Blijheid schreef:Ik vind dat je niet van een groep (in dit geval de demonstranten) kan vragen álles goed te doen qua milieu.
Ik let zelf op mijn eten (vegetarisch), kleding (vaak tweedehands) en heb bewust geen auto. Maar ik heb wel een iPhone en een paard ja. Hypocriet? Tja misschien wel. Maar liever hypocriet iets bijdragen (ook al kan dat altijd beter) dan dan niet hypocriet zijn maar ook niks proberen te veranderen.
Edit: dat is in elk geval mijn keuze. Als iemand anders iets anders kiest is dat aan hem/haar. Ieder zn ding.
Hier ben ik het volledig mee eens. Je kan niet alles meteen in 1x goed doen en alles dat je doet, dat is tenminste al iets. Elke (kleine) stap helpt en heel veel kleine stappen bij elkaar, zorgen voor een grote stap en dus een groot verschil. En zoals je zegt vind ik 'hypocriet' bijdragen beter dan gewoon op je bank zitten en te weten waar het over gaat, maar ondertussen niets veranderen.
Sommige jongeren staakten voor de verkeerde redenen. Maar ik zie dat vaak de hele groep afgekraakt wordt, terwijl er juist ook heel veel zijn met de juiste intenties.