_Anneruth schreef:Eigenlijk zou ik het alleen interessant vinden als het officiële beoordelingen zijn met officiële wp registratie zodat het paard ook geklasseerd wordt.
Dit komt er ook, volgens mij gaat morgen de website live met meer info
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aadburg schreef:Dieselpaard schreef:Eindelijk een beetje competitie tegen knhs! Goed idee, ik ben zon ruiter die geen tijd heeft om op wedstrijd te gaan.
Ik vind alleen die €15 wel heel hoog. Bij de knhs betaalde ik ook geen €15 inschrijfgeld, maar max 10. Plus dat je daar nog kon winnen en je dus met een prijsje baar huis ging. Dat is bij dit concept niet. Ik ben dan dus ook benieuwd naar waar dit bedrag op gebaseerd is en waar het heen gaat...
€15,00 lijkt veel, je betaalt nu al snel € 10,00 per proef voor een reguliere wedstrijd. Aan startpas en lidmaatschap ben je bijna €140,00 per jaar kwijt. Voor die 140 euro kun je dus 28 proeven laten beoordelen voordat het duurder word dan de huidige reguliere wedstrijden. Tel daar je auto/ trailerkosten nog maar bij op.. Zover ik begreep gaat van die € 15,00 5 euro naar de jury, 1 euro naar een fonds voor ruitersport voor gehandicapten en 9 euro voor de organisatie tbv scholing jury's en overige kosten. Er zijn trouwens volgens mij soms ook prijzen te winnen.
Ik denk dat er zeker een doelgroep is voor deze ontwikkeling, meer keuzevrijheid lijkt mij altijd goed!
R_oo_s schreef:Nou , over controle gesprokenik heb nog nooit in mijn hele wedstijd carrière controle gehad of zelfs maar gezien .
riegje schreef:Ben er nog niet wild enthousiast over, maar een ander geluid is zooooo hard nodig tegen de gevestigde dove en blinde KNHS orde. Dus ik hoop dat het gaat werken. Zou het wel fijn vinden als er dan meer werd gekeken, naar tact en regelmaat en correct over de rug lopen en paardenwelzijn hoog waardeert.
aadburg schreef:R_oo_s schreef:Nou , over controle gesprokenik heb nog nooit in mijn hele wedstijd carrière controle gehad of zelfs maar gezien .
Precies, als er al word gecontroleerd is het op de identiteit van het paard, van de ruiter heb ik helemaal nog nooit gehoord. Gewoon in een andere regio starten en klaar. Ik wil hier alleen mee zeggen dat je nu ook kunt frauderen op diverse manieren
aadburg schreef:Dieselpaard schreef:Eindelijk een beetje competitie tegen knhs! Goed idee, ik ben zon ruiter die geen tijd heeft om op wedstrijd te gaan.
Ik vind alleen die €15 wel heel hoog. Bij de knhs betaalde ik ook geen €15 inschrijfgeld, maar max 10. Plus dat je daar nog kon winnen en je dus met een prijsje baar huis ging. Dat is bij dit concept niet. Ik ben dan dus ook benieuwd naar waar dit bedrag op gebaseerd is en waar het heen gaat...
Zover ik begreep gaat van die € 15,00 5 euro naar de jury, 1 euro naar een fonds voor ruitersport voor gehandicapten en 9 euro voor de organisatie tbv scholing jury's en overige kosten. Er zijn trouwens volgens mij soms ook prijzen te winnen.
Ik denk dat er zeker een doelgroep is voor deze ontwikkeling, meer keuzevrijheid lijkt mij altijd goed!
_Anneruth schreef:Eigenlijk zou ik het alleen interessant vinden als het officiële beoordelingen zijn met officiële wp registratie zodat het paard ook geklasseerd wordt.
ajesca123 schreef:Ghostattack schreef:Ik vind het idee heel erg leuk! Maar eerst zien dan gelovenIk ben bijvoorbeeld zo'n ruiter die thuis heel erg bezig is met het verbeteren van mijn paard, maar vaak niet de mogelijkheid heeft om op wedstrijd te gaan. Dit zou voor mij echt de ideale oplossing zijn. Ik denk ook wel dat ik hier gebruik van zou maken als het echt goed werkt. Alleen lijkt het me voor hun moeilijk te beoordelen, aangezien sommige mensen nog steeds met een aardappel filmen
Een filmpje in HD kwaliteit, op de juiste manier gefilmd, is best te beoordelen. Het voordeel is wel dat je met een filmpje terug kan kijken om goed te beoordelen, maar ook daarmee vraag ik me weer af hoe betrouwbaar zo'n beoordeling op basis van een video is.
€15,00 per proef vind ik dan wel weer prijzig. Ik neem aan dat je hiermee niet officieel KNHS geklasseerd bent?
Ik verwacht inderdaad niet dat je daarmee officieel geklasseerd bent want het is natuurlijk niet te controleren of de combinatie ook echt is wie ze zeggen te zijn. En bvb controle op pijnstillers is ook niet mogelijk.
xxCYNNxx schreef:oh ik zou het ook niet doen hoor. 15 euro is dan toch een flink bedrag alleen om te weten of je een wp waardige proef kunt rijden.
Maar genoeg mensen die het wel zouden doen. Al denk ik wel dat niemand zoiets op regelmatige basis zou doen. Want dan gaat het lekker in de papieren lopen puur en alleen om een beoordeling te krijgen en verder niks.
En idd; in de loop der jaren op heel wat wedstrijden geweest (als parcourshulp en proefvoorlezer) en nog nooit meegemaakt dat de combinatie voor wie ik er was, werd gecontroleerd op doping.
Wordt ook nooit gecontroleerd of je daadwerkelijk het paard bij je hebt waarmee je ingeschreven staat. Dus in werkelijkheid kan je ook gewoon die andere vos die praktisch sprekend op je eigen lijkt mee hebben genomen omdat je eigen paard geblesseerd was of omdat die andere vos gewoon een veel betere beweger is dan je eigen en je kans op een wp dus groter is met die andere, om maar een voorbeeld te geven.