Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:31

Anjali, het kromme is dat sinds het aantreden van de gouverneur van Alabama, er wel zeven mensen zijn geëxecuteerd. Dus abortus is moord, maar de doodstraf is OK?

Als je het leven wilt beschermen, wees dan ook consequent. En hélp dat leven dan ook, want zodra die oh zo speciale foetus eenmaal buiten de baarmoeder is beland, staat ie toch echt op zichzelf. Geen zwangerschapsverlof voor de moeder, geen (of kneiterdure) ziektekostenverzekering zodat je al failliet gaat aan een gebroken been, geen enkele vorm van sociale zekerheid... nee. Dat 'pro-life' is vooral 'pro-foetus' en 'anti-woman' :r

@julius_juut, volgens mij wilden ze daar wel naartoe. Doodeng, maar waar :=

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:32

Lijkt me ook heel moeilijk om een verkrachting te verwerken als je er een kind aan over heb gehouden.

Schemerdier

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:33

De Verenigde Staten is gewoon een derdewereldland geworden... Niets meer of minder dan dat. En het schijnt nog steeds meer achteruit te gaan in plaats van vooruit.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:34

Foaly schreef:
Anjali, het kromme is dat sinds het aantreden van de gouverneur van Alabama, er wel zeven mensen zijn geëxecuteerd. Dus abortus is moord, maar de doodstraf is OK?

Als je het leven wilt beschermen, wees dan ook consequent. En hélp dat leven dan ook, want zodra die oh zo speciale foetus eenmaal buiten de baarmoeder is beland, staat ie toch echt op zichzelf. Geen zwangerschapsverlof voor de moeder, geen (of kneiterdure) ziektekostenverzekering zodat je al failliet gaat aan een gebroken been, geen enkele vorm van sociale zekerheid... nee. Dat 'pro-life' is vooral 'pro-foetus' en 'anti-woman' :r

Afbeelding

Het zou mij ook niks verbazen dat ze er nog wel iets op verzinnen.. Bij een miskraam moet je al gaan bewijzen dat het geen abortus was dus ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat je "niet strafbaar" bent als vrouw... :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:35

xxxJulia schreef:
Lijkt me ook heel moeilijk om een verkrachting te verwerken als je er een kind aan over heb gehouden.

Ik kan je bij deze vertellen dat als zoiets je overkomt, je écht zo'n parasiet niet wilt. En als je de kans niet krijgt om abortus te laten plegen, je jezelf wel van de trap gooit of met kledinghangers in de weer gaat. Twintig stappen terug in de vrouwenrechten..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:38

Liesje1611 schreef:
xxxJulia schreef:

Ik kan je bij deze vertellen dat als zoiets je overkomt, je écht zo'n parasiet niet wilt. En als je de kans niet krijgt om abortus te laten plegen, je jezelf wel van de trap gooit of met kledinghangers in de weer gaat. Twintig stappen terug in de vrouwenrechten..

Hiervoor kunnen vrouwen dus ook (mogelijk) weer voor bestraft worden... Dan is het moord (of doodslag?) met voorbedachte rade...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:40

Ik kan hier alleen maar ontzettend verdrietig om worden.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:42

Het voorstel is geloof ik inderdaad zo dat als je in een andere staat een abortus laat doen, dat je dan ook strafbaar bent voor infanticide. Eigenlijk zijn alle facetten van het niet krijgen van een kind (mogelijk) strafbaar. Zo moet je dan inderdaad ook bewijzen dat als je een miskraam had, het niet stiekem toch een abortus was.

Ziek.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:46

Foaly schreef:

Dat lijkt me inderdaad de volgende logische stap. :( Want die arts doet het natuurlijk niet spontaan.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:48

Urbiezira schreef:
Het voorstel is geloof ik inderdaad zo dat als je in een andere staat een abortus laat doen, dat je dan ook strafbaar bent voor infanticide. Eigenlijk zijn alle facetten van het niet krijgen van een kind (mogelijk) strafbaar. Zo moet je dan inderdaad ook bewijzen dat als je een miskraam had, het niet stiekem toch een abortus was.

Ziek.

Maar hoe wil je gaan bewijzen dat je wel miskraam hebt gehad? Of stel ik nou een hele domme vraag?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:51

Nee, dat is dus precies het hele eiereneten, bewijs dat dus maar eens.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:53

Ik ben ook fel tegenstander van abortus.
Je vermoord letterlijk een kind. Zolang het in de buik zit is dat blijkbaar prima.

Verkrachters etc moeten hard aangepakt worden.
En natuurlijk is het meer dan vreselijk dat een 11 jarige zwanger is. Vreselijk dat zo'n meisje zo iets al door moet staan.

Ik kan inkomen dat mensen in zulke erge gevallen voor abortus zijn. Voor een 11 jarige is een zwangerschap ook echt gevaarlijk.

Maar alsnog kan ik er niet voor zijn om leven in de buik van de moeder te vermoorden.

Iemand zei dat ze dacht dat er maar weinig mensen abortus doen na onveilig seks etc.
Ik ken er meerdere. In sommige landen plegen mensen zelfs abortus omdat ze geen jongen of meisje willen. Dus abortus puur om het geslacht van het kind.

Ik vind abortus juist misselijkmakend. De veiligste plek voor een baby is een moord plek geworden.

Ik weet dat ik één van de weinige ben die er zo over denkt. En veel mensen vinden dat mensen die anti abortus zijn een zieke geest hebben.
Dat is de mening van die mensen.

Ik zou juist willen zien dat Nederland strenger werdt ik bepaalde dingen. Of zoals anderen het zeggen bekrompener.

Is het niet net zo ziekelijk dat in bepaalde landen of regio's het eigenlijk verplicht is dat je het ongeboren kind laat testen en als het gehandicapt is laat aborteren.
Geen land heeft dit wettelijk vast gesteld maar o.a. in Zweden worden mensen die hun down kindje wel geboren laten worden letterlijk uitgekotst door de gemeenschap waar ze wonen. Zo dwingen anderen om maar abortus te plegen in zo'n geval.
Laatst bijgewerkt door blokje op 17-05-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:54

Boompje1985 schreef:
Maar hoe wil je gaan bewijzen dat je wel miskraam hebt gehad? Of stel ik nou een hele domme vraag?

Dat is toch niet zo ingewikkeld? Als je een nette, blanke, vrome, conservatief-christelijke vrouw bent met een goede advocaat, dan krijg je de jury wel overtuigd hoor. Ben je dat niet, omdat je de verkeerde huidskleur of opvattingen hebt, dan heb je helaas pech gehad.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:55

blokje schreef:
Je vermoord letterlijk een kind. Zolang het in de buik zit is dat blijkbaar prima.

En natuurlijk is het meer dan vreselijk dat een 11 jarige zwanger is. Vreselijk dat zo'n meisje zo iets al door moet staan.

Ik kan inkomen dat mensen in zulke erge gevallen voor abortus zijn. Voor een 11 jarige is een zwangerschap ook echt gevaarlijk.

Maar alsnog kan ik er niet voor zijn om leven in de buik van de moeder te vermoorden.

Iemand zei dat ze dacht dat er maar weinig mensen abortus doen na onveilig seks etc.
Ik ken er meerdere. In sommige landen plegen mensen zelfs abortus omdat ze geen jongen of meisje willen. Dus abortus puur om het geslacht van het kind.

Ik vind abortus juist misselijkmakend. De veiligste plek voor een baby is een moord plek geworden.

Ik weet dat ik één van de weinige ben die er zo over denkt. En veel mensen vinden dat mensen die anti abortus zijn een zieke geest hebben.

Ik zou juist willen zien dat Nederland strenger werdt ik bepaalde dingen. Of zoals anderen het zeggen bekrompener.

Maar wat moet er bij verkrachting en zwangerschap dan gebeuren met het kind? Even alle leeftijden genomen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:56

Urbiezira schreef:

Ziek.

Plus zou het zomaar kunnen dat de kosten van de ingreep niet gedekt worden als je een medische ingreep in een andere staat laat uitvoeren zonder dat daar noodzaak toe was.

Achterlijk idee van de meest achtergebleven Staat (met Mississippi a close 2nd) van de VS. -:(-

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:57

Idioten. En iedereen die het er mee eens doet ook.
PS. blokje, je vermoord geen kind pffff. Je haalt een foetus weg, is heel wat anders. "Veiligste plek voor een baby" 1. het is nog geeneens een baby 2. die baby merkt er niks van hoor

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:57

Boompje1985 schreef:
Urbiezira schreef:

Ziek.

Mijn gok is dat ze je dan ook nog binnenstebuiten gaan keren om alles na te kijken down there. Als mensen zelf aan de slag gaan met breinaalden, zoals hierboven gezegd, lijkt me dat dat best wonden ofzo nalaat?
Geen idee.

Raar land, hoef er nooit heen :n

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:59

Bij verkrachting hoort een baby gewoon geboren te worden. Het kind kan er niets aan doen. Die verkrachter wel die moet gestraft worden.

En niet elk kind dat uit een verkrachting voortkomt is gedoemd om te mislukken of een ongelukkig leven te lijden. Net als de moeder. O.a. op YouTube zijn er moeders die hun verhaal doen en er heel goed mee om gaan.

En er zijn ook vrouwen die na een verkrachting abortus doen en daarna spijt hebben of een trauma van de abortus.

Ik kan me wel voorstellen dat ongelovigen enzovoort hier heel anders tegen aan kijken en voor abortus zijn.
Maar ik vind sowieso dat abortus veel te makkelijk gedaan wordt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:00

En er zijn er ook die er niet goed mee om gaan en er aan onderdoor gaan.
Wat ongeveer ook is waarom men dus een eigen keuze mag hebben, lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:01

blokje schreef:

Is het niet net zo ziekelijk dat in bepaalde landen of regio's het eigenlijk verplicht is dat je het ongeboren kind laat testen en als het gehandicapt is laat aborteren.
Geen land heeft dit wettelijk vast gesteld maar o.a. in Zweden worden mensen die hun down kindje wel geboren laten worden letterlijk uitgekotst door de gemeenschap waar ze wonen. Zo dwingen anderen om maar abortus te plegen in zo'n geval.

Adopteer jij het ongewenste kind dan wanneer het geboren is? :) Betaal jij voor alle kosten die de moeder en het kind maken ten gevolge van de zwangerschap? Lijkt me wel zo eerlijk. Dat alle mensen die tegen abortus zijn verplicht worden om met elkaar voor die kinderen te zorgen. Als je zo graag wil dat die foetus geboren wordt en denkt dat je een ander kan verplichten om de zwangerschap te volbrengen, mag je zelf ook wat bijdragen. :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:02

Boompje1985 schreef:
Urbiezira schreef:

Ziek.

Het proces filmen tot je bij een arts bent?! Ja niet dat het in zo'n situatie bij je op komt en ook niet dat ik het ook maar bij benadering een goed idee vindt maar ik ben vaak genoeg in de VS geweest om te weten dat ALS Justitie in de VS op hol slaat ze dan ook ECHT op hol slaan. Dan overkomt je een miskraam en heb je Justitie met een beetje pech ook nog maanden/jaren achter je aan hangen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-05-19 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

rockwitch

LoveBodin schreef:
rockwitch schreef:
Om beroerd van te worden. Er zijn zoveel redenen te bedenken om abortus juist toe te staan. Zoals inderdaad een 11 jarig meisje die na verkrachting zwanger is en dan nog heel veel meer.
Ik vind wel dat als mensen om de haverklap zwanger worden omdat ze gewoon te laks zijn met voorbehoedsmiddelen en die elke keer abortus laten plegen dat die toch maar eens een extra biologie les moeten volgen. Maar dan nog moet iedereen recht hebben om te beslissen over hun eigen lichaam.
Ik hoop echt dat ze hier snel weer vanaf stappen.

Ik denk dat er maar héél weinig mensen zijn die abortus als een soort van voorbehoedsmiddel zien. Volgens mij is het een vrij grote aanslag op je, zowel lichamelijk als mentaal.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die er lichtzinnig over denken.

Ik ben overigens pro baas in eigen buik. En hoop dat de VS niet nog verder achteruit gaan.
Net nu het in Ierland wel gelegaliseerd is en het imo dus de goede kant op ging qua abortus regelingen.

Ik zeg ook niet dat mensen abortus als voorbehoedmiddel zien, maar dat die mensen ook bestaan, die of vanwege andere redenen geen condooms of pil gebruiken en dan het maar weg laten halen.
Maar dan nog, blijft het iets wat je zelf mag bepalen. Daar mag verder niemand iets van zeggen. Jouw lijf, jouw beslissing.

blokje

n_love_qwert schreef:
Idioten. En iedereen die het er mee eens doet ook.
PS. blokje, je vermoord geen kind pffff. Je haalt een foetus weg, is heel wat anders. "Veiligste plek voor een baby" 1. het is nog geeneens een baby 2. die baby merkt er niks van hoor

Dat is jou mening.

Maar je mag abortus doen tot +/- 21 weken. En me 8 weken heeft een foetus al armen, benen en handjes etc. Het is echt geen klompje cellen die je weg haalt.
Ik weet heus wel hoe de ontwikkeling in de buik is. Ben zelf moeder van 3 en zwanger op het moment.
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik net geen student meer en liet ik echo foto's zien aan klasgenoten die schrokken zich lam die dachten dat je tot een week of 16 echt een klopje cellen weg haalt. En dit gaat niet over 20 jaar terug ofzo zo oud ben ik nog lang niet. Maar met 6 weken klopt er een hartje en zit er gewoon een mini mensje in je buik. Misschien nog niet zo compleet en perfect als met 12 weken maar het is leven.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:03

Resistance schreef:
blokje schreef:

Adopteer jij het ongewenste kind dan wanneer het geboren is? :) Betaal jij voor alle kosten die de moeder en het kind maken ten gevolge van de zwangerschap? Lijkt me wel zo eerlijk. Dat alle mensen die tegen abortus zijn verplicht worden om met elkaar voor die kinderen te zorgen. Als je zo graag wil dat die foetus geboren wordt en denkt dat je een ander kan verplichten om de zwangerschap te volbrengen, mag je zelf ook wat bijdragen. :j

Zeker.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:04

blokje schreef:
Bij verkrachting hoort een baby gewoon geboren te worden. Het kind kan er niets aan doen. Die verkrachter wel die moet gestraft worden.

En niet elk kind dat uit een verkrachting voortkomt is gedoemd om te mislukken of een ongelukkig leven te lijden. Net als de moeder. O.a. op YouTube zijn er moeders die hun verhaal doen en er heel goed mee om gaan.

En er zijn ook vrouwen die na een verkrachting abortus doen en daarna spijt hebben of een trauma van de abortus.

Ik kan me wel voorstellen dat ongelovigen enzovoort hier heel anders tegen aan kijken en voor abortus zijn.
Maar ik vind sowieso dat abortus veel te makkelijk gedaan wordt.

Geeneens woorden hiervoor {:} Denk vooral aan een foetus ipv een LEVENDE VROUW die ermee moet leven dat ze een kind krijgt van haar VERKRACHTER!!!! alsof een verkrachting niet traumatiserend genoeg is op zich!!!