SplashIsLief schreef:Domi_94 schreef:Ik sta hier absoluut niet achter. Er zijn nog zoveel stappen te zetten op het gebied van homo/bi/transgender-acceptatie en dit voelt als 10 stappen achteruit.
Dit is mijn eerste reactie. Maar ik ben het ook eens met Dammie dat vrijheid van meningsuiting ook geldt voor mensen met een minderheidsopinie.
Toch vind ik het lastig, omdat ik heel veel waarde hecht aan gelijke kansen voor iedereen en de mogelijkheid om je eigen leven in te richten. Ik ben dus vóór acceptatie en ik vind het persoonlijk erg jammer dat we daarin weer stappen achteruit lijken te zetten.
Dit.
En daarnaast vind ik het heel erg jammer dat alle christenen hierop aangekeken worden, terwijl het leeuwendeel het hier niet mee eens is. Zie bv ook de facebookpost van Gert-Jan Segers.
Citaat:Ik heb de Nashville Verklaring niet ondertekend omdat ik bang ben dat het gesprek over geloof en homoseksualiteit niet is gediend met deze Verklaring. Het gesprek daarover is belangrijk, raakt mensen en moet daarom - wat je opvatting ook is - respectvol en open gevoerd worden. Ik zie ook niet hoe homo’s - binnen en buiten de kerk - met deze Verklaring geholpen worden. Jezus’ eerste boodschap voor deze wereld is niet een lijst met do’s en don’ts, maar een hartelijke uitnodiging die duidelijk maakt dat iedereen welkom is bij Hem. Wie je ook bent. Ik hoop dat wij als christenen in onze samenleving niet allereerst een opgeheven vinger laten zien, maar vooral een luisterend oor en een helpende hand.