Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:32

Nojoukus schreef:
olijf schreef:
En die man die drie mensen doodrijd krijgt een taakstraf....
Beetje krom allemaal!!

Maar die had het niet met opzet gedaan, deze man wel.

Te hard rijden doe je wel express.
En idd ik kan me de woede heel goed voorstellen.
Ik zeg niet dat het ongestraft moet kunnen, maar soms klopt het gewoon niet!

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:34

Ik sta hier heel dubbel in.
Misschien ging hij te ver, ik weet het niet, heb ook een dochter en sta niet voor mezelf in als iemand haar kwaad zou willen doen.

En die mafkees ( sorry heb we gewn andere benaming voor) heeft meerdere meiden gestalkt, die tikt duidelijk niet en is gevaarlijk.

Vraag me af wat zijn straf is in deze vervelende zaak.

Suzanne F.

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:36

Dit is het gevolg van ons slappe rechtssysteem en politie die niet meer durft op te treden.
Als wij konden vertrouwen op de politie en ons rechtssysteem hoefden mensen ook niet meer voor eigen rechter te spelen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:39

Politie was de man al twee weken kwijt begrijp ik, was een TBS-er die niet terugkwam van verlof, geloof ik. En vader weet hem gewoon op te sporen, gewoon met een facebook account. Hoe zuur is dat. Is snap vader helemaal!
Hoe minder de politie doet, hoe meer mensen zelf gaan doen. Logisch toch? {:)-:(

Vader in de cel TBS-er, blijft meisjes lastig vallen. -O- Hoe krom wil je het hebben?!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:58

Tinkermuts schreef:
Ik zou ervoor gaan zitten in de bak als ik daarmee m'n kinderen zou beschermen....zegt wel beetje wat ik er van vind denk ik. Met alles nog vers van Anne Faber in het achterhoofd en het heel dichtbij zien wat een verkrachting ve dochter met ouders doet....de machteloosheid en bescherming vd dader IPV het slachtoffer....ik begrijp vader 200 procent

Ik denk er precies zo over. Pas een meisje in Utrecht vermoord door een ex-vriend die niet
Kon accepteren dat het uit was, al weken, en haar iedere keer weer lastig viel.
Zo kan het ook aflopen, dan maar de bak in.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:05

topsylover schreef:
Nouja, die TBS-er heeft niets met dat meisje gedaan behalve haar via internet benaderen. Dan is het halfdood slaan van die man wel een beetje overdreven. 4,5 jaar is dan misschien een beetje veel, maar de vader zegt totaal geen spijt te hebben.

Nee, hij wist blijkbaar ook haar adres en had bloemen enzo achter gelaten in de tuin.
Dat vind ik al meer dan behalve via internet benaderen...

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:17

Ik ben ook van mening dat die vader een lintje verdient... Zelf helaas aan de andere kant gedaan, en ik kan je vertellen dat de politie heel heel weinig doet... Je kunt namelijk niet bewijzen dat de dader je wat heeft aan gedaan, en als je al bewijs hebt komt hij er met een l*llige straf onder weg. Hoezo kan er een man mee weg komen dat hij minderjarige meisjes benaderd via internet? Hij wilde haar vast geen snoepje komen brengen ofzo.. Ik vind dat nederland veel te soft is met dit soort dingen,gewoon je verstand gebruiken en volwassen man hoort geen meisjes te benaderen via internet... ik draag tot op de dag van vandaag de littekens mee, van het gene wat mij is aangedaan. En ja dat heb ik goed verwerkt, maar het heeft me jaren gekost. En het zal altijd bij me blijven horen. Degene die het heeft gedaan, gaat vrij uit het is zijn woord tegen het mijne.Maar o wat had ik toen graag gewild dat er iemand voor me was opgekomen! Als iemand mijn dochter wat een wil doen en de politie doet niets (!).... Dan krijgt mijn man de vrije hand en anders doe ik het zelf....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:26

Tja ik heb geen kinderen, maar ik zou al een moord kunnen plegen bij de persoon die mijn dieren kwaad doet.

Dus ja een lintje voor de beste vader en ook fijn dat zelfs zijn ex vrouw wat dit betreft volledig achter hem staat.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:26

Oei, man (met een bedenkelijk verleden) zoekt toenadering tot een meisje en wordt niet opnieuw opgesloten? Er is iets mis met het rechtssysteem. Moet er dan opnieuw een slachtoffer vallen voordat ze iets doen? Ik vind dit heel krom. Waarom pakken ze hem niet harder aan? Toenadering kind = opsluiten. Klaar. 0 tolerantie a.u.b!

De vader is overigens correct gestraft. De samenleving mag dergelijk gedrag niet tolereren. Hij had op een geweldloze manier kunnen protesteren.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:29

Ik vind de straf veel te streng. Ja hij heeft het met voorbedachte rade gedaan en heeft het misschien iets overdreven. Maar ik vind dat je zeker de achtergrond erbij moet betrekken. Ik ken de vader niet, maar ga er even vanuit dat deze geen gewelddadig verleden heeft en je er dus vanuit mag gaan dat het een éénmalig incident is.

Ja, een straf zou ik niet gek vinden. Want de overheid moet uiteraard een signaal afgeven dat je eigen rechter spelen niet de bedoeling is (en al helemaal niet in deze uitvoering) maar vooral in vergelijk met andere straffen vind ik dit zwaar overtrokken.

Ik kan me goed voorstellen dat de vader het heeft gedaan en snap ook dat hij er geen spijt van heeft. Want welke vader (en moeder) zou zijn of haar dochter niet willen beschermen tegen dergelijke viespeuken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:33

Zoals je zegt TS, weet uit eigen ervaring dat je echt verkracht of zwaar verwond moet zijn voor de politie in actie schiet. Jammer genoeg is dat in heel veel landen nog zo, en zelfs hier.

Ik denk dat je als ouder echt tot alles in staat bent als het om je kind gaat, het is een beetje een oerinstinct. Maar daar komt onze samenleving tussenin om zulke dingen te voorkomen, wat ook terecht is, anders zouden we in chaos leven. Ik denk dat ik als moeder die kerel ook in stukjes had gehakt, maar vermoorden is natuurlijk nog een stapje verder, een stapje te ver. Ik vind daarom 4,5 jaar voor moord eigenlijk niet zo heel veel, al heeft hij enkel gehandeld om zijn dochter te beschermen. Ik snap je wel dus.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:36

Ken je dat gezegde 'die komt een keer die verkeerde tegen'?.
Bij deze een sprekend voorbeeld.

Ik ben echt tegen het beschermen van criminelen die geen verbetering tonen. En voor het naar ratio beschermen van eigen lichaam en woning. Bij eigen lichaam hoort in mijn optiek ook opkomen voor je geliefden zoals kinderen.

Deze crimineel is simpelweg de verkeerde tegen gekomen en moet nu op de blaren zitten.

Als je 1x een fout maakt en je ziet dat in en doet alles om dit te herstellen, verdien je voor mij een tweedekans. Absoluut.

Maar als je dit soort praktijken beoefend, ben je voor mij geen mens waardig. Jammer dat een slachterij alleen voor dieren bedoeld is. Denk dat er diersoorten zijn die graag een lapje mens eten.

Jammer dat de hoger beroep niet goed uitpakt voor deze vader. Jammer dat de crimineel weer aan het langste end trekt. Risico van het vak vind ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:46

Die tbs-er leeft toch nog gewoon?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:53

olijf schreef:
Beetje krom allemaal!!

Je moet niet alles geloven wat de propieters twitteren. Die man heeft in hoger beroep 15 maanden cel gekregen.

Wat ik vooral verbazend vind is dat zoveel mensen het hier een schande vinden dat de politie die man niet mag oppakken als hij nog geen misdrijf heeft gepleegd. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat we in een rechtstaat leven en dat de politie mij niet zomaar op kan pakken, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

4,5 jaar is een behoorlijk zware straf, maar het zou natuurlijk kunnen dat het hof heeft meegewogen dat hij de man al probeerde dood te slaan nog voordat hij aan zijn dochter had gezeten. Dat is natuurlijk een minder verzachtende omstandigheid dan als hij echt zijn dochter iets had aangedaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:54

CalipsoLover schreef:
Zoals je zegt TS, weet uit eigen ervaring dat je echt verkracht of zwaar verwond moet zijn voor de politie in actie schiet. Jammer genoeg is dat in heel veel landen nog zo, en zelfs hier.

Ik denk dat je als ouder echt tot alles in staat bent als het om je kind gaat, het is een beetje een oerinstinct. Maar daar komt onze samenleving tussenin om zulke dingen te voorkomen, wat ook terecht is, anders zouden we in chaos leven. Ik denk dat ik als moeder die kerel ook in stukjes had gehakt, maar vermoorden is natuurlijk nog een stapje verder, een stapje te ver. Ik vind daarom 4,5 jaar voor moord eigenlijk niet zo heel veel, al heeft hij enkel gehandeld om zijn dochter te beschermen. Ik snap je wel dus.

Edit: Ik had inderdaad niet gelezen dat de man in kwestie niet vermoord is, dan ben ik het 100% met je eens dat de vader een te strenge straf krijgt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:09

Karl66 schreef:
olijf schreef:
Beetje krom allemaal!!

Je moet niet alles geloven wat de propieters twitteren. Die man heeft in hoger beroep 15 maanden cel gekregen.

Wat ik vooral verbazend vind is dat zoveel mensen het hier een schande vinden dat de politie die man niet mag oppakken als hij nog geen misdrijf heeft gepleegd. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat we in een rechtstaat leven en dat de politie mij niet zomaar op kan pakken, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

4,5 jaar is een behoorlijk zware straf, maar het zou natuurlijk kunnen dat het hof heeft meegewogen dat hij de man al probeerde dood te slaan nog voordat hij aan zijn dochter had gezeten. Dat is natuurlijk een minder verzachtende omstandigheid dan als hij echt zijn dochter iets had aangedaan.

Ze komen jou niet zomaar oppakken als jij je niet op het criminele pad begeeft.
Gedraag je gewoon en je hoeft niemand van hogerop iets uit te leggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:49

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:12

En in hoger beroep alsnog veroordeeld tot 15 maanden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:21

Qerty schreef:
En in hoger beroep alsnog veroordeeld tot 15 maanden.

Waar staat dat dan?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:24

sneeuwpop schreef:
Man moet een lintje krijgen IPV straf.
De gevaarlijkste laten ze weer lopen :n

Dit! :j

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:39

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:54

Dank je Thrive

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:13

Belachelijk hoge straf, echt buitensporig. Als je iemand voor 10 euro vermoord kom je met minder weg volgens mij.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:07

RoyceMack schreef:
Karl66 schreef:

Ze komen jou niet zomaar oppakken als jij je niet op het criminele pad begeeft.
Gedraag je gewoon en je hoeft niemand van hogerop iets uit te leggen.

Gelukkig niet, maar een aantal bokkers vindt dat de politie mensen preventief mag oppakken voordat ze een misdrijf hebben begaan. En als de politie dat niet doet, dan mag je het recht in eigen hand nemen volgens hun...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:41

Ik zie dat nergens staan hoor karl66?