Ben jij een open of gesloten boek op fora/social media?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:28

[***] schreef:
Voor degene die (redelijk) open zijn .. post je ook gewoon alles over je paard(en)?
Dan bedoel ik bv. foto's waar je zelf ook op staat die dan openbaar staan. Naam van de stal waar je paard staat, welke locatie/omgeving, ....

Ergens lijkt het mij zo eng om openbaar neer te zetten waar je paard(en) staan, maar je ziet het wel veel. Niet alleen bij foto's op Instagram, maar ook de routekaartjes van buitenritten ed compleet met straatnamen en noem het maar. Dit doe ik zelf totaal niet, het lijkt me een eng idee, maar misschien maak ik mij ook druk om niks?

Waarom zou dit eng zijn? Er zijn paarden echt wel meer waard dan onze huis tuin en keuken knollen, dus snap niet waarom iemand mijn paard zou willen stelen of iets. En verder kan ik geen redenen bedenken.

Ik post zelf vrij openbaar, maar gooi niet alles erop. Ik doe eigenlijk voornamelijk positieve dingen, heb altijd een beetje een allergie voor mensen die hun hele persoonlijke problemen op internet gooien. Doe ik zelf dus ook niet. Verder inderdaad voornamelijk dingen over paard, uitjes, vakanties en feestjes. Ook foto's van mijzelf vind ik geen probleem, al let ik wel op wat voor foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:56

liekec schreef:
Waarom zou dit eng zijn? Er zijn paarden echt wel meer waard dan onze huis tuin en keuken knollen, dus snap niet waarom iemand mijn paard zou willen stelen of iets. En verder kan ik geen redenen bedenken.

Ja, inderdaad, daarom dat ik soms ook denk of ik van bepaalde dingen niet teveel maak. Mij lijkt het dus eng als mensen weten waar (mijn) paarden staan, want wat als er iemand is met verkeerde bedoelingen... Maar tegelijk denk ik ook: waarom zouden ze iets met (in mijn geval) oude knollen willen, er is echt wel wat meer te halen op andere plaatsen (zoals ik dus eerder zei, van die springruiters waarvan ze gewoon zeggen waar die hun stallen hebben). Heb er vaak een dubbel gevoel over...

Sure_lee

Re: Ben jij een open of gesloten boek op fora/social media?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:13

Ik deel idd alles. Waar mijn paarden staan enzo. Foto's, routes.
Heb 3 huis tuin en keuken knollies dus die komen ze vast niet jatten ofzo.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:15

Ik deel ook redelijk veel, ook altijd al gedaan. Nummer en adres is natuurlijk wel privé. Maar ik zet regelmatig een foto van mijn paard (soms van ons samen) op facebook. Ik zie daar verder geen gevaar in.

*ooit op fb gezet dat we op vakantie gingen (met het hele gezin), dit was niet zo slim natuurlijk en dat heb ik ook weer verwijderd.

Binnenkort ga ik naar Brazilië en mijn vrienden/kennissen mogen daar zeer zeker foto’s van zien. Al zal ik niet snel of niet bikinifoto’s ed plaatsen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:24

[***] schreef:
liekec schreef:

Ja, inderdaad, daarom dat ik soms ook denk of ik van bepaalde dingen niet teveel maak. Mij lijkt het dus eng als mensen weten waar (mijn) paarden staan, want wat als er iemand is met verkeerde bedoelingen... Maar tegelijk denk ik ook: waarom zouden ze iets met (in mijn geval) oude knollen willen, er is echt wel wat meer te halen op andere plaatsen (zoals ik dus eerder zei, van die springruiters waarvan ze gewoon zeggen waar die hun stallen hebben). Heb er vaak een dubbel gevoel over...

Ik denk sowieso dat een paard stelen tegenwoordig lastig is, dus ik maak me niet zo snel zorgen. Denk daarnaast dat die stallen waar de echte toppers staan wel een bepaalde vorm van beveiliging/toezicht is. Daarnaast, als je Verdi bijvoorbeeld steelt is het niet dat je die op marktplaats kan zetten ofzo. Ik denk dat je je iets te druk maakt over dat soort dingen, hihi :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:26

Nou, je stelt me wel niet gerust hoor .. want als de topstallen beveiliging hebben en Verdi niet makkelijk te verkopen is dan is het misschien wel interessanter om mijn oude knollen te komen stelen 8-)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:27

Het gaat denk ik niet eens om stelen, maar de verhalen van mishandeling, of het jatten van je zadel. Daar zou ik eerder bang voor zijn dan het stelen van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:32

Ja, is ook zo :j Dat is eigenlijk mijn grootste angst (niet dat zadel, mijn zadel willen ze niet eens, hahaha) maar weet niet of je dat kan beïnvloeden door al dan niet iets over je paarden/stalling op internet te zetten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:36

Ik denk dat als iemand een paard wilt mishandelen, hij/zij een stukje gaat fietsen/rijden en opzoek gaat naar paarden die ver van de bewoonde wereld/afgeschermd staan. Die gaan geen deskresearch doen om vervolgens wellicht 50 km te moeten rijden terwijl een dorp verderop ook genoeg kmollies staan. :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:38

Ik zal ook niet zo snel bikini foto's plaatsen denk ik :+

Maar verder ben ik vrij open buiten zaken als bankrekening etc uiteraard, dat is voor onszelf.

Mijn mening hier is vaak al maar de helft van wat ik zo tegen iemand zal zeggen maar dat is meer omdat veel mensen een ongezouten mening niet zo meer waarderen ;) op internet kun je er ook geen toon aan geven dus het wordt snel als een aanval gezien.

Foto's etc interesseren me niet zo veel dus dat staat allemaal openbaar tenzij er gevoelige zaken op staan zoals een bewakingscamera in een zadel kamer bijvoorbeeld.

Straks hebben we een redelijk groot bedrijf en zullen dan ook zeker te vinden zijn op internet met adres en alles. Ook zullen er mensen ons bedrijf willen bezoeken (groepen leerlingen bijvoorbeeld) en die zullen ook gewoon de informatie krijgen die ze willen al zal dat ook binnen het redelijke blijven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:47

Ik ben best wel heel open
Eigenlijk in real life ook wel
Heb mijn facebook helemaal open staan
Maar dat is ook dubbel.
Ik doe veel voor de vereniging
Heb daardoor ook veel 'vrienden' via de vereniging.
Als ik iets plaats doe ik dat altijd openbaar zodat andere dat ook weer kunnen delen zonder beperkingen.

Toch merk ik wel dat ik niet meer alles direct op internet plaats.
Vroeger zou ik dingen die ik mee maak (b.v. het ongeluk van mijn merrie) direct op facebook en bokt hebben gezet.
Echter heb ik dat pas na een poosje gedaan.
Ook omdat ik bang was dat het TE heftig was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:25

Is ook zo liekec. Ik denk ook altijd maar "als ze weten waar mijn pony's staan door de foto's die ik plaats dan zijn ze vast al eens langs de stalling gereden" :+ Maar toch blijf ik er over doordenken .. gek eigenlijk.

Dat wat jij zegt heb ik ook wel ponyparadijs. Een aantal jaar terug is 1 van mijn pony's erg ziek geweest, normaal zou ik dat meteen vanaf dag 1 erop gooien maar om de 1 of andere reden heb ik dat totaal niet gedaan, heb er niet eens een topic over gehad volgens mij (wel op facebook wat ik toen had iets over gezet maar toen ging het alweer beter denk ik en heb het wel eens in een topic vermeld maar verder). Gek eigenlijk hoe zo'n dingen kunnen veranderen, terwijl ik langs de andere kant ook al veel aan bv. dit forum heb gehad om bij te leren of eens andere dingen te proberen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:25

De dingen die ik deel sta ik achter en scherm ik dus niet echt af, maar ik deel wel redelijk weinig. Niet zozeer uit privacy redenen, maar eerder vanuit 'hoe interessant is het nu echt dat ik post wat ik aan het eten ben of dat ik mijn route die ik gelopen heb op een kaartje deel'? :+
Ik ben met mijn werk heel veel met social media bezig, dus ik heb geen zin om dan ook nog eens heel veel tijd te spenderen aan mijn persoonlijke profielen.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:50

Ik heb mijn insta open staan, daar vind je vooral foto’s van peerd, poes en mijzelf. Geen probleem dat mensen weten waar hij staat. Zo interessant is hij heus niet, er staan er daar nog tientallen.. dus gewoon leuk om te delen waar wij mee bezig zijn.
Ik werk als online communicatieadviseur dus weet prima wat ik wel en niet de wereld in wil slingeren. En Google mezelf regelmatig om te kijken wat er boven komt. Had ooit eens wat reviews gemaakt op FB en die kwamen bovenaan in Google, dat doe ik dus niet meer. Verder meng ik me niet in politieke discussies en post geen dingen over mijn liefdesleven ofzo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:01

Je krijgt commentaar op vrijwel alles wat je op internet zet.En niet altijd positief. Dat moet je je wel realiseren en nadenken of je daar tegen kunt.Ik vind het soms bijzonder vervelend maar wel leerzaam.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:29

Vrij gesloten wel ,ik plaats foto's van mijn dieren hier op forum of op FB ,maar nooit foto's van mij of / en mijn vriend, deel niets van wat hier gebeurd .

Op fora deel ik alleen nog maar foto's of evt iets positiefs wat er gebeurd is ( en dat is bijna nooit dat ik dat de moeite waard vind om te delen ) , helaas toch wel een paar keer heel vervelende topics gehad , en daarvan geleerd heb het in het vervolg maar gewoon zelf op te lossen of mee te maken , na de eerste keer was ik al genezen ,maar helaas toch nog een 2de keer de fout gemaakt ,3x doen we maar niet meer.

Dus ja... dierenfoto's plaatsen en meer is het niet...