant geld de nek om willen draaien of zo? Heel fijn voor ouderen die ooit bij de postbank zaten, daarna ing werden noodgedwongen en meestal niet eens electronisch bankieren.

Waar haal je dat uit? :)

Blacksmurf schreef:
Balen zeg. Ik zit ook al mijn hele leven bij ING. Maar bij veel andere banken is het niet veel anders en anders komen ze er ook nog wel mee. Vaak volgen ze elkaar wel. Vrees dat overstappen niet zo veel zin gaat hebben. Ze laten ons geen keus helaas.

Nou, dat doen ze dus wel. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:52

Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

Zo had ik het inderdaad ook gelezen. Kies je niet voor die regeling, dan heb je dus geen korting op je maandkosten.

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:53

Artikel niet goed gelezen.

Pinnen gaat alleen 80 cent per keer kosten als klant gebruikt gaat maken van hun kortings pakket dan ben je een zogenaamd Oranjepakket klant
Bij korting op je pakket mag je maximaal 4 x per jaar pinnen. Als je als kortingsklant (oranjepakket klant) vaker dan 4x pint in een jaar pint gaat het je vanaf de vierde keer iedere keer 80 cent kosten.

De korting op je pakket (oranjepakket) is dat je 1,25 euro per maand betaald in plaats van 1,55 euro. Dat is op jaarbasis en korting van 3,85 euro

Als je niet voor zo'n geweldige korting van 3,85 euro per jaar op je pakket kiest kun je gewoon gratis blijven pinnen.
Laatst bijgewerkt door MiekeFS op 15-07-19 14:58, in het totaal 3 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:54

Mkango schreef:
karuna schreef:
Eh wacht even, lijkt er nu toch echt op dat ze contant geld de nek om willen draaien of zo? Heel fijn voor ouderen die ooit bij de postbank zaten, daarna ing werden noodgedwongen en meestal niet eens electronisch bankieren.

Waar haal je dat uit? :)

Blacksmurf schreef:
Balen zeg. Ik zit ook al mijn hele leven bij ING. Maar bij veel andere banken is het niet veel anders en anders komen ze er ook nog wel mee. Vaak volgen ze elkaar wel. Vrees dat overstappen niet zo veel zin gaat hebben. Ze laten ons geen keus helaas.

Nou, dat doen ze dus wel. :')

Ontmoediging voor het opnemen van contant geld. Dit is het begin. :je kunt al niet meer bv een duurdere fiets of tweedehands auto contant betalen. Ivm zogenaamde zwart geld. De allerkleinste munten worden in nl al lang niet meer geaccepteerd als geld in de meeste winkels. En nu dit weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:59

karuna schreef:
Ontmoediging voor het opnemen van contant geld. Dit is het begin. :je kunt al niet meer bv een duurdere fiets of tweedehands auto contant betalen. Ivm zogenaamde zwart geld. De allerkleinste munten worden in nl al lang niet meer geaccepteerd als geld in de meeste winkels. En nu dit weer.

Ik zie het eerder andersom: mensen nemen minder contant geld op, en de bank speelt daarop in. Als iedereen zoveel geld zou opnemen, zouden ze niet overgegaan zijn op die algemene(? ben al enige tijd weg uit Nederland) pinautomaten. Dit is ook gewoon inspelen op de tendens van de markt, en ik durf te betwijfelen dat die pinautomaten volgende week volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn, bij wijze van spreken.

8nnemiek

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:03

Ik ben sinds kort overgestapt op oranjepakket. Heel blij mee, stuk goedkoper en geld pinnen deed ik toch al nauwelijks.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:05

Ik pin elke week mijn boodschappengeld...dat mag ik opmaken en op=op. Is voor mij veel handiger. Gelukkig zie ik dat ik gewoon wekelijks mijn geld kan blijven pinnen en dat ik er niet voor hoef te betalen...

Raineri

Zie het probleem niet. Ze spelen gewoon op de markt in. Gewoon iets vaker gebruik maken van tikkie. Vind contant geld vreselijk, raak het alleen maar kwijt. Er zijn persoonlijk geldzaken waar ik mij meer druk om maak (huizenmarkt, studielening, gentrificatie, inflatie, etc etc)

Neem een wijntje en geniet van je maandag.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 15-07-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Mkango de pinautomaten verdwijnen hier al jaren en jaren. In kader van bezuinigingen, enz. Er zijn hier dorpen in de regio waar er geen een meer is. Waar bv een winkelier maar contant geld uitgeeft of er iemand uit een dorp voor een aantal mensen geld moet halen. Dus nee niet omdat mensen zo graag pinnen maar het langzaam lastiger wordt om zonder pin te betalen, bv in de bus kun je niet meer contant een kaartje kopen, trein wordt heel lastig enz.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 15:06

Thanks voor de toelichting Mkango! Ik heb inderdaad niet goed gelezen :o? Mijn omaatje belde mij in paniek op en ik ging even Googlen en las het ook verkeerd (familiedingetje denk ik :') )

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:07

verootjoo schreef:
Ik zit bij de Rabo. Heb eigenlijk nooit contant en pin ook nooit contant.
Als je niet 80ct per week wilt betalen kan je toch ook gewoon verder vooruit pinnen? :)
Of het overmaken ipv contant betalen?

Als jij wekelijks betaald wordt door het uzb - wat voor veel mensen het geval is - en bijvoorbeeld het minimum van het minimum krijgt, dan kun je helaas niet vooruit pinnen. Dit geldt niet voor mij persoonlijk, maar ken genoeg mensen waarvoor het niet vanzelfsprekend is om op die manier te leven.
Daarnaast bestaan er in NL nog steeds provincies/gemeenten waar het nog wel gangbaar is om met contant geld te betalen en minder vanzelfsprekend om te pinnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:08

_Bianca schreef:
Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

Mensen, eerlijk waar. Precies wat Mkango zegt! Als je niet of nauwelijks contant geld opneemt, krijg je korting op je pakket. Maar, als je dan tóch een keer geld opneemt, betaal je daar 80 cent voor.

Neem je vaker contant geld op, dan vraag je dus die korting niet aan en verandert er niets :j

Ja voor nu.

Maar reken maar dat dit uiteindelijk verder doorgevoerd wordt.

Dus standaard geld rekenen voor pinnen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:09

Jord schreef:
Ik zit ook bij ING en pin ook wekelijks, voor evenementen en uitgaan vind ik cash toch het handigst. Overstappen naar een andere bank vind ik zeker geen optie, veel banken zoals Rabo, ABN, SNS werken met van de kl*te kastjes om betalingen over te maken, daar heeft ING een ideaal systeem voor.

Bij ING gaan ze ook over op de kastjes... Je kunt ervoor kiezen om via je telefoon te betalen òf via zo'n kastje. Ook in dat geval maken ze het voor ouderen en mensen die niet al te digitaal willen bankieren erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:09

karuna schreef:
Mkango de pinautomaten verdwijnen hier al jaren en jaren. In kader van bezuinigingen, enz. Er zijn hier dorpen in de regio waar er geen een meer is. Waar bv een winkelier maar contant geld uitgeeft of er iemand uit een dorp voor een aantal mensen geld moet halen. Dus nee niet omdat mensen zo graag pinnen maar het langzaam lastiger wordt om zonder pin te betalen, bv in de bus kun je niet meer contant een kaartje kopen, trein wordt heel lastig enz.

De OV-chipkaart is een compleet ander vraagstuk dan geld opnemen; mijn mening daarover is ook wat anders dan over het verdwijnen van pinautomaten. Feit is gewoon dat mensen minder geld opnemen, dús verdwijnen de pinautomaten, want inderdaad, die kosten veel geld als er nauwelijks gebruik van gemaakt wordt. Dáárom wordt erop "bezuinigd".

Ceffyl schreef:
Thanks voor de toelichting Mkango! Ik heb inderdaad niet goed gelezen :o? Mijn omaatje belde mij in paniek op en ik ging even Googlen en las het ook verkeerd (familiedingetje denk ik :') )

Hihi, kan gebeuren. :D

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:12

Dit bericht heeft gewoon iedereen met een oranje pakket in hun (app) inbox gekregen.

En zoals al wordt gezegd veranderd er niks en is het mogelijk alleen interessant voor degenen die niet of nauwelijks pinnen. Hieronder het bericht.

Citaat:
Beste mevrouw ....,

Je hebt bij ons een OranjePakket, waarvoor je nu € 1,55 per maand betaalt. Vanaf 1 oktober 2019 kun je hierop een korting van € 0,30 krijgen, en dus € 1,25 per maand gaan betalen. Dat lijkt misschien niet veel, maar het scheelt je toch bijna 20%. Neem je met je Betaalpas niet of nauwelijks geld op? Dan kan het interessant zijn om voor deze korting te kiezen.

Wanneer is de korting interessant?
Kiezen voor de korting is alleen slim als je met je Betaalpas (bijna) nooit geld opneemt. Als je namelijk in Nederland en in andere EER-landen euro´s gaat opnemen bij een geldautomaat, betaal je hiervoor € 0,80 per keer. Als je 1 keer per jaar geld opneemt, heb je dus meer profijt van de korting dan bij 3 keer geld opnemen. Vanaf 5 keer per jaar geld opnemen ben je duurder uit en is kiezen voor de korting geen goed idee.

Hoe regel je de korting?
Vanaf 1 oktober kun je in Mijn ING kiezen voor de korting. De korting gaat dezelfde dag in. En je betaalt direct voor elke geldopname die je op die dag doet. Neem je toch vaker geld op dan je dacht? Dan zet je in Mijn ING de korting gewoon weer stop. Ook dat gebeurt op dezelfde dag; zo kun je meteen weer zonder extra kosten geld opnemen. Starten of stoppen kan 1 x per kalendermaand.

Voor 1 oktober ontvang je nog een bericht van ons waarin precies staat hoe je de korting regelt.

Meer informatie
Vragen? Kijk op ing.nl/oranjepakketkorting.

Met vriendelijke groet,

Annet van der Hoek
Directeur Klantenservice

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:12

Dat was destijds niet de reden van weghalen hier. Ook de kantoren zijn wegbezuinigd. Waardoor je er nagenoeg niet meer heen kunt. Als je ook pinautomaten weghaald kun je niets anders meer. Onder het mom van bezuinigingen kunnen ze heel geniepig mensen dwingen hun richting uit.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:19

karuna schreef:
Dat was destijds niet de reden van weghalen hier. Ook de kantoren zijn wegbezuinigd. Waardoor je er nagenoeg niet meer heen kunt. Als je ook pinautomaten weghaald kun je niets anders meer. Onder het mom van bezuinigingen kunnen ze heel geniepig mensen dwingen hun richting uit.

Hoeveel mensen maken hier gebruik van? Kennelijk is dat zo weinig dat het niet rendabel is. Voor die enkele oudjes/mensen die het nodig hebben is het gewoon niet realistisch een heel kantoor open te houden. Het is hard, maar het is zoals het is. Het is organisatie die gewoon streeft naar het behalen van winst en groei. Wat we van kapitalisme vinden is een ander verhaal :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:21

karuna schreef:

Dat is nou het effect van vooruitgang :z je kunt niet alles bij het oude houden omdat oudere mensen er niet mee om kunnen gaan. Cru gezegd gaan die mensen straks dood, en de huidige generatie kan wel alles perfect digitaal bijbenen.
Alles wordt steeds makkelijker en steeds meer digitaal.
Het is een wisselwerking twee kanten op, de banken spelen in op de vraag, en doordat er zoveel digitaal kan tegenwoordig is het ook mogelijk om alles digitaal te doen.
Kantoren open houden voor ongeveer 10% van de mensen die er voorheen kwam is gewoon echt niet rendabel. Hoef je geen econoom voor te zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:27

newt schreef:
Dit bericht heeft gewoon iedereen met een oranje pakket in hun (app) inbox gekregen.

En zoals al wordt gezegd veranderd er niks en is het mogelijk alleen interessant voor degenen die niet of nauwelijks pinnen. Hieronder het bericht.

Citaat:
Beste mevrouw ....,

Je hebt bij ons een OranjePakket, waarvoor je nu € 1,55 per maand betaalt. Vanaf 1 oktober 2019 kun je hierop een korting van € 0,30 krijgen, en dus € 1,25 per maand gaan betalen. Dat lijkt misschien niet veel, maar het scheelt je toch bijna 20%. Neem je met je Betaalpas niet of nauwelijks geld op? Dan kan het interessant zijn om voor deze korting te kiezen.

Wanneer is de korting interessant?
Kiezen voor de korting is alleen slim als je met je Betaalpas (bijna) nooit geld opneemt. Als je namelijk in Nederland en in andere EER-landen euro´s gaat opnemen bij een geldautomaat, betaal je hiervoor € 0,80 per keer. Als je 1 keer per jaar geld opneemt, heb je dus meer profijt van de korting dan bij 3 keer geld opnemen. Vanaf 5 keer per jaar geld opnemen ben je duurder uit en is kiezen voor de korting geen goed idee.

Hoe regel je de korting?
Vanaf 1 oktober kun je in Mijn ING kiezen voor de korting. De korting gaat dezelfde dag in. En je betaalt direct voor elke geldopname die je op die dag doet. Neem je toch vaker geld op dan je dacht? Dan zet je in Mijn ING de korting gewoon weer stop. Ook dat gebeurt op dezelfde dag; zo kun je meteen weer zonder extra kosten geld opnemen. Starten of stoppen kan 1 x per kalendermaand.

Voor 1 oktober ontvang je nog een bericht van ons waarin precies staat hoe je de korting regelt.

Meer informatie
Vragen? Kijk op ing.nl/oranjepakketkorting.

Met vriendelijke groet,

Annet van der Hoek
Directeur Klantenservice

En dit is dus al iets waar ik als computergebruiker zelfs tegenaan loop, laat staan mensen die - zoals mijn moeder - helemaal niets met de computer/telefoon doet. Ik heb dit mailtje niet eens gelezen, omdat ik nog van de brieven-tijd ben. Zo kreeg ik onlangs ook een brief van ING dat als ik nu geen keuze zou maken om via de 'app' of een kastje te betalen, ik geen toegang meer tot mijn geld zou hebben. Ze beweerden hierover via de mail bericht te hebben gestuurd. Niet dus. In mijn inbox niet en ook niet de inbox van onze betaalrekening. Uiteindelijk met hulp van iemand een keuze gemaakt, maar niet makkelijk. Ik ben een grote tegenstander van alle verdigitalisering.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:32

verootjoo schreef:
karuna schreef:

Dat is nou het effect van vooruitgang :z je kunt niet alles bij het oude houden omdat oudere mensen er niet mee om kunnen gaan. Cru gezegd gaan die mensen straks dood, en de huidige generatie kan wel alles perfect digitaal bijbenen.
Alles wordt steeds makkelijker en steeds meer digitaal.
Het is een wisselwerking twee kanten op, de banken spelen in op de vraag, en doordat er zoveel digitaal kan tegenwoordig is het ook mogelijk om alles digitaal te doen.
Kantoren open houden voor ongeveer 10% van de mensen die er voorheen kwam is gewoon echt niet rendabel. Hoef je geen econoom voor te zijn.

Het zijn niet alleen de oudjes die er niet mee om kunnen gaan. Genoeg (jongere) mensen die om uiteenlopende redenen dit niet kunnen of willen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:35

Ik heb een basispakket. Maar ik vind het belachelijk. Je word dus weer verplicht tot iets.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:48

purny schreef:
Ik heb een basispakket. Maar ik vind het belachelijk. Je word dus weer verplicht tot iets.

Je wordt helemaal nergens toe verplicht, lees de uitleg van verschillende bokkers hier maar eens.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:53

purny schreef:

Lees nog eens goed.
Zeker met een basispakket blijft alles hoe het is.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:58

gewoon ipv het geld voor de boodschappen elke week halen, haal je nu spaargeld even van de rekening, neem ik eens per kwartaal een smak geld op, stort het salaris netjes terug op de spaarrekening. Het is te doen, maar niet zo handig. Die korting wil ik dan wel weer pakken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:04

Ik ben het hier in Canada inmiddels gewend, maar het is echt niet prettig.

Hier heb ik maar 15 gratis transacties per maand (i.e. maar 15 keer mijn pinpas gebruiken).
Bij de eigen bank is geld opnemen gratis, maar bij een automaat/andere bank kost over het algemeen tussen de $2 en $3 per keer.

Hier gebeurt dit omdat ze graag willen dat iedereen een credit card gebruikt.