Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:31

Arme meid ;(

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:34

Vreselijk nieuws ;( . ‘Gelukkig’ is ze snel gevonden, maar daar is natuurlijk niks gelukkig aan.

Wat kan je verder hierop zeggen, het ergste wat je kan overkomen is gebeurd. Ik wens de familie en vrienden enorm veel kracht toe.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:34

Wat een vreselijk nieuws. En eng ook. Die arme meid en arme nabestaanden Y;(

Veel sterkte voor iedereen die haar liefheeft.

Wel is het 'fijn' dat het lichaam zo snel is gevonden, zodat de nabestaanden niet dagen of weken daarop hoeven te wachten. Niet helemaal goed verwoord, maar hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:35

Oh jezus. Vreselijk dit!
Wat een wereld leven we toch in. Er lopen echt meer gekken los rond dan dat er vastzitten.
Vreselijk voor de familie en vrienden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:37

Vreselijk Y;(

De man die vastzit is al 2x veroordeeld voor verkrachting. Als hij schuldig is hoop ik dat die niet meer vrijkomt in de maatschappij.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:38

Danielleeee_ schreef:
Wat een vreselijk nieuws. En eng ook. Die arme meid en arme nabestaanden Y;(

Veel sterkte voor iedereen die haar liefheeft.

Wel is het 'fijn' dat het lichaam zo snel is gevonden, zodat de nabestaanden niet dagen of weken daarop hoeven te wachten. Niet helemaal goed verwoord, maar hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Vreselijk nieuws idd.

Wat je laatste stukje betreft. Dat is idd nog een fijne gedachte. Verre aangetrouwde familie van mij hun vader is vermoord en pas een ruime maand later teruggevonden, eigg na bij een waarzegster te zijn geweest en het klopte wat zij zei. Hij lag ook in het kanaal :(. Zijn Kinderen hebben hem niet meer mogen zien hij was quasi onherkenbaar namelijk. En dat is het ergste vind ik. Daders ook in de cel gelukkig.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 17:40

Wat ongelooflijk verdrietig.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:42

Vreselijk, heel veel sterkte voor de nabestaanden Y;(

Schuur_ schreef:
Vreselijk Y;(

De man die vastzit is al 2x veroordeeld voor verkrachting. Als hij schuldig is hoop ik dat die niet meer vrijkomt in de maatschappij.

Dit laat de zaak nog meer lijken op de zaak van Anne Faber

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:43

Ben ook wel heel benieuwd hoe dit is kunnen gebeuren, mijn vrienden en ik kennen de route. Het is daar altijd druk van het verkeer, hoe kan zoiets op die plek ongezien gebeuren?

Mijn neefje heeft 3 dagen in het water gelegen, zijn broer is hem gaan identificeren want een lichaam in een kanaal is niet meer aantrekkelijk. Daarom was er ook geen laatste groet en hebben de ouders hem niet meer gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:44

CalipsoLover schreef:
Kaitlyn schreef:
Vreselijk inderdaad, ik hoop dat ze snel gevonden wordt.
De politie heeft inmiddels een foto vrij gegeven van een (mogelijk) belangrijke getuige/verdachte in de zaak.

Veel mensen denken dat het iemand is die ook al een week vermist is uit Schilde. Een kennis van mij die gisteren gaan flayeren was voor Julie heeft hem zien zitten op een bankje, dit is intussen ook gemeld aan de politie.

Ik vind dit eerlijk gezegd niet het topic voor dergelijke speculaties.

Rust zacht Julie Y;(
Laatst bijgewerkt door Dani op 07-05-19 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam in quote weggehaald.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:57

Ik val ook even binnen, zo onwerkelijk...

Kende Julie niet persoonlijk maar ze is mijn leeftijd en woont een dorp verderop. En dan nog op klaarlichte dag op idd een vrij drukke route (zeker op dat uur)... Heb daarnet zo erg lopen janken toen ik hoorde dat het lichaam gevonden was, het is zo onwerkelijk en verschrikkelijk allemaal :(

En typisch gevalletje 'justitie in België'. Bekend bij het gerecht maar toch op vrije voeten en er kraait geen haan naar tot er wat gebeurt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:04

Ach nee ;(

Je hoopt toch tegen beter weten in op een andere afloop Y;(

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:05

ach nee :n ben er even stil van. Ik hoop niet dat ze veel heeft geleden. Arm meisje...gaat gewoon even op visite bij vrienden....en dan dit....op klaarlichte dag....
Iedereen die haar kent...heel veel sterkte! Y;(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:07

Dit is niet het nieuws waar je op hoopt... Al zag het er al niet erg positief uit toen haar bezittingen werden gevonden.

Heel veel sterkte voor iedereen die haar kent en voor wie het op een andere manier dichtbij komt. Y;(

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:38

Citaat:
Ik vind dit eerlijk gezegd niet het topic voor dergelijke speculaties.

Rust zacht Julie Y;(

Ik ben in eerste instantie ook niet degene die dit gepubliceerd heeft op internet, twitter stond er vol mee toen ik dit postte. Ik denk persoonlijk ook niet dat hij de dader is. Dit is een veronderstelling, niet mijn mening of gedachte, onderzoek zal moeten uitwijzen of dit klopt of niet... In ieder geval; wie dit ook gedaan heeft, het is verschrikkelijk en je wenst het niemand toe...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:44

De opgepakte verdachte is niet Wim, dat is al bevestigd door zowel de politie als bekenden van hem...

Trouwens, de verspreide foto van de politie is trouwens gephotoshopt. Op de originele screenshot is te zien dat de man het fietsmandje van Julie in z'n linkerhand vast heeft...

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:53

Dat had ik ook net gelezen, waarschijnlijk hem getekend als een getuige om hem sneller te pakken te krijgen? Wel een heel slimme zet van de politie. Ik ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal en hoe hij het geflikt heeft op zo’n drukke plek. ;(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:38

Bizar eng dit.
Inderdaad de vergelijkenissen met de zaak van Anne.

Afschuwelijk voor alle nabestaanden.
Dat je zo aan je einde moet komen. Kan mij niet voorstellen dat je als moeder, vader, zus, broer, vrienden enz dit ooit te boven moet komen. Hoe dan?

Iedereen heel veel sterkte.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:44

Zo afschuwelijk... Ik vind Antwerpen altijd doodeng in het donker, ik vermijd het altijd om dan nog de straat op te gaan, maar dit is gebeurd toen het zelfs nog licht was?! Bepaalde plekken vermeed ik overdag ook al, maar die fietsroute had ik toch niet als onveilig gezien voor overdag, dat je zelfs dan niet meer veilig bent... Zo veel zieke mensen die op deze wereld rondlopen ;( Echt afschuwelijk voor alle nabestaanden, het is in de studentenwereld ook echt als een bom ingeslagen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:31

De verdachte schijnt nogal een strafblad te hebben.

Nieuwsblad.be heeft blijkbaar inmiddels met de vader van de verdachte gesproken. Ik kan echter het artikel niet lezen, want ik moet me registreren met een Belgisch (woon- of post)adres en dat heb ik niet. Idem voor de Gazet van Antwerpen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190506_04379615
https://www.gva.be/cnt/dmf20190506_0437 ... vermoorden

Hoe dan ook is het te afschuwelijk voor woorden wat er is gebeurd.

[Edit] Ik zit nog steeds het nieuws te volgen en kwam dit tegen op de site van de VRT. Samenvatting van alles tot nu toe in het filmpje uit het journaal: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/06 ... van-espen/

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:22

Familie vd verdachte hebben hem herkend en aangegeven volgens het vtm journaal

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:24

In het filmpje komt een voormalige dakloze aan het woord die hem kent 'van vroeger'. Die had hem ook herkend en het gemeld.

'Fijn' dat dat zo snel is gegaan. Hoewel 'fijn' niet het juiste woord is in deze context, maar hoe afschuwelijk de omstandigheden ook zijn, de naasten hoeven niet langer in onzekerheid te zitten. Goede actie ook van de politie om dat mandje 'weg te poetsen' in die opsporingsoproep.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:30

Heel veel sterkte en kracht gewenst voor alle nabestaanden voor deze prachtige jonge vrouw :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:58

Wat verschrikkelijk....
Heel veel sterkte voor alle nabestaanden. Y;(

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:56

Wat vreselijk. Hij is niet alleen veroordeeld, maar mocht zijn hoger beroep ook nog eens in vrijheid afwachten :\

Citaat:
Het Antwerpse parket laat weten dat de man geen onbekende is voor het gerecht. Steve B. zou eerder onder meer al veroordeeld zijn voor zedendelicten. Volgens Het Nieuwsblad werd de dertiger al tweemaal veroordeeld voor verkrachting. Zijn laatste veroordeling zou dateren van 2017.
Steve B. kreeg toen vier jaar cel voor de brutale verkrachting van zijn ex-vriendin. Hij ging in beroep, de zaak in beroep is nog niet behandeld. Het Belgische parket wilde dat de man zijn beroepszaak in de gevangenis zou afwachten, maar dat vond de rechtbank niet nodig omdat B. zich tijdens zijn voorlopige hechtenis keurig had gedragen.

Bron: https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~a23426ad/

Deze man had dus gewoon vast moeten zitten, dan had het meisje nog geleefd.