Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Movement schreef:Lau schreef:
Ja is ook nog eens levensgevaarlijk stel er moet straks geschoten worden. Dan wil je daar toch niet in de buurt zijn.
Ik snap dat ook niet, echt heel erg respectloos. Wat is nou eigenlijk het nut van zo'n filmpje?
Karin schreef:Dreigingsniveau 5 voor de gehele provincie Utrecht, iig tot 18.00 uur.
Ik hoor van verschillende kanten uit de eerste hand dat leerlingen/studenten en personeel van diverse scholen in Utrecht (stad) het gebouw tot die tijd niet mogen verlaten.
theadora99 schreef:Ik ben op de Uithof en zijn nogal wat geruchten over Uithof afsluiten etc. Niet zo fijn. Met de hele klas livestream aan t kijken.
NOS schreef:Universiteit Utrecht sluit gebouwen
In verband met de schietpartij heeft Universiteit Utrecht alle gebouwen gesloten. Niemand mag de panden nog in of uit. Ook treinen komen Utrecht Centraal niet meer binnen, meldt een verslaggever.
Lau schreef:Wat ik het ergste vind zijn die sensatie zoekers die er wel ff bij gaan kijken. En met hun telefoon uiteraard alles vastleggen. Echt rot op mensen laat iedereen zijn werk doen en ga naar huis.
Citaat:Jimmy de Koster woont in de buurt en zag de schietpartij gebeuren. Hij zegt tegen RTV Utrecht dat er meerdere keren geschoten is. Een vrouw zou op de grond hebben gelegen en geroepen hebben: ''Ik heb niets gedaan.''
De Koster: "Ik kwam van m'n werk vandaan toen het gebeurde. Ik sta bij de stoplichten op het 24 Oktoberplein en ik zie een vrouw liggen, ik denk dat ze tussen de 20 en 35 jaar oud is. Op dat moment hoorde ik drie keer pang pang pang. Vier man liepen heel hard naar haar toe en ze probeerden haar weg te slepen en toen hoorde ik weer pang pang pang en die gasten laten die vrouw weer los. Hele chaos daar."
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895344/
NikkiDeKerf schreef:Lau schreef:Wat ik het ergste vind zijn die sensatie zoekers die er wel ff bij gaan kijken. En met hun telefoon uiteraard alles vastleggen. Echt rot op mensen laat iedereen zijn werk doen en ga naar huis.
Inderdaad zo raar en frustrerend. Ik snap die soort onverzadigbare drang naar sensatie van sommige mensen echt niet.
Wat een nachtmerrie allemaal.
NRC schreef:Een getuige van de schietpartij zegt tegen NRC dat een man opstond en “met een groot pistool” om zich heen begon te schieten. “Ik zat achterin de tram. Hij schoot om zich heen, maar leek te mikken op mensen die op de bankjes zaten - iedereen dook weg”, stelt de vrouw die anoniem wil blijven. “De conducteur kreeg de deuren niet meteen open. Twee jongens naast me trapten daarop een raam in, waardoor ik naar buiten ben gevlucht. Meer mensen deden dat.”
Janneke2 schreef:Citaat:Om 13.15 persconferentie op NOS.
Het heeft alle kenmerken van een terroristische aanslag
Regel 1: ga niet spculeren.
Terror is engels voor intense angst.
In die zin is iedere schutter iemand die ons angst aanjaagt.
Janneke2 schreef:Citaat:Om 13.15 persconferentie op NOS.
Het heeft alle kenmerken van een terroristische aanslag
Regel 1: ga niet spculeren.
Terror is engels voor intense angst.
In die zin is iedere schutter iemand die ons angst aanjaagt.