Sri lanka meerdere aanslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:42

liiza schreef:
Wat heftig dat je daar nu bent. Ik kan me goed voorstellen dat je alleen maar naar huis wil. Een goede vriendin zit sinds vrijdag in Sri Lanka, ik heb haar vanmorgen gelijk geprobeerd te bereiken maar nog niks gehoord dus ik maak me best zorgen. Heel veel sterkte Thatgrumphy!

Heb je haar een sms gestuurd? Whatsapp en Facebook werkt dus niet.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:44

Thatgrumpyh schreef:
liiza schreef:
Wat heftig dat je daar nu bent. Ik kan me goed voorstellen dat je alleen maar naar huis wil. Een goede vriendin zit sinds vrijdag in Sri Lanka, ik heb haar vanmorgen gelijk geprobeerd te bereiken maar nog niks gehoord dus ik maak me best zorgen. Heel veel sterkte Thatgrumphy!

Ja heb ik net gedaan, gelukkig gelijk antwoord. Ze is veilig, ze heeft er niks van gemerkt.

anjali

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:55

Op het Belgische nieuws hoorde ik dat er ook Nederlanders zouden zijn omgekomen.Vreselijk zoiets.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:12

Ik vind dit zo verschrikkelijk. Mijn hart huilt. Een Nederlandse jongen van 21 is omgekomen en zijn vader ligt nog in kritieke toestand. Ik ben er echt kapot van, ik weet niet meer in wat voor wereld wij leven..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:23

Shaggy09 schreef:
Ik vind dit zo verschrikkelijk. Mijn hart huilt. Een Nederlandse jongen van 21 is omgekomen en zijn vader ligt nog in kritieke toestand. Ik ben er echt kapot van, ik weet niet meer in wat voor wereld wij leven..

Is dit niet het ongeluk van het gezin op reis van zes dagen geleden, was ook in hetzelfde land.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:34

Shaggy09 schreef:

Even opletten:
https://www.transport-online.nl/site/10 ... sri-lanka/

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:35

Oh sorry dat heb ik dan idd verkeerd begrepen. Ik dacht dat dat ook onderdeel van de aanslagen was. Alsnog erg verdrietig.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:44

Thatgrumpyh schreef:
liiza schreef:

ikbenveilig.nl
van 't rode kruis is ook geopend, misschien handig je daar ook even te melden

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:55

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:02

Mondy schreef:
Wat ik dan misschien wel nog schokkender vind is de geringe aandacht die hier voor is en een gebouw wat half affikt krijgt wereldwijde aandacht en een hoop geld....

Ik vind dit heel raar, al vanaf vanochtend was er overal berichtgeving en op tv was er om 12 uur een extra nieuwsuitzending. Ook heeft het koningshuis al gereageerd. Dus aandacht is er zeker wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 15:25

Nikass schreef:
Mondy schreef:
Wat ik dan misschien wel nog schokkender vind is de geringe aandacht die hier voor is en een gebouw wat half affikt krijgt wereldwijde aandacht en een hoop geld....

Ik vind dit heel raar, al vanaf vanochtend was er overal berichtgeving en op tv was er om 12 uur een extra nieuwsuitzending. Ook heeft het koningshuis al gereageerd. Dus aandacht is er zeker wel.

Op tv was het pas vanaf 12 uur. Vind dat vrij laat.. als er al vanaf vanmorgen vroeg op internet vanalles staat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:49

Cerilene_ schreef:
Weinig aandacht? Misschien op tv, dat weet ik niet. maar op nu.nl gaan de bovenste 4 headlines hierover en op NOS, 2 en een stukje naar beneden nog een.
In elk geval is het echt verschrikkelijk!

Klopt. Zo verdrietig weer. Bah wat een nare mensen lopen er toch rond! Ik zag het gelijk toen ik mijn computer vanochtend opende.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:49

Het is misschien laat maar ik denk dat duidelijke en juiste informatie toch de voorkeur verdient dan meteen maar een bericht van aanslagen in een gebied waar veel mensen ook op vakantie zijn beter is. Sensatieverhalen zijn meteen te vinden.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:50

Echt verschrikkelijk... Waarom? |( Er waren wel extra nieuwsuitzendingen op de radio vanochtend. Wij zaten in de auto, had het er met mijn vriend over. Toevallig laatst een artikel gelezen over het toerisme wat, eindelijk, na de tsunami’s jaren geleden weer wat op gang kwam. En nu gebeurt dit... Zoveel leed en zoveel verdriet :n

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:07

Of het nou Nederlanders, andere buitenlanders of mensen uit sri lanka zelf zijn.
Het is allemaal verschrikkelijk voor ieder die is omgekomen en voor hun nabestaanden :(
Niet te vergeten alle gewonden en betrokkenen :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:17

quera schreef:
Nikass schreef:

Op tv was het pas vanaf 12 uur. Vind dat vrij laat.. als er al vanaf vanmorgen vroeg op internet vanalles staat.

Ik vind dat niet laat. Op teletekst stond het al eerder. En ik neem aan dat er voor zo'n nieuwsuitzending net iets meer komt kijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:51

Media schreeuwt jihadistise aanslag, maar locals sluiten zelf Tamils (hindoeïsme ) niet uit

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:21

Wat zou geld in giften moeten doen tegen idiote aanslag plegers?? Helemaal niks. Geen biljoenen die kunnen helpen oorlogen en al die sh*t tegen te gaan.

De vergelijking van aandacht naar en geld naar een gebouw wat af fikt slaat dus kant nog wal!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:25

Ik schrok vanmorgen ook heel erg. Goede vriendin en haar vriend zitten momenteel in Sri Lanka. Wist hun reisschema niet. Gelukkig vanmorgen vroeg al contact gehad en hun zitten in een totaal ander deel en gingen vandaag de jungle in.

Heftig hoor dit soort dingen. Zoveel leed door een stel doorgedraaide klootzakken. ;(

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:44

Onze rondreis in Sri Lanka staat gepland voor over 76 dagen. Ik hoop dat onze contacten daar oke zijn...nog niets terug gehoord, druk bezig natuurlijk.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:56

Popstra schreef:
Wat zou geld in giften moeten doen tegen idiote aanslag plegers?? Helemaal niks. Geen biljoenen die kunnen helpen oorlogen en al die sh*t tegen te gaan.

De vergelijking van aandacht naar en geld naar een gebouw wat af fikt slaat dus kant nog wal!

Er is wel een link tussen armoede en extremisme ten eerste en ten tweede dat er enorm veel geld nodig is om een gehaverd land terug in orde te brengen, als er meer geld was gegaan om de burgers op te leiden en de afgaanse politie te controleren en opbouwen had de taliban nooit meer vat gehad. Idem voor elk land dat extremisme heeft ervaren van wie dan ook.

Dus ja geld betekend wel wat...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:25

Furrow schreef:
Popstra schreef:

Er is wel een link tussen armoede en extremisme ten eerste en ten tweede dat er enorm veel geld nodig is om een gehaverd land terug in orde te brengen, als er meer geld was gegaan om de burgers op te leiden en de afgaanse politie te controleren en opbouwen had de taliban nooit meer vat gehad. Idem voor elk land dat extremisme heeft ervaren van wie dan ook.

Dus ja geld betekend wel wat...

Furrow de aanslag is in Sri Lanca. Dus geen taliban want dat is in Afganistan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:26

Het was een voorbeeld om het duidelijker te maken dat geld wel vaak een onderliggende oorsprong heeft.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:27

Mondy schreef:

:j ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:39

Balou_k schreef:
Mondy schreef:

:j ;(

Hier ben ik zo verschrikkelijk boos om wat hier geschreven staat!!

Zonet was het op het nieuws. In Scr lanka ligt internet eruit, net als social media. Dus geen beelden of althans heel erg weinig.

Onvergelijkbare zaken. In Scr Lanka zijn 8!!!! aanslagen gedaan op een dag. Ik geloof dat niemand al van de schok is bekomen, laat staan dat er al gedacht wordt aan geld inzamelen, als dit al een oplossing geeft. We weten niet eens wie het gedaan heeft op dit moment. Het is zo verschrikkelijk wat daar vandaag gebeurd is, hoe kun je dit in hemelsnaam vergelijken. Ik vind het echt schande, iedere keer deze posts en ik ga er nu ook echt iets van zeggen want ik ben zo boos hierover.
De mensen in elk geval die getroffen zijn, die worden echt niet geholpen door dit soort domme posts waar peren en appels (waren het maar peren en appels |( ) met elkaar vergeleken worden.
Onvergelijkbaar met de notre dame. Ook heel erg, maar onvergelijkbaar en !! een stuk gemakkelijker om op te lossen, namelijk door geld te doneren.
Ik vind het echt zum kotsen :r dat dit vergeleken wordt keer op keer en ik ben er echt heel erg kwaad over!