Handhavers: verhalen overijverige acties.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn16

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:03

Ik was toen zelf bijna 19, heb het er met mijn ouders over gehad maar we hebben er uiteindelijk niks mee gedaan, hij schijnt wel vaker rare fratsen uit te halen, ik moest eerst ook best wel lachen in mezelf, een dikke boa achter ene klein boompje

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:04

Is hij wel een echte BOA dan, of doet ie gewoon alsof voor de lol :? Hoe kun je een opleiding halen (dat heb je toch nodig voor handhaver zijn?) als je niet kan lezen?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:54

Het is echt dezelfde man die er altijd loopt, hij is dus wel boa. Ik moest voorlezen wat er op mijn ID stond, ik heb echt helemaal niks tegen buitenlanders maar als er dan uit komt "jij oplezen, ik niet lezen kunnen" ben ik er toch echt wel klaar mee.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:15

Ik had een paard loslopend paard gevangen, komt de boswachter zeggen dat ik een bekeuring kreeg omdat ik van het ruiterpad was....
Ik was behoorlijk verbaasd en vroeg of ik het even mocht uitleggen. Het paard was gezadeld. Ik stond daar met een hond van mezelf, op teenslippers in een jurkje. En had een gezadeld paard vast.
In eerste instantie was hij pisnijdig, en accepteerde hij geen smoesjes. Moest id geven etcetera.
Ik heb gezegd dat hij dat kon krijgen als ik de ruiter had gevonden, die ook ergens gewond kon liggen.
Toen bedacht hij zich wel. Bleek dat paard nog bang voor mijn hond. Dus toen mocht hij kiezen, paard of hond vasthouden....
Amazon had gelukkig niets. Kreeg uiteindelijk na een opmerking van mijn kant nog een soort van excuus over dat ik het in eerste instantie niet mocht toelichten.

Een vriend zette de kliko voor mij buiten en zette er een extra vuilniszak op.
Heel die zak opengescheutd door de boa' s al mijn afval over straat op zoek naar een adres...
Ik was zó boos...
Niet over de bekeuring maar hoe ze het hadden achter gelaten. Ik wist dat het niet mocht.
Na toesturen foto's is trouwens de bekeuring kwijtgescholden en lag er bij controles in ieder geval geen afval over straat.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:23

Wat zijn dat voor mensen? Heeft elke Gemeente die? Gelukkig nog nooit gezien of gehoord hier. Als ik het zo lees zijn het wel vaak mensen die eigenlijk een beetje zielig zijn en als ze dan wat macht krijgen deze ineens op een volkomen onzinnige manier gebruiken. Slechte zaak is dat.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:27

Bloodymary schreef:
Als ik het zo lees zijn het wel vaak mensen die eigenlijk een beetje zielig zijn en als ze dan wat macht krijgen deze ineens op een volkomen onzinnige manier gebruiken. Slechte zaak is dat.

Heel vaak is dat helaas wel het geval. Zullen ook wel goede tussen zitten maar die vallen je niet lastig met dit soort verhalen en ken je dan ook niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:34

Járen geleden paste mijn schoo ouders op mijn twee toenmalige honden, toen ze aan de deur kwamen controleren voor de hondenbelasting.
“Heeft u honden?” *blaf blaf blaf blaf* :')
Nee, zegt m’n schoonmoeder.
“En die dan?”
Ja, die zijn van m’n zoon...
“En hoe wilt u dat bewijzen?”
:roll:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:35

Ik vind heeeelmaaal mooi.

Ik moet altijd denken aan die aflevering met 'het blikje in die water' en 'dat doe je toch niet zo!'. Maar zo is natuuuuur!!!! (https://www.dumpert.nl/mediabase/170223 ... mooi_.html)

Geniale verhalen hier ook weer. Bizarre mensen hoor die handhavers af en toe 8)7

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:41

Dat filmpje hierboven: is dat echt? Of zijn het acteurs?

Vind het niet echt grote lichten ‘ja je heb die blikje zo in die water gegooid, dakannie’. Heel raar

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:49

Is van een programma die echte handhavers volgen (soort wegmisbruikers maar dan voor handhavers/overtreders). En ja, dit is dus wel echt en niet gespeeld :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:35

Zo ies natoerrr :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:41

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:44

Omg, wat voor een type mensen komen dan in aanmerking voor die job. Dat die man die ze aanspreken marginaal overkomen dat is te begrijpen maar als ik door 2 zo een types wordt aangesproken kan ik ze toch moeilijk serieus nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:48

Toen ze jaren geleden met boa's begonnen was dat een noodgreep, langdurige werkelozen, mensen die half afgekeurd waren enz. Dus of boa of perkjes schoffelen. En een aantal boa's voelen zich zeer belangrijk, toen en nu ook. Maar ook sommige politieagenten kunnen er wat van.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:10

Keet schreef:
Ik vind dat de handhavers bij ons in de gemeente echt bizar worden behandeld door de burgers. Ze worden uitgescholden, bespuugd en ontzettend respectloos behandeld!
Heb ontzettend veel respect voor ze dat ze hun werk uitvoeren in een gemeente waar zulk tuig woont en die ze onmenselijk behandelen!
Het zijn mensen die hun werk doen, die de vastgestelde regels handhaven en hier naar handelen.

Ik woon dus vlakbij Poelenburg... :=

Grappige is dat ik bepaalde 'gekkies' hiero ook gewoon enkele keren bij die Vomar (waar je dus niet mag staan) heb gezien. Net als 'vlogger' Ismaïl (ofzo), zie ik af en toe. Welbekende 'Anaconda'
Een van mijn beste vrienden woont in het Nederlandse buurtje, maar we zullen toch af en toe toch naar de Vomar moeten. :') :j

Ben al enkele keren achtervolgd enzo, gelukkig zijn wij op een scooter sneller, lol.
Ook wel eens de handhavers laten weten als er wat was, en die komen ook wel veel kijken en rijden veel rond.

Pownews is niet zo geliefd dus moet er altijd wel om lachen dat Pownews altijd op zijn kop krijgt omdat zij veel aanwakkeren... :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:29

Always. Ik woon op loopafstand van Poelenburg. Rij er regelmatig. Gekkehuis daaro

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:30

Keet schreef:
Always. Ik woon op loopafstand van Poelenburg. Rij er regelmatig. Gekkehuis daaro

Niet normaal, hè... :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:33

AlwaysH schreef:
Keet schreef:

Niet normaal, hè... :=

Neuh. Ik fiets dus liefst zo ver mogelijk om en mijn autodeuren gaan op slot als ik erdoor rijdt.
Hopelijk hoeven mijn kinderen er niet door te fietsen later. Of is het opgeknapt daar

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:42

Nou, ik kom er dus geregeld en zonder die jongens (lees: beste vriend en vriend) zou ik me er zeker niet veilig voelen. :o
Staan nogsteeds altijd mensen bij de Vomar...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:49

bigone schreef:
Toen ze jaren geleden met boa's begonnen was dat een noodgreep, langdurige werkelozen, mensen die half afgekeurd waren enz. Dus of boa of perkjes schoffelen. En een aantal boa's voelen zich zeer belangrijk, toen en nu ook. Maar ook sommige politieagenten kunnen er wat van.

Is Facebook niet een betere plek om dit soort onzin te verkondigen?
Zo neerbuigend over mensen hun beroep doen. Echt misselijkmakend sommige reacties in dit topic.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:51

Laten we anders ook nog even Rutte overal de schuld van geven.
Én de islam natuurlijk!

Overigens is mijn post niet naar iedereen hier bedoeld. De verhalen zijn leuk om te lezen en de frustraties snap ik.
Maar om minderwaardig te gaan praten over mensen die hun beroep uitoefenen. Nee. :n

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:54

Cinderella schreef:
bigone schreef:

Zo neerbuigend over mensen hun beroep doen. Echt misselijkmakend sommige reacties in dit topic.

Is het niet waar dan? Ik heb geen idee hoor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:56

Cinderella schreef:
bigone schreef:

Dit is geen onzin, ik zeg duidelijk bij dat er enkele personen in dit beroep zijn die zich zeer belangrijk zijn gaan voelen in dit uniform. En dat is niet neerbuigend dat is wat er door mensen is geconstateerd. Ik vind het prima dat er boa's zijn, hoe meer hoe beter. Maar er zitten er wat bij die ze er meteen weer uit moeten schoppen. Voorbeeld, iemand laat in het parkje voor zijn huis(uitlaatplek) zijn hondje uit, man is 80+, heeft altijd een zakje bij zich maar is hem nu vergeten, rolletje waar ze opzaten nog in zijn zak. Meneer geeft aan het zakje meteen te halen, wijst naar zijn huis, 20 meter verder maar krijgt wel een bekeuring van 90 euro, werkelijk?? Dan zou je naast een opleiding tot boa ook een lesje menselijkheid moeten krijgen. En dit was dus zo'n boa die zich god op aarde waant. Toevallig ken ik man en boa dus weet dat dit waar is. Ik ben met de meneer naar het gemeentehuis gegaan en de boete is wel kwijtgescholden. En meneer boa is niet weer in dit dorp aan het werk geweest.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:57

Ik ken ook boa's die boa zijn geworden om iets te kunnen doen aan hetgeen ze in hun dagelijkse werkzaamheden tegenkomen (maar niet mogen als ze geen boa zijn). Zijn boswachters, in dit geval. Ze kunnen dan bekeuringen uitschrijven voor bijv. vuil dumpen, crossmotoren, loslopende honden, etc. (en ja, ook ruiters buiten het ruiterpad).

Edit: denk dat het 'neerbuigende' stukje ging om de langdurig werkelozen die dan maar boa moesten worden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:06

bigone schreef:

Ohhh dus conducteurs, brugwachters en brandweercommandanten zijn eigenlijk gewoon een stelletje half afgekeurde werklozen die konden kiezen tussen schoffelen of een "spannend" beroep.
Weet ik dat ook weer....