CalipsoLover schreef:Ik volg
Ben zelf ook Belg, studeer journalistiek, dus mijn hoofd staat momenteel op springen om dit allemaal te volgen![]()
Ten eerste is het pact inderdaad niet bindend en ten tweede staat er ook in dat elk land individueel zijn politiek kan behouden. Eigenlijk dus helemaal geen reden voor paniek bij de 'rechtse rakkers', want het migratiepact heeft niets met open grenzen of meer vluchtelingen opvangen te maken.Wat de meeste dus wel denken, en eigenlijk een reden is om wéér problemen en drama te maken.
Het migratiepact is over het algemeen dus eigenlijk een pact dat ervoor wil zorgen dat er een humaan beleid is, en zulke dingen zoals er in Amerika gebeurd zijn (ouders van kinderen scheiden) niet kunnen voorkomen.
Of ik vind dat het migratiepact getekend moet worden laat ik in het midden, ik vind het alleen niet correct dat er foute informatie wordt rond gebazuind die niet klopt en ten slotte dat dit weer iets is waar extreem rechts zich druk over kan maken en zorgt voor een hele heisa die al bij al, niet nodig is.
Ik weet niet of het zo'n slim idee is om van NV-A uit de regering te stappen. Hoewel ze zelf de handdoek in de ring gegooid hebben. De meeste partijen, buiten NV-A en VB natuurlijk, waren voor het migratiepact. But like I said, dat is weer iets voor extreem rechts om over te klagen. Ten slotte gooit NV-A nog eens een extreem rechtse campagne online die met 9/10 gevuld was met leugens. 'Om de domme belg' nog meer dingen wijs te maken die niet kloppen. En Theo Francken neemt zelf ontslag om vervolgens nu weer te staan schreeuwen en dreigen aan de zijlijn als Charles Michel het pact gaat tekenen.Kom op jongens, dit is gewoon lachwekkend
Tenslotte had NV-A dit al veel vroeger kunnen aanpakken, de regering was het er 2 maanden geleden al over eens dat ze naar Marrakesh gingen om het pact te tekenen. De mars tegen Marrakesh is nu ook verboden in Brussel.
Ik denk dat een deel van jou denkfout is dat het Pact niet binnend is,maar er word overal wel geschreven en ook door niet rechtse denkers dat het juridisch niet binnend is maar wel zo door rechters gevolgd gaat worden.Dus er kan wel geroepen worden dat het pact eigenlijk niks voorsteld maar dat doet het wel want anders was heel dat Pact niet nodig.