Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neroo schreef:Ik vraag me wel eens af waarom alle ziektes, kwaaltjes etc uberhaupt opgelost moeten worden. Doodgaan hoort erbij, natuurlijke selectie, de aarde is al zo mega overbevolkt. Waarom moet iedereen 100 worden?
Eigenlijk is de mens maar een walgelijk wezen.
Arme arme beestjes
Neroo schreef:Ik vraag me wel eens af waarom alle ziektes, kwaaltjes etc uberhaupt opgelost moeten worden. Doodgaan hoort erbij, natuurlijke selectie, de aarde is al zo mega overbevolkt. Waarom moet iedereen 100 worden?
Arme arme beestjes
ZoeyDercks schreef:Waarom moeten mensen met een defect toch altijd maar gered worden ten koste van dieren die niks kunnen zeggen... Dat is toch natuurlijke selectie? In de natuur overleeft een leeuw met een slecht hart het ook niet... Waarom moet een mens dan wel blijven leven?
Kinke schreef:ZoeyDercks schreef:Waarom moeten mensen met een defect toch altijd maar gered worden ten koste van dieren die niks kunnen zeggen... Dat is toch natuurlijke selectie? In de natuur overleeft een leeuw met een slecht hart het ook niet... Waarom moet een mens dan wel blijven leven?
![]()
misschien is jouw paracetamolletje ook wel op dieren getest. Of de antibiotica die je kind krijgt voor een longontsteking. Maar je hebt gelijk hoor, we gaan niets meer fixen en Latem iedereen gewoon doodgaan
Kinke schreef:ZoeyDercks schreef:Waarom moeten mensen met een defect toch altijd maar gered worden ten koste van dieren die niks kunnen zeggen... Dat is toch natuurlijke selectie? In de natuur overleeft een leeuw met een slecht hart het ook niet... Waarom moet een mens dan wel blijven leven?
![]()
misschien is jouw paracetamolletje ook wel op dieren getest. Of de antibiotica die je kind krijgt voor een longontsteking. Maar je hebt gelijk hoor, we gaan niets meer fixen en Latem iedereen gewoon doodgaan
ZoeyDercks schreef:Neroo schreef:Ik vraag me wel eens af waarom alle ziektes, kwaaltjes etc uberhaupt opgelost moeten worden. Doodgaan hoort erbij, natuurlijke selectie, de aarde is al zo mega overbevolkt. Waarom moet iedereen 100 worden?
Arme arme beestjes
Ik typte dit toevallig naar m'n vriend, helemaal eens..
Waarom moeten mensen met een defect toch altijd maar gered worden ten koste van dieren die niks kunnen zeggen... Dat is toch natuurlijke selectie? In de natuur overleeft een leeuw met een slecht hart het ook niet... Waarom moet een mens dan wel blijven leven?
Kinke schreef:ZoeyDercks schreef:Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat toch
lekker makkelijk.
Stel dat jij nou ernstig ziek wordt, waarbij je toch een behoorlijke kans op genezing hebt. Ga je dan nee zeggen tegen de behandeling als je weet dat het medicijn getest is op dieren?
Neroo schreef:Ziektes zijn er eigenlijk om een populatie "gezond" te houden. Hoe krom het ook klinkt
Schuur_ schreef:Ben ik het ook mee eens.
Ik teken ook zulke petities niet van organisaties zoals PETA en Animalrights omdat ik totaal niet achter hun werkwijze sta.
@zoeydercks: ik snap wat je bedoelt te zeggen maar het is gewoon ontzettend moeilijk om een grens te trekken. Wanneer ga je te lang door? Op welk stadium moet je stoppen met behandelen? Je haalt een leeuw met een slecht hart aan. Maar stel dat je moeder een gaatje in haar hart heeft, of een te groot hart en dit kan best makkelijk opgelost worden maar door methodes die zijn getest op dieren. Zou je het dan ook ok vinden als ze zeggen dat ze je moeder (of iemand anders for that matter) niet helpen?