Nederland grote en dubieuze rol in apenhandel (Tilburg)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

Re: Nederland grote en dubieuze rol in apenhandel (Tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 14:10

Oké maar die docu op Netflix dan? Die is niet van animalerights.nl , maat geeft wel de harde werkelijkheid aan achter de deuren van laberatoria. (Dirthy money)
Lees gelukkig ook dat in Nederland steeds meer instituten stoppen met proeven op primeapen....het kan dus wel zonder.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:27

Oh wow... Ik woon al sinds 2014 in Tilburg maar ik wist dit helemaal niet.

Als ik de mogelijkheid heb ga ik naar de demonstratie. Afschuwelijk, mijn hart huilt...

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:31

Ik heb het niet bekeken, maar ik vind dierproeven verschrikkelijk. Helaas soms wel nodig als we nieuwe dingen voor ons als mens willen ontdekken, maar ik snap niet waarom de dieren daarna allemaal gedood moeten worden. Volgens mij kunnen veel dieren gewoon nog een leuk leven hebben.

Vandaag kwam ik er ook achter dat de hartstichting hier ook fijn aan meedoet.

https://www.metronieuws.nl/binnenland/2 ... tstichting

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:38

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:39

Ik vraag me wel eens af waarom alle ziektes, kwaaltjes etc uberhaupt opgelost moeten worden. Doodgaan hoort erbij, natuurlijke selectie, de aarde is al zo mega overbevolkt. Waarom moet iedereen 100 worden?
Eigenlijk is de mens maar een walgelijk wezen.

Arme arme beestjes :n

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:40

Neroo schreef:
Ik vraag me wel eens af waarom alle ziektes, kwaaltjes etc uberhaupt opgelost moeten worden. Doodgaan hoort erbij, natuurlijke selectie, de aarde is al zo mega overbevolkt. Waarom moet iedereen 100 worden?

Ik typte dit toevallig naar m'n vriend, helemaal eens..

Waarom moeten mensen met een defect toch altijd maar gered worden ten koste van dieren die niks kunnen zeggen... Dat is toch natuurlijke selectie? In de natuur overleeft een leeuw met een slecht hart het ook niet... Waarom moet een mens dan wel blijven leven?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:42

Neroo schreef:

Je was me voor, wilde hetzelfde typen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:49

ZoeyDercks schreef:
Waarom moeten mensen met een defect toch altijd maar gered worden ten koste van dieren die niks kunnen zeggen... Dat is toch natuurlijke selectie? In de natuur overleeft een leeuw met een slecht hart het ook niet... Waarom moet een mens dan wel blijven leven?

|o
misschien is jouw paracetamolletje ook wel op dieren getest. Of de antibiotica die je kind krijgt voor een longontsteking. Maar je hebt gelijk hoor, we gaan niets meer fixen en Latem iedereen gewoon doodgaan :+

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:52

Kinke schreef:
ZoeyDercks schreef:

|o
misschien is jouw paracetamolletje ook wel op dieren getest. Of de antibiotica die je kind krijgt voor een longontsteking. Maar je hebt gelijk hoor, we gaan niets meer fixen en Latem iedereen gewoon doodgaan :+

Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat toch ;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:53

Kinke schreef:
ZoeyDercks schreef:

|o

Heel grof gezegd zou dat wel beter zijn ja.

De wereldbevolking blijft maar groeien, en de aarde gaat dat gewoon niet trekken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:54

ZoeyDercks schreef:
Neroo schreef:

Ik typte dit toevallig naar m'n vriend, helemaal eens..

Er is een tijd in onze geschiedenis geweest dat men er zo over dacht. In die tijd werden gehandicapten een handje geholpen. Alles om op die manier een sterk volk te krijgen.
Het begint mij wel meer en meer op te vallen welke lugubere randjes dat dierenrechten activisme feitelijk heeft. Waarschijnlijk zijn ze daar zelf niet eens van bewust. Want ik weet ook dat ze absoluut niet op die mensen uit ons duistere verleden willen lijken. Ik begin toch wel steeds meer in te zien hoe droevig het eigenlijk is gesteld met ons geschiedenis onderwijs.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:55

Ziektes zijn er eigenlijk om een populatie "gezond" te houden. Hoe krom het ook klinkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:55

ZoeyDercks schreef:

lekker makkelijk.
Stel dat jij nou ernstig ziek wordt, waarbij je toch een behoorlijke kans op genezing hebt. Ga je dan nee zeggen tegen de behandeling als je weet dat het medicijn getest is op dieren?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:56

en bellen we dan ook de dierenarts niet meer voor onze paarden?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:57

Let's agree to disagree.
We denken daar blijkbaar anders over en dat is prima zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:57

Deze beelden komen helemaal niet uit Nederland, maar uit Italië.

Edit: Spuit elf :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:58

Kinke schreef:
ZoeyDercks schreef:

lekker makkelijk.
Stel dat jij nou ernstig ziek wordt, waarbij je toch een behoorlijke kans op genezing hebt. Ga je dan nee zeggen tegen de behandeling als je weet dat het medicijn getest is op dieren?

Ze moesten eens weten wie ze aan het napraten waren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:00

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:02

Neroo schreef:
Ziektes zijn er eigenlijk om een populatie "gezond" te houden. Hoe krom het ook klinkt

Ach als de mensen die er zo over denken ook consequent zijn, en dus geen medische hulp gebruiken waardoor zij en hun kinderen gewoon doodgaan aan banketstaaf of minder-banketstaaf aandoeningen, zijn er binnen een paar generaties een stuk minder van. Voor de rest van de mensheid misschien en best prettige vorm van natuurlijke selectie?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:03

Denk ook dat de meest toegankelijke technieken, behandelingen, medicatie, methodes die al langere tijd bestaan, ontwikkeld zijn in een tijd waar men zich niet zo druk maakte om dierproeven (en mensproeven) of het verminderen, vervangen of verfijnen ervan.

In tegenstelling tot huidige zaken die steeds beter vervangen kunnen worden of waarin enkel nog in de laatste fases dierproeven nodig zijn.
Maar die ‘ouderwetse’ technieken zijn de standaard en gewenning voor vele van ons, en spreken we schande over de nieuw ontwikkelde technieken die dierproef-getest zijn. Terwijl in verhouding die laatste vermoedelijk een stuk vriendelijker is dan onze standaard.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:06

Het compleet verbieden van dierenproeven kan gewoon niet, dat snap ik ook wel.
Het verbeteren van de omstandigheden zijn al stappen in gemaakt de afgelopen tijd, maar denk dat daar ook zeker nog wel stappen te maken zijn.
Ben geen dierenactivist, maar ook zeker geen voorstander.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:12

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:13

De drie V’s zijn essentieel en kunnen altijd weer verder verbeterd worden :j
Maar een actiegroep die dan doet alsof beelden gemaakt zijn op een locatie terwijl dat dus niet klopt, zet een bedrijf zo stemmingsmakend weg dat er een risico bestaat dat dit soort bedrijven verdwijnen waar er geen gerulatie is. Als je medewerkers via een andere uitgang naar buiten moeten omdat ze niet door, mogelijk slecht geïnformeerde, protestgroepen heen kunnen komen werk je vertrek in de hand en daarmee achteruitgang ipv vooruitgang. En daarmee helpt zo’n groep die dieren enkel verder de ellende in.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:27

Ben ik het ook mee eens.

Ik teken ook zulke petities niet van organisaties zoals PETA en Animalrights omdat ik totaal niet achter hun werkwijze sta.
@zoeydercks: ik snap wat je bedoelt te zeggen maar het is gewoon ontzettend moeilijk om een grens te trekken. Wanneer ga je te lang door? Op welk stadium moet je stoppen met behandelen? Je haalt een leeuw met een slecht hart aan. Maar stel dat je moeder een gaatje in haar hart heeft, of een te groot hart en dit kan best makkelijk opgelost worden maar door methodes die zijn getest op dieren. Zou je het dan ook ok vinden als ze zeggen dat ze je moeder (of iemand anders for that matter) niet helpen?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:36

Schuur_ schreef:
Ben ik het ook mee eens.

Ik teken ook zulke petities niet van organisaties zoals PETA en Animalrights omdat ik totaal niet achter hun werkwijze sta.
@zoeydercks: ik snap wat je bedoelt te zeggen maar het is gewoon ontzettend moeilijk om een grens te trekken. Wanneer ga je te lang door? Op welk stadium moet je stoppen met behandelen? Je haalt een leeuw met een slecht hart aan. Maar stel dat je moeder een gaatje in haar hart heeft, of een te groot hart en dit kan best makkelijk opgelost worden maar door methodes die zijn getest op dieren. Zou je het dan ook ok vinden als ze zeggen dat ze je moeder (of iemand anders for that matter) niet helpen?

Ik reageerde misschien iets te veel uit emotie, haha.
Het is denk ik ook gewoon een lastig onderwerp op alle vlakken. Want zoals je al aanhaalt zou mijn mening misschien een stuk anders zijn als het een dierbare betreft. Dat hoop ik alleen liever voorlopig niet meer mee te maken natuurlijk.
Het is niet zwart/wit. En emotief reageer ik hier sterk op (velen met mij denk ik) maar pas ik m'n reactie aan nadat ik heb gerelativeerd. :)
Dierenproeven zijn heel erg dubbel en er zijn altijd vooruitgangen in het welzijn te behalen gok ik.