Klinkt logisch

Maar ze zijn er nog erger hoor, er is ook een holle aarde theorie (Hollow Earth) die schijnbaar bewoond is......
Nou ik maak mij er niet zo druk om en ga mijn eenhoorn weer trainen......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Vallen de meeste mensen die hierin 'geloven' niet een beetje in de categorie vliegende spaghettimonster? Het is vermakelijk om argumenten te verzinnen voor een platte aarde maar ze weten dat het echt niet zo is? Iedereen met een beetje basis natuurkunde zou moeten weten dat een platte aarde onmogelijk is ivm zwaartekracht.
ClauH schreef:Citaat:Nou ik maak mij er niet zo druk om en ga mijn eenhoorn weer trainen......
Hadden ze eigenlijk een theorie voor de andere planeten?
gohya schreef:Altijd gelooft dat de aarde rond zou zijn,maar heb er over nagedacht,wie en hoe is dat bewezen dan?
Lijkt me toch aannemelijker dat de aarde plat is.Maar je kan er niet afvallen omdat het iets met de zwaartekracht ofso te doen zou hebben. Ik houd me twijfel of hij nou rond of plat is. Heb trouwens meer intresse in de zwarte gaten!
NatasjavE schreef:Yessy schreef:Vallen de meeste mensen die hierin 'geloven' niet een beetje in de categorie vliegende spaghettimonster? Het is vermakelijk om argumenten te verzinnen voor een platte aarde maar ze weten dat het echt niet zo is? Iedereen met een beetje basis natuurkunde zou moeten weten dat een platte aarde onmogelijk is ivm zwaartekracht.
Nee volgens mij geloven de platte aarde aanhangers het echt.
De leden van de kerk van het vliegende spaghetti monster zien het echt als parodie.
8nnemiek schreef:Ach, ik ga over een aantal jaar rond de wereld zeilen, en dan ook echt een compleet rondje. Als we eraf vallen dan zal ik het laten weten
WildDreams schreef:Daarnaast wordt de ronding van de aarde ook bijvoorbeeld bij scherpschutters toegepast. Bij hele verre schotten moeten zij hun verticale gradenboog aanpassen omdat de aarde rond is. Stel ze schieten recht voor zich uit, dan zal de kogel boven het hoofd uitkomen, omdat het doel in kwestie iets lager staat vanwege de ronding van de aarde (zwaartekracht en andere factoren daargelaten). Hoe is dat te verklaren met een platte aarde?
Karl66 schreef:WildDreams schreef:Daarnaast wordt de ronding van de aarde ook bijvoorbeeld bij scherpschutters toegepast. Bij hele verre schotten moeten zij hun verticale gradenboog aanpassen omdat de aarde rond is. Stel ze schieten recht voor zich uit, dan zal de kogel boven het hoofd uitkomen, omdat het doel in kwestie iets lager staat vanwege de ronding van de aarde (zwaartekracht en andere factoren daargelaten). Hoe is dat te verklaren met een platte aarde?
Dit klopt niet helemaal. Kogels zijn net als alle andere dingen onderworpen aan de zwaartekracht. Dat betekent dat je daarvoor verticaal moet compenseren, een kogel volgt namelijk een kogelbaan, duh. Maar waar ze bij lange afstanden ook voor moeten compenseren is het corriolis effect. Door de beweging van de draaiende aarde moet er naar links (noordelijk halfrond) of rechts (zuidelijk halfrond) gecorrigeerd worden om het doel te kunnen raken.