Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik kan mij niet goed voorstellen hoe je 100% zeker via een foto, die schuin van voren wordt gemaakt, vanaf enige afstand, kunt zeggen dat iemand met z'n telefoon bezig is. Wat moet je dan op die foto kunnen zien? Iemand die niet naar voren op de weg kijkt? Dan kan hij ook z'n radio net even aan zetten. Of naar z'n passagier kijken tijdens het praten (moet je eens opletten hoeveel mensen dát doen trouwens)
Je moet toch echt handjes óp een telefoonscherm op de foto hebben wil het bewijs zijn, lijkt me...
Je wilt dat ook nog automatisch kunnen screenen, anders kost het veel te veel mankracht. Dus hoe ga je dat technisch in hemelsnaam voor elkaar krijgen?
Of gaan ze dan je apps/emails/posts op FB/gemaakte foto's/andere telefoonacties opvragen want daar hangt een tijdstip aan vast en dat correspondeert dan met het tijdstip van de foto? Dát lijkt me niet te kunnen/mogen ivm privacy, en terecht.
Witchcraft schreef:Als dit systeem waterdicht goed werkt dan ben ik er ook zeer zeker voor! Want hoe gaat zo een apparaat onderscheid kunnen maken of jij handsfree zit te kleppen achter het stuur of dat je ook daadwerkelijk je gsm vast hebt? Mocht dit allemaal wel werken, ik ben er echt voor! Moet gewoon eens afgelopen zijn met dat idiote rijden. Maargoed ze rijden hier op een 60km weg ook ruim 100, lekker sluipweggetje en er wordt door politie 0,0 aan gedaan.....de mens zal er niet door veranderen denk ik...
alice0cullen schreef:Voor de telefoon vind ik zeer goed dat dit er komt. Wordt alleen wel een puntje met eventuele verwarring van bijrijder met telefoon.
Maar voor je gordel vind ik echt belachelijk, helemaal achterin vind ik een gordel een eigen keuze.
germie schreef:De foto's in het filmpje zijn duidelijk, maar inderdaad, wat als je aan je oor krabt?
Een houder op de voorruit kan bijdragen, ik denk niet dat mensen dan daar massaal op gaan appen. Ik heb dat in ieder geval niet, ik heb soms googlemaps er op staan.
DezeNaam schreef:germie schreef:De foto's in het filmpje zijn duidelijk, maar inderdaad, wat als je aan je oor krabt?
Een houder op de voorruit kan bijdragen, ik denk niet dat mensen dan daar massaal op gaan appen. Ik heb dat in ieder geval niet, ik heb soms googlemaps er op staan.
Volgens mij is de technologie tegenwoordig echt wel ver genoeg ontwikkeld om het verschil tussen een hand en een gsm te zien. Zoals de gezichtsherkenning die je op bepaalde apparaten al hebt. Een programma voor foto's op mijn computer (al weet ik niet meer welk) kon bijvoorbeeld verschillende gezichten herkennen en ze ordenen per persoon. (Ik vond het bijna eng toen ik dat ontdekte.)
Voor Engelse bestuurders (of bijrijders) kan het volgens mij ook makkelijk opgelost worden doordat de camera bijvoorbeeld het stuur kan herkennen, als er daarachter iemand zit met een telefoon in zijn handen weet het genoeg.