Klimaatmars 10 maart! Wat staat er op jouw spandoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:49

Blijheid schreef:
Ik vind dat je niet van een groep (in dit geval de demonstranten) kan vragen álles goed te doen qua milieu.
Ik let zelf op mijn eten (vegetarisch), kleding (vaak tweedehands) en heb bewust geen auto. Maar ik heb wel een iPhone en een paard ja. Hypocriet? Tja misschien wel. Maar liever hypocriet iets bijdragen (ook al kan dat altijd beter) dan dan niet hypocriet zijn maar ook niks proberen te veranderen.

Edit: dat is in elk geval mijn keuze. Als iemand anders iets anders kiest is dat aan hem/haar. Ieder zn ding.

Hier ben ik het volledig mee eens. Je kan niet alles meteen in 1x goed doen en alles dat je doet, dat is tenminste al iets. Elke (kleine) stap helpt en heel veel kleine stappen bij elkaar, zorgen voor een grote stap en dus een groot verschil. En zoals je zegt vind ik 'hypocriet' bijdragen beter dan gewoon op je bank zitten en te weten waar het over gaat, maar ondertussen niets veranderen.

Sommige jongeren staakten voor de verkeerde redenen. Maar ik zie dat vaak de hele groep afgekraakt wordt, terwijl er juist ook heel veel zijn met de juiste intenties.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 02:08

Ik doe niet mee met die onzin.

Amyyy

Re: Klimaatmars 10 maart! Wat staat er op jouw spandoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 02:31

Ja, ik loop mee met mijn tante! Heb daarna een concert in Amsterdam, dus ben er sws! Over een bord ga ik nog nadenken, heb nog niet iets super leuks gezien

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:29

pompadour schreef:

Mijn idee.

In de kerk wordt je nog minder erg geindoctrineerd.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:47

Ben ik even blij dat ik voor zaterdag een treinkaartje gekocht heb naar NL en niet zondag xD

Ik doe niet mee maar wens jullie heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:15

Arashah schreef:
Ben ik even blij dat ik voor zaterdag een treinkaartje gekocht heb naar NL en niet zondag xD

Het zal zondag wel lekker druk zijn in de trein ja :j Bedankt voor je succeswens!

De teller is inmiddels al opgelopen tot 58000 mensen die hebben aangegeven te komen. Zelfs als maar de helft daarvan echt komt opdagen is het toch een mooie groep :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:31

Ik zou willen dat ik jullie kon komen steunen.

Hopelijk is en het een mooie opkomst en gaat er iemand naar jullie luisteren!!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:14

Sunnda schreef:
pompadour schreef:

Mijn idee.

In de kerk wordt je nog minder erg geindoctrineerd.

Ja zou kunnen kloppen

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:51

Blijheid schreef:
Arashah schreef:

Het zal zondag wel lekker druk zijn in de trein ja :j Bedankt voor je succeswens!

De teller is inmiddels al opgelopen tot 58000 mensen die hebben aangegeven te komen. Zelfs als maar de helft daarvan echt komt opdagen is het toch een mooie groep :D

Je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt .En zóveel mensen zullen er niet zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:02

Blijheid schreef:

Dat zou een geweldige opkomst zijn :D

Ik vertrek zelf al heel vroeg. Wij komen vanuit Limburg, flink stuk dus, en we proberen ruim op tijd daar te zijn om de drukte wat voor te zijn.

Zijn er nog leuke dingen te zien of te doen in Amsterdam die geen geld kosten? :Y)
Mijn vriend houdt niet zo van winkelen. Ik heb getwijfeld om van tevoren nog naar de veggiebeurs te gaan, maar dat vind ik zonde voor die paar uurtjes. Misschien maar gewoon een paar uurtjes bootjes kijken :+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:10

pompadour schreef:
Blijheid schreef:

Je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt .En zóveel mensen zullen er niet zijn.

Voorzichtig met die uitspraak hoor! In Belgie waren er op 2 december 36.000 mensen die aangaven te komen. Politie rekende op 25.000 man. Uiteindelijk was de teller van de politie uitgekomen op 65.000. Onze ervaring tot nu toe is dat een conservatieve schatting. Andere tellingen kwamen tegen de 100.000. Dan nog is 65.000 door een burgerbeweging (en niet een door vakbonden georganiseerde staking) een hele grote opkomst! En het 2-3 voudige van wat er verwacht werd!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:13

Ik vraag me vooral altijd af hoe klimaatbewust de drammers zelf zijn.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:16

Ik eet geen vlees, vlieg niet, geen auto.

Maar wat dan nog? Waarom MOET je altijd suuuuper klimaatbewust zijn? Iets doen, is altijd beter dan niets doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:24

Oh wat een zure reacties hier weer :') IETS is altijd beter dan NIETS doen, mensen. Deze jongeren zijn er zich in ieder geval van bewust dat er iets moet gebeuren en ook al doen ze zelf niet alles wat ze zouden kunnen doen, ze doen wel hun best. Nobody's perfect, ook jullie niet. Het begin is er, enzo. Genoeg clichés.
Ik ben er niet bij, heb andere plannen en ben héél slecht met menigtes, maar ik wens jullie veel plezier en vooral ook: veel succes!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:28

op mijn spandoek

die mee lopen die mee doen met klimaat, gebruiken
GEEN DINGEN WAAR BATARIJEN IN MOETEN

MAKEN GEEN GEBRUIK VAN AUTO'S, BUSSEN, TREINEN, VLIEGTUIGEN, METRO'S en BOTEN.

MAKEN GEEN GEBRUIK VAN WC OMDAT ZE NOOIT POEPEN.

WANT DEZE MAKEN ONZE KLIMAAT MEER KAPOT DAT DAT JULLIE BEWEREN BETREFT DE DIEREN DIE POEPEN

EN DOEN JULLIE DIT WEL DAT PROTENSTEREN JULLIE VOOR DE LOL EN NIET WETEN WAAR HET ECHT OM GAAT.
WERELD VERANDEREN BEGIN EERST BIJ JE ZELF DOOR HIER BOVEN NIET MEER TE DOEN.

dit staat op mijn spandoek

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:34

loes-freke schreef:
op mijn spandoek

WANT DEZE MAKEN ONZE KLIMAAT MEER KAPOT DAT DAT JULLIE BEWEREN BETREFT DE DIEREN DIE POEPEN

EN DOEN JULLIE DIT WEL DAT PROTENSTEREN JULLIE VOOR DE LOL EN NIET WETEN WAAR HET ECHT OM GAAT.

Inclusief de spelfouten? :=

Ik ga zelf die kant niet op, maar twee vrienden doen in Amsterdam studeren zijn wel aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:36

loes-freke schreef:
op mijn spandoek

Lol jij gaat echt voor schut lopen vrees ik.
Ze kunnen toch ook demonstreren voor betere wetten omtrent het klimaat, vervuiler betaald bv, daar hoef je toch geen extreme leeftstijl voor op na te houden en kan best effectief zijn lijkt me. Het zit je wel hoog als je gaat tegendemonstreren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:38

Blue-Eyes, wij houden ook niet van menigtes, maar deze mars vonden we toch wat belangrijker dan onze afkeer van grote mensenmenigtes, dus we houden ons gewoon een beetje aan de rand van de groep :j

En op de zielige reacties hierboven ga ik niet eens in :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:22

Sjonge sjonge, dus alleen als je alles perfect doet heb je recht van spreken? Zo onrealistisch dat mensen direct een goede smoes hebben om zich lekker afzijdig te houden. Volkomen onbelangrijk ook dat klimaat, ‘dood moeten we toch’, dat werk _-:(

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:12

Ik vind de klimaat zo zonde van mijn tijd.
Slaat nergens op Het is zo GroenLinks, terwijl zij zelf ook onder vervuilers vallen en er niks aan doen.

Ik kom net van Aldi vandaan en ik wil een plastic tasje kopen. Ik vraag aan de kassiere of ze een tasje heeft. Zegt ze dat verkopen wij niet want is slecht voor het milieu . Ik moest lachen zei wat een dom iets. Ik koop hier mijn boodschappen en 4 artikelen is in plastic verpakt .

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:29

Dat vindt ik nog het meest zorgelijke, dat al die jonge mensen op groenlinks stemmen.
Als je nu een partij zoekt die zeker weten je toekomst naar de kl*te helpt als jong persoon. (En dus gewoon liegt, want meneer klaver moet wel heel dom zijn als hij niet begrijpt dat je bij bepaalde ideen uitvoeren je land terughelpt in 1700 en dat dat nooit gaat gebeuren)

(En die zelf geen reet blijkt te geven om klimaat, maar hé daar mag je niets van zeggen.
Alsof je niet raar moet opkijken als de dominee op zondag zegt dat je naar de hel gaat als je vloekt, en zelf de rest van de week vloekend over straat gaat.)

Ik wordt bang als ik al die aardige jeugd op tv zie en hoor hoe ze dingen zeggen en roepen waarvan ze alleen op social media van gehoord hebben en geen idee hebben waar ze over praten..en dat ook klimaatverandering vooral een dikke vette geldbron is voor sommigen partijen..en niet om de burgers te helpen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:41

Sunnda schreef:
Dat vindt ik nog het meest zorgelijke, dat al die jonge mensen op groenlinks stemmen.
Als je nu een partij zoekt die zeker weten je toekomst naar de kl*te helpt als jong persoon. (En dus gewoon liegt, want meneer klaver moet wel heel dom zijn als hij niet begrijpt dat je bij bepaalde ideen uitvoeren je land terughelpt in 1700 en dat dat nooit gaat gebeuren)

(En die zelf geen reet blijkt te geven om klimaat, maar hé daar mag je niets van zeggen.
Alsof je niet raar moet opkijken als de dominee op zondag zegt dat je naar de hel gaat als je vloekt, en zelf de rest van de week vloekend over straat gaat.)

Ik wordt bang als ik al die aardige jeugd op tv zie en hoor hoe ze dingen zeggen en roepen waarvan ze alleen op social media van gehoord hebben en geen idee hebben waar ze over praten..en dat ook klimaatverandering vooral een dikke vette geldbron is voor sommigen partijen..en niet om de burgers te helpen.

Ben ik volkomen mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:42

Ik zelf denk altijd: De overheid is hartstikke bekwaam om de aanpassingen te maken die nodig zijn. MAAR. Ze doen het niet.

Dat is het grote probleem: ze voelen niet de urgentie om de nodige veranderingen door te voeren om de klimaatproblemen niet nog erger te laten worden. Daar gaat het op mis, en daar moet iets aan veranderen. Wat houdt ze tegen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:48

https://www.welingelichtekringen.nl/nat ... ereld.html

bekijk deze link eens.

dan zie je hoe onvervuilend onze landen zijn,wetende dat we zooooo dicht bevolkt zijn,kunnen ze gewoon weinig meer doen hier.

ja,tuurlijk,iedereen zijn auto afnemen,geen vliegtuigen meer,alle fabrieken dicht,.....

maar dat is niet realistisch.

en als de actievoerders al geen dingen willen inleveren,waarom zouden andere mensen dat dan wel moeten doen?

ik ben zeker dat veel mensen geen benul hebben wat ze roepen.

laat belgie en nederland hervallen tot 0 vervuiling,de wereld zal er zelfs niet beter om worden net omdat bv azie een bom van vervuiling is,en hoe graag je ook wil,je kan daar niets aan veranderen zolang zij dat niet willen.

ook al eet je vege,heb je geen auto,....

dan nog draag je kleren die uit azie komen(of de stof)(of een ander continent,maakt niet uit),die komen aan per schip in containers.
enig idee hoe extreem vervuilend die schepen zijn?die stoken liters ruwe olie,die veeeeeeeeeeeeeeeeeel vervuilenders zijn dan al onze fabrieken en wagens samen. die spoelen en lozen de oceanen onder,....

alles hangt vast aan vervuiling en je kan dit ook niet stoppen,want dan ligt de maatschappij stil.

wie hier allemaal gaat,zeg dan eens concreet wat jij denkt dat er veranderd moet worden?
want daarvoor kom je toch op straat?
als je niets wil veranderen,heeft op straat komen geen zin,behalve dat het nog meer vervuiling veroorzaakt(al die betogende mensen waren op een andere dag mss thuis gebleven en komen nu met auto of openbaar vervoer daarheen).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:58

Kunnen jullie deze discussie aub in het klimaattopic voeren? Dit topic is bedoeld voor mensen die naar de mars gaan.