Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Waarom voelt dit als door je strot duwen? Omdat iemand het op zijn pand zet? Daar doet hij jou toch niks mee?
Boras schreef:Zou het verschil maken als het om een uiting van een ander dan een christelijk geloof zou gaan?
elnienjo schreef:Dat zou ik als enorm provocerend en zelfs bedreigend ervaren eerlijk gezegd. We zijn een van oorsprong Christelijk land, dus hoewel ik zoiets zelf zou mijden, moet ik hooguit hoofdschuddend lachen om 'Jesus Saves'.
speedfiets_2 schreef:Dus? Moeten we ook in de middeleeuwen met onze gedachtengang blijven hangen?
Vjestagirl schreef:Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.
Dit vind ik wat dat betreft stukken onschuldiger...
elnienjo schreef:speedfiets_2 schreef:Dus? Moeten we ook in de middeleeuwen met onze gedachtengang blijven hangen?
Persoonlijk zou ik liever zien dat alle geloofsuitingen uit de maatschappij verbannen worden. Dat is niet meer van deze tijd. Prima dat er kerken zijn waar mensen samen kunnen komen zoals een verenigingsgebouw, maar op straat, werk, scholen etc hoort het niet meer thuis.
oomens schreef:elnienjo schreef:Dat zou ik als enorm provocerend en zelfs bedreigend ervaren eerlijk gezegd. We zijn een van oorsprong Christelijk land, dus hoewel ik zoiets zelf zou mijden, moet ik hooguit hoofdschuddend lachen om 'Jesus Saves'.
Van oorsprong Christelijk?![]()
Weet je wat we hier met van die maffe Britse missionarissen deden die in Dokkum met hun geloof kwamen leuren? Precies!
Prrrr schreef:Ik vind het wel fijn als ik mag laten merken wat ik vind. Vrijheid van meningsuiting. Dat ik, als ik zou vinden dat het geloof je op een positieve manier door het leven kan helpen, ik dat ook mag uiten. Door een bord, of door een advertentie. Uitwisseling levert iets op. Of jij dat nou van deze tijd vindt of niet - er zijn nog steeds miljoenen mensen in deze maatschappij voor wie hun geloof nog wel een relevant gegeven is.
Leven en laten leven is een mooi uitgangspunt.
oomens schreef:Misleidende reclame is toch verboden? Waarom zou je dan als bedrijf (terecht) geen reclame mogen maken voor een (zelf)verzonnen product waarvan je het bestaan en/of de werking niet hard kunt maken, en mag dat ineens wel als het om een godheid met vergelijkbare eigenschappen gaat?
*edit: voor zichzelf mag van mij iedereen geloven wat hij wil. Echt. Houd het dan alleen ook vooral voor jezelf.
elnienjo schreef:speedfiets_2 schreef:Dus? Moeten we ook in de middeleeuwen met onze gedachtengang blijven hangen?
Persoonlijk zou ik liever zien dat alle geloofsuitingen uit de maatschappij verbannen worden. Dat is niet meer van deze tijd. Prima dat er kerken zijn waar mensen samen kunnen komen zoals een verenigingsgebouw, maar op straat, werk, scholen etc hoort het niet meer thuis.
purny schreef:elnienjo schreef:Persoonlijk zou ik liever zien dat alle geloofsuitingen uit de maatschappij verbannen worden. Dat is niet meer van deze tijd. Prima dat er kerken zijn waar mensen samen kunnen komen zoals een verenigingsgebouw, maar op straat, werk, scholen etc hoort het niet meer thuis.
In de grondwet staat nog altijd de vrijheid van geloofsovertuiging. Dus die vlieger gaat niet op
purny schreef:In de grondwet staat nog altijd de vrijheid van geloofsovertuiging. Dus die vlieger gaat niet op
Vjestagirl schreef:Omdat jij vindt dat God niet bestaat, wil het niet zeggen dat andere mensen daar ook zo over moeten denken. Mensen mogen ook reclame maken voor edelsteen therapie, reiki, druppels met 0,000000001% werkzame stof wat werkt door het geheugen van het water, voor chakra therapie, voor de biostabil, voor polsbandjes die helpen met je evenwichtsgevoel, voor allerhande vormen van healing... Waarom dan niet voor God?
anjali schreef:Ik vind het juist leuk,fijn dat iemand voor zijn geloof uitkomt.Zelf ben ik ook gelovig. Wel vind ik de combinatie met chemicalien wat raar.