Mensenstallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enjoymyhorse

Re: Mensenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:57

En je hebt niets dan mensen om je heen. Zou voor mij een gruwel zijn hoor.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:58

enjoymyhorse schreef:
1 kind beleid zie ik ook niet zitten.
Maar kinderbijslag mag wel stop gezet worden.
Waarom een beloning voor nog meer mensen op de aarde te zetten die al zo vol is?

Tja, ik ben er blij mee maar inderdaad zou het voor mij afgeschaft mogen worden. Echter zou ik dan ook willen zien dat alle toeslagen en uitkeringen eens goed onder de loep worden genomen. Ik denk dat je van je stoel valt als je ziet hoeveel mensen achterover geleund hun handje op houden, omdat het ze zo makkelijk gemaakt wordt. Laat mensen die in de WW of bijstand zitten een X-aantal uur in de week vrijwilligerswerk doen. Oostblokkers die bijv. op grote schaal frauderen met WW uitkeringen terwijl ze al lang Nederland uit zijn.

Ga aan de andere kant die vele vrijwilligers eens betalen d.m.v. een leuke toeslag. Ik ben sinds Maart dit jaar gestopt met ons eigen bedrijf. Dit hebben we verkocht. Ik werk op dit moment niet, maar heb ook geen uitkering. Ik zit gelukkig in de positie dat ik de financiële ruimte heb om eerst te wachten tot ons nieuwbouwhuis klaar is voor ik op zoek ga naar eventueel werk. Ik help veel op school als vrijwilliger … computerles een ochtend in de week, verkeersouder, helpen in de klas wanneer nodig en heb ik de oudervereniging gezeten.

Ik zou best graag ook nog willen helpen in een bejaardentehuis o.i.d. Gewoon simpele dingen als koffie en thee schenken en een wandeling maken met een bewoner, praatje maken … dingen waar geen tijd voor is voor betaalde krachten die onder hoge werkdruk staan. Die krachten die onder druk staan helpen met schoonmaken, opruimen zodat zij door kunnen.
Maar om dit er ook nog eens ''voor niks'' bij te gaan doen terwijl ik thuis genoeg te doen heb gaat me ook weer iets te ver.
Stel dat ik voor dit soort vrijwilligerswerk een toejuichtoeslag zou ontvangen van 4 of 5 euro netto per uur zou ik het zo een paar uur per week willen doen. Daar zouden ze ook eens wat meer geld voor uit mogen trekken. Ik denk zeker dat er van bovenaf best wat bezuinigd kan worden om zoiets als dit mogelijk te maken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:00

Als het een beeje goed geluidsdicht is, heb j er echt geen last van. Ik heb ook boven mij nog 2 etages zitten, de keren dat ik ze in het afgelopen jaar gehoord heb, is op 1 hand te tellen (en dan was mijn balkondeur open en stonden de bovenburen ook op t balkon :j )

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:00

WW loopt af en dat zijn mensen die het zelf opgebouwd hebben door te werken. daar hoeft van mij nog niet perse aan vrijwilligerswerk gedaan te worden.
Maar bij gezonde mensen in de bijstand, ja. maar vrijwilligerswerk mag geen echte baan wegnemen en dat is wel snel.

Edit; fraude uiteraard wel aanpakken in de WW, spreekt voor iedereen voor zich, behalve bij het UWV.
Laatst bijgewerkt door enjoymyhorse op 26-10-18 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:01

Delphi schreef:
enjoymyhorse schreef:
1 kind beleid zie ik ook niet zitten.
Maar kinderbijslag mag wel stop gezet worden.
Waarom een beloning voor nog meer mensen op de aarde te zetten die al zo vol is?

Tja, ik ben er blij mee maar inderdaad zou het voor mij afgeschaft mogen worden. Echter zou ik dan ook willen zien dat alle toeslagen en uitkeringen eens goed onder de loep worden genomen. Ik denk dat je van je stoel valt als je ziet hoeveel mensen achterover geleund hun handje op houden, omdat het ze zo makkelijk gemaakt wordt. Laat mensen die in de WW of bijstand zitten een X-aantal uur in de week vrijwilligerswerk doen. Oostblokkers die bijv. op grote schaal frauderen met WW uitkeringen terwijl ze al lang Nederland uit zijn.

Ga aan de andere kant die vele vrijwilligers eens betalen d.m.v. een leuke toeslag. Ik ben sinds Maart dit jaar gestopt met ons eigen bedrijf. Dit hebben we verkocht. Ik werk op dit moment niet, maar heb ook geen uitkering. Ik zit gelukkig in de positie dat ik de financiële ruimte heb om eerst te wachten tot ons nieuwbouwhuis klaar is voor ik op zoek ga naar eventueel werk. Ik help veel op school als vrijwilliger … computerles een ochtend in de week, verkeersouder, helpen in de klas wanneer nodig en heb ik de oudervereniging gezeten.

Ik zou best graag ook nog willen helpen in een bejaardentehuis o.i.d. Gewoon simpele dingen als koffie en thee schenken en een wandeling maken met een bewoner, praatje maken … dingen waar geen tijd voor is voor betaalde krachten die onder hoge werkdruk staan. Die krachten die onder druk staan helpen met schoonmaken, opruimen zodat zij door kunnen.
Maar om dit er ook nog eens ''voor niks'' bij te gaan doen terwijl ik thuis genoeg te doen heb gaat me ook weer iets te ver.
Stel dat ik voor dit soort vrijwilligerswerk een toejuichtoeslag zou ontvangen van 4 of 5 euro netto per uur zou ik het zo een paar uur per week willen doen. Daar zouden ze ook eens wat meer geld voor uit mogen trekken. Ik denk zeker dat er van bovenaf best wat bezuinigd kan worden om zoiets als dit mogelijk te maken.

Maar er zitten ook veel mensen in de bijstand die niet kunnen werken. Die zouden bijv een Wajong moeten krijgen maar die krijgen ze niet. Ik vind dat de toeslagen zeker voor mensen met een laag inkomen gewoon er moeten zijn. Er zijn veel mensen in NL die zich kapot werken en maar net rond kunnen komen.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:02

Zieke mensen in de bijstand hoort ook niet.
En heel dat toeslagen gebeuren zou daarom eens goed onder de loep moeten.

Het is ook van de zotte dat toeslagen nodig zijn bij mensen die werken en niet abnormaal leven. Dat wil zeggen dat het hier in Nederland compleet fout zit.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 12:04

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 26-10-18 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:07

Dat is toch ook prima dat ze dan een verblijfsvergunning krijgt bij werk.
Dat is in veel landen zo. Maar dat is niet direct een blijvende vergunning en kom je zonder werk krijg je in veel landen heel even een opvangnet maar dan niet meer.

dat de nederlanders et werk niet willen is ook niet helemaal waar.
Ik heb in mijn omgeving genoeg mensen gezien die het werk al jaren deden. Maar te duur waren en ingeruild werden tegen Polen, die dan van uitzendbureau naar uitzendbureau gaan om geen vast contract te krijgen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:08

enjoymyhorse schreef:
Zieke mensen in de bijstand hoort ook niet.
En heel dat toeslagen gebeuren zou daarom eens goed onder de loep moeten.

Het is ook van de zotte dat toeslagen nodig zijn bij mensen die werken en niet abnormaal leven. Dat wil zeggen dat het hier in Nederland compleet fout zit.

De bijstand is tegenwoordig een soort tussenstop tot je zit waar je hoort. Er zijn meer zieke mensen die in de bijstand zitten dan wij beseffen.

Er zijn heel veel werkende die net rond kunnen komen. De lonen liggen gewoon veel te laag tegenover de kosten. Het is zo duur om überhaupt te leven.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:10

Ik weet dat er veel zieken in de bijstand zitten en dat is toch ook gewoon te gek voor woorden.
En net als werkende die inderdaad in de lage lonen eigenlijk niet meer kunnen leven en alleen werken voor de vaste lasten.
Daarom zeg ik ook, Nederland is verrot.
Gisteren stond nog in de krant dat middeninkomens niet eens meer een huis kunnen kopen.
Dat betekend dat lagere inkomens helemaal nergens meer kunnen wonen. E is geen doorstroom meer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:14

Lau schreef:
Maar er zitten ook veel mensen in de bijstand die niet kunnen werken. Die zouden bijv een Wajong moeten krijgen maar die krijgen ze niet. Ik vind dat de toeslagen zeker voor mensen met een laag inkomen gewoon er moeten zijn. Er zijn veel mensen in NL die zich kapot werken en maar net rond kunnen komen.

Klopt, wao/wia is dichtgetimmert door o.a. misbruik (reorganisaties in het verleden en fraude). De fraudeurs komen er nog steeds in, de rest vaak niet. In de bijstand komen ook bv mensen terecht die na scheiding niet anders kunnen ivm nooit gezond genoeg te zijn geweest om te werken, maar altijd op inkomen man geleefd hebben. Immigranten komen er veel terecht door cultuurverschillen en taalproblemen (en die mensen zouden juist door werken het sociale vangnet en vergrijzing betaalbaar moeten houden. Het is inmiddels duidelijk dat die wens een utopie zal blijven).
Die toeslagen zouden van mij (en ik doe er de boodschappen van) ook weg mogen, maar dan moeten de huur en zorg overeenkomstig omlaag (sociale huur naar max. 350-360 euro dus t.o.v. 710 nu met max. 350 huurtoeslag). Scheelt berg aan fraude mogelijkheden en lage inkomens zouden dan echt van het nu zgn. minimum, dus bijstand moeten kunnen rondkomen. Geef woningbouw een bedrag per sociale woning. Gaat je ook een heel stuk aan armoedeval schelen omdat er geen begrotingsgat ontstaat als je gaat werken. Gemeentebelastingen kun je dan in 4-5 stappen laten oplopen, van 0% bij bijstand naar 20-25% omhoog per x% bijstandsniveau tot minimumloon.
Laatst bijgewerkt door tamary op 26-10-18 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:15

enjoymyhorse schreef:
Ik weet dat er veel zieken in de bijstand zitten en dat is toch ook gewoon te gek voor woorden.
En net als werkende die inderdaad in de lage lonen eigenlijk niet meer kunnen leven en alleen werken voor de vaste lasten.
Gisteren stond nog in de krant dat middeninkomens niet eens meer een huis kunnen kopen.
Dat betekend dat lagere inkomens helemaal nergens meer kunnen wonen. E is geen doorstroom meer.

Erg he! Nederland zit vast, ik als starter kom niet eens in aanmerking via de woningbouw. Ik sta nu ong 6 jaar ingeschreven en kom nog niet eens in aanmerking voor een flatje ergens 3 hoor achter. We gaan op een punt komen dat alleen de rijken nog een huis hebben. En de normale Nederlander met 3 families een flat huurt.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:18

@Lau, ik heb echt met je te doen. En met zoveel jongeren van nu.
Ik heb het geluk een stuk ouder te zijn en voor ons waren deze kansen er nog wel. Maar ik zou echt nu niet willen ruilen voor jullie positie. Het is toch in geen woorden uit te drukken hoe belachelijk dat is.
En nee ik heb niets tegen echte vluchtelingen, maar dat de rest ook binnenkomt en onderdak krijgt kan ik gewoon niet begrijpen als er geen plek is voor mensen die hier al hun hele leven wonen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:24

Lau schreef:
enjoymyhorse schreef:

Erg he! Nederland zit vast, ik als starter kom niet eens in aanmerking via de woningbouw. Ik sta nu ong 6 jaar ingeschreven en kom nog niet eens in aanmerking voor een flatje ergens 3 hoor achter. We gaan op een punt komen dat alleen de rijken nog een huis hebben. En de normale Nederlander met 3 families een flat huurt.

Ik stond voor mijn eerste huurhuisje ook iets van 7 jaar ingeschreven (dik 15 jaar geleden inmiddels). En toen was de regel van boven modaal geen sociale huurwoning mogen huren er nog niet. Huren zijn inmiddels zo idioot omhoog dat ik ook niet meer kan verhuizen (al zou ik dat willen), ik zou er qua huurkosten zeker niet op vooruit kunnen gaan en qua huis ook niet. Hele markt zit inderdaad muurvast.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:48

Nico12 schreef:
Op het nieuws zag ik plannen voor het bouwen van nieuwe woontorens. Voor mij zijn dat mensenstallen. Reden zou zijn de woningnood. Ik zou het anders oplossen door het aantal inwoners in NL sterk te verminderen. Immers NL is al overvol en het milieu is reeds ernstig aangetast. Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, financieel stimuleren van emigratie.
De huidige woningnood zou ik sneller oplossen dan het bouwen van woontorens !!! Oplossen door module bouw, verplaatsbare koppelbare containers. Zo koppel je dan een keukencontainer, slaapcontainers, woonkamercontainer, gangcontainer. De containers verdwijnen zodra er woningen vrij komen door minder inwoners. Prijzen van koop en huurwoningen dalen door voldoende aanbod. Nadeel van mijn visie zal zijn een negatieve economische groei, dit accepteer ik.
Zijn hier voor en tegenstanders ???

Serieus...?

En wat denkt jij - zouden die andere landen zitten te wachten op ons overschot?

En flexibel bouwen heeft charmes - maar kost ruimte.

(Ja, er is een gigantische crisis aan de gang, de aarde warmt op. Houden we het binnen anderhalve graad, blijft het aantal oprukkende woestijnen, oorlogen, vluchtelingenstromen etc binnen grenzen die we hopelijk het hoofd kunnen bieden. Van de toestanden mbt de Syriërs drie jaar geleden word ik niet vrolijk.)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:22

Even de rest van je post daargelaten. Mijn moeder woont in een woontoren, ik heb een flink lijstje voordelen hoor:

- prachtig uitzicht
- ruim (veel waar voor het geld)
- geen onderhoud aan de tuin maar wel een groot zonnig balkon
- midden in een groot park (wat er niet zou zijn als hier ipv woontorens laagbouw zou staan)
- weinig onderhoud aan het huis
- huismeester en vve die belangrijkste klussen op zich nemen
- nauwelijks stookkosten, de verwarming hoeft pas aan als het buiten vriest
- stortkoker voor het afval, dus nooit in de regen de kliko langs de straat zetten :P

Oh en we horen de buren nooit. Wel de vogeltjes die in de bomen naast de toren zitten en de schapen in het weiland er achter. En dat in Amsterdam.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:34

Nou eerst eens beginnen met een strenger immigratiebeleid. Dan criminele allochtonen gaan uitzetten, geen dubbele paspoorten meer, strenger inburgeringsbeleid. Je past je aan, leert de taal, gaat een baan zoeken. Doe je dat niet dan ga je het land uit.
Dit zou al heeeeeeeel wat woonruimte opleveren in Utrecht Overvecht en heel Nederland in het algemeen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:40

Met meer woningen creëren door middel van hoogbouw is m.i. helemaal niets mis als dat op een innovatieve wijze gebeurt.

Denk aan integraal gebruik van het nieuwste type zonnepanelen en/of zonnecollectoren, al dan niet gecombineerd met kleine windmolens (het waait lekker bovenop zo'n torenflat), slim gebruik van regenwater, groen integreren in het gehele gebouw (gemeenschappelijke daktuin/moestuin, hangende tuinen), verschillende typen wooneenheden integreren in 1 gebouw - dus niet ofwel uitsluitend sociale woningbouw voor lagere inkomens, ofwel alleen luxe appartementen -, voorzieningen voor kinderen integreren (speelruimte, opvang).

Het gevaar is dat grote woning-hoogbouwprojecten, zoals nu die nieuwe woontoren in Rotterdam, geheel aan projectontwikkelaars over gelaten worden. Die willen uitsluitend geld verdienen en zetten dus in op dure en luxe appartementen voor rijke 50+ 'ers die al genoeg keuze hebben op de woningmarkt.

Het is goed om na te denken over hoe we het land qua woningbouw in de nabije toekomst willen inrichten. Hoe het nu werkt, is niet te handhaven, de woningnood wordt steeds nijpender, de kloof tussen huizenbezitters en huurders steeds groter en huizenprijzen/woonkosten rijzen de pan uit.

Naast innovatieve hoogbouwdenk ik aan meer tijdelijke woonunits die gemakkelijk op te bouwen, af te breken, te herplaatsen en te hergebruiken zijn, maar wèl zo ontworpen dat ze geen container-uitstraling hebben.
Verder meer ruimte voor zelf bouwen zonder overdreven regulering. Meer ruimte voor tiny houses. Meer ombouw van grote leegstaande of weinig gebruikte gebouwen (kantoren, gevangenissen, kerken) tot woningen. Misschien ook met mate en onder voorwaarden meer permanente bewoning van recreatiewoningen toestaan.

Hoe dan ook, er moet wel wat gebeuren willen we iedereen in de toekomst nog fatsoenlijk en tegen reële kosten kunnen huisvesten.
Laatst bijgewerkt door Askja op 26-10-18 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:40

Tja, genoeg mensen die zo'n woontoren geen probleem vinden. Ik heb zelf op de 15e verdieping van een flat gewoond en dat was echt een prima plekje. Leuke daktuin waar je met vriendin kon zitten en fantastisch uitzicht :j
De woontorens uit het bericht waar TS het over heeft zullen denk ik heel gewild zijn. Het ging namelijk over bouwprojecten op heel centrale locaties, naast Den Haag CS bijvoorbeeld. Daar zou ik best willen wonen hoor. Alles in de buurt en heel goed bereikbaar. Als je stedelijk wil wonen (en ja, TS, die mensen bestaan echt ;) ), lijkt het me geweldig!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:48

Ook ik denk dat de oplossing meer ligt bij kritisch kijken naar immigranten, dan stimuleren van emigranten.

En momenteel is alles gewoon heel krom in Nederland.
Ik ben samen gaan wonen met mijn vriend, omdat ik, toen ik eenmaal een fulltime baan kreeg, niet meer thuis kon blijven wonen zonder dat mijn moeder al haar toeslagen etc. zou verliezen.
Als zij een 'vluchteling' in huis zou nemen, wordt haar geld toegestopt, maar haar eigen kind in huis houden om zo een buffer op te bouwen voor een huis (die je echt nodig hebt tegenwoordig) is er niet bij.

Ik stond zelf al een aantal jaar ingeschreven voor een sociale woning, maar met mijn salaris kwam ik net een paar euro boven de grens uit, waardoor ik niet in aanmerking kwam.
De huurpijzen voor de vrije sector liggen hier rond de 800 euro - Dat was voor mij niet te doen.

Samen lukt het ons wel, maar wij huren nu een huis die, als we het zouden kopen, meer dan de helft goedkoper zou zijn qua hypotheek. Dus nu zijn we flink aan het sparen.

Maar zo ken ik ook iemand die parttime werkt, en huurtoeslag en zorgtoeslag ontvangt.
Zij wilde graag fulltime gaan werken, maar dan zou ze haar toeslagen kwijt raken, en dus onderaan de streep minder overhouden, terwijl ze wel veel meer aan het werk zou zijn.
Zij heeft dit dan ook niet gedaan... Aan de ene kant zuur, want de toeslagen worden ook door werkend Nederland betaalt. Maar hoeveel mensen zouden het daadwerkelijk zelf wel doen?

Werken wordt niet meer beloond in Nederland, iig niet als je geen topsalaris hebt.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:02

Suzanne F. schreef:
Nou eerst eens beginnen met een strenger immigratiebeleid. Dan criminele allochtonen gaan uitzetten, geen dubbele paspoorten meer, strenger inburgeringsbeleid. Je past je aan, leert de taal, gaat een baan zoeken. Doe je dat niet dan ga je het land uit.
Dit zou al heeeeeeeel wat woonruimte opleveren in Utrecht Overvecht en heel Nederland in het algemeen.

Als ik even snel reken en de cijfers van het CBS erbij pak, zou dat qua Nederlands leren hooguit om 10 procent van de bevolking kunnen gaan (dan weigert dus iedereen Nederlands te leren). Waarbij ik voor jouw aanname dus alleen de eerste generatie migranten heb gehanteerd, anders leren ze al sowieso Nederlands op school. En qua criminaliteit ligt het percentage op 5 procent die verdacht (=niet aangehouden) wordt van het begaan van een overtreding (dus ook te hard rijden enzo..). Dat levert dan dus wellicht 0,5 procent extra woningen op.
Ik denk dus niet dat de oplossing hier perse gezocht hoeft te worden. Dubbele paspoorten kan ik niet zo snel achterhalen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:04

nikilover schreef:
Ook ik denk dat de oplossing meer ligt bij kritisch kijken naar immigranten, dan stimuleren van emigranten.

En momenteel is alles gewoon heel krom in Nederland.
Ik ben samen gaan wonen met mijn vriend, omdat ik, toen ik eenmaal een fulltime baan kreeg, niet meer thuis kon blijven wonen zonder dat mijn moeder al haar toeslagen etc. zou verliezen.
Als zij een 'vluchteling' in huis zou nemen, wordt haar geld toegestopt, maar haar eigen kind in huis houden om zo een buffer op te bouwen voor een huis (die je echt nodig hebt tegenwoordig) is er niet bij.

Wie is hier nou krom...????

Accoord, dat jij je moeder moet onderhouden lijkt mij niet wenselijk.
Maar als jij een economische eenheid met haar bent zit er wel logica in dat jij/jullie niet gaat sparen terwijl de gemeenschap haar/jullie geld toestopt.

Wie iemand in huis neemt en daarbij peperdure voorzieningen uitspaart mag van mij ruim beloond worden.
Of dit gaat om een vluchteling of een kind uit een tehuis etc etc.
Citaat:
Ik stond zelf al een aantal jaar ingeschreven voor een sociale woning, maar met mijn salaris kwam ik net een paar euro boven de grens uit, waardoor ik niet in aanmerking kwam.

Balen!
Citaat:
De huurpijzen voor de vrije sector liggen hier rond de 800 euro - Dat was voor mij niet te doen.

Samen lukt het ons wel, maar wij huren nu een huis die, als we het zouden kopen, meer dan de helft goedkoper zou zijn qua hypotheek. Dus nu zijn we flink aan het sparen.

Rechtse kabinetten.
Die hebben de woningbouwverenigingen gedwongen veel goede huizen te verkopen dus is de 'markt' (idioot woord voor huurwoningen) giga krap.

Heeft erg weinig met vluchtelingen van doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:09

Nico12 schreef:
...Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, ...

Enge gedachten dat sommige mensen dit nog serieus als "oplossing" durven aan te dragen. Misschien is het verstandig je wat te verdiepen in hoe deze politiek uitgepakt heeft in het enige land dat deze regel kent: China. En zelfs daar doen ze al stapjes terug (de 1 kind per gezin regel is enkele jaren geleden afgezwakt). Een kind per stel betekent namelijk dat de overheid gaat beslissen over wat mensen privé mogen doen en dat lijkt me een enge ontwikkeling.

Oh, en bedenk ook dat die regel samen gaat met gedwongen abortus.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:10

Of t feit dat kinderen aan de kant van de weg worden gezet..

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:14

Niet dat ik voor een een kind wet zou zijn.
Maar dan nog zou je China niet met Nederland kunnen vergelijken.
Hier kost een vrouw niet meer dan een man. Gaat de vrouw ook werken en hebben we geen last van bruidsschatten.
Dus dat meisjes hier massaal gedumpt zouden worden is niet groot.