Loretta schreef:Ik zit niet in een bubbel. Misschien moet jij eens een krant lezen en het nieuws kijken en zien hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat. Denk je dat al die vluchtelingen en migranten hierheen willen, omdat we het zo slecht hebben?Marie_Anne schreef:Nederland behoort ieder jaar weer tot de rijkste en gelukkigste landen ter wereld.Citaat:Misschien moet je ook eens buiten jouw eigen bubbel kijken. Er is al jaren toenemende armoede in Nederland. Er is helaas een grote vergeten groep die weinig profiteren van het aantrekken van de economie.
Er is een groep die niet profiteert ja, daar zou ik graag iets voor veranderen. Dat doe ik door te stemmen op een partij waarvan ik hoop dat ze daar iets aan willen doen. Maar dat neemt niet weg dat de meerderheid het goed heeft. Ik word een beetje moe van mensen die net doen alsof we hier zo verschrikkelijk slecht hebben en het over de 'gewone man' hebben die zich zou moeten laten horen

En over de middenklasse die overal buiten valt (waar ik ook gewoon bij hoor overigens), er is een jaar geleden een rapport geweest over de zg val van de middenklasse, waaruit bleek dat die val er niet is. We moeten allemaal wat harder werken ja, sinds de crisis.
https://www.wrr.nl/publicaties/verkenni ... ddenklasse
Nederlanders zijn maar een verwend klagend volkje vind ik.