Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enjoymyhorse schreef:1 kind beleid zie ik ook niet zitten.
Maar kinderbijslag mag wel stop gezet worden.
Waarom een beloning voor nog meer mensen op de aarde te zetten die al zo vol is?
Delphi schreef:enjoymyhorse schreef:1 kind beleid zie ik ook niet zitten.
Maar kinderbijslag mag wel stop gezet worden.
Waarom een beloning voor nog meer mensen op de aarde te zetten die al zo vol is?
Tja, ik ben er blij mee maar inderdaad zou het voor mij afgeschaft mogen worden. Echter zou ik dan ook willen zien dat alle toeslagen en uitkeringen eens goed onder de loep worden genomen. Ik denk dat je van je stoel valt als je ziet hoeveel mensen achterover geleund hun handje op houden, omdat het ze zo makkelijk gemaakt wordt. Laat mensen die in de WW of bijstand zitten een X-aantal uur in de week vrijwilligerswerk doen. Oostblokkers die bijv. op grote schaal frauderen met WW uitkeringen terwijl ze al lang Nederland uit zijn.
Ga aan de andere kant die vele vrijwilligers eens betalen d.m.v. een leuke toeslag. Ik ben sinds Maart dit jaar gestopt met ons eigen bedrijf. Dit hebben we verkocht. Ik werk op dit moment niet, maar heb ook geen uitkering. Ik zit gelukkig in de positie dat ik de financiële ruimte heb om eerst te wachten tot ons nieuwbouwhuis klaar is voor ik op zoek ga naar eventueel werk. Ik help veel op school als vrijwilliger … computerles een ochtend in de week, verkeersouder, helpen in de klas wanneer nodig en heb ik de oudervereniging gezeten.
Ik zou best graag ook nog willen helpen in een bejaardentehuis o.i.d. Gewoon simpele dingen als koffie en thee schenken en een wandeling maken met een bewoner, praatje maken … dingen waar geen tijd voor is voor betaalde krachten die onder hoge werkdruk staan. Die krachten die onder druk staan helpen met schoonmaken, opruimen zodat zij door kunnen.
Maar om dit er ook nog eens ''voor niks'' bij te gaan doen terwijl ik thuis genoeg te doen heb gaat me ook weer iets te ver.
Stel dat ik voor dit soort vrijwilligerswerk een toejuichtoeslag zou ontvangen van 4 of 5 euro netto per uur zou ik het zo een paar uur per week willen doen. Daar zouden ze ook eens wat meer geld voor uit mogen trekken. Ik denk zeker dat er van bovenaf best wat bezuinigd kan worden om zoiets als dit mogelijk te maken.
enjoymyhorse schreef:Zieke mensen in de bijstand hoort ook niet.
En heel dat toeslagen gebeuren zou daarom eens goed onder de loep moeten.
Het is ook van de zotte dat toeslagen nodig zijn bij mensen die werken en niet abnormaal leven. Dat wil zeggen dat het hier in Nederland compleet fout zit.
Lau schreef:Maar er zitten ook veel mensen in de bijstand die niet kunnen werken. Die zouden bijv een Wajong moeten krijgen maar die krijgen ze niet. Ik vind dat de toeslagen zeker voor mensen met een laag inkomen gewoon er moeten zijn. Er zijn veel mensen in NL die zich kapot werken en maar net rond kunnen komen.
enjoymyhorse schreef:Ik weet dat er veel zieken in de bijstand zitten en dat is toch ook gewoon te gek voor woorden.
En net als werkende die inderdaad in de lage lonen eigenlijk niet meer kunnen leven en alleen werken voor de vaste lasten.
Daarom zeg ik ook, Nederland is verrot.
Gisteren stond nog in de krant dat middeninkomens niet eens meer een huis kunnen kopen.
Dat betekend dat lagere inkomens helemaal nergens meer kunnen wonen. E is geen doorstroom meer.
Lau schreef:enjoymyhorse schreef:Ik weet dat er veel zieken in de bijstand zitten en dat is toch ook gewoon te gek voor woorden.
En net als werkende die inderdaad in de lage lonen eigenlijk niet meer kunnen leven en alleen werken voor de vaste lasten.
Daarom zeg ik ook, Nederland is verrot.
Gisteren stond nog in de krant dat middeninkomens niet eens meer een huis kunnen kopen.
Dat betekend dat lagere inkomens helemaal nergens meer kunnen wonen. E is geen doorstroom meer.
Erg he! Nederland zit vast, ik als starter kom niet eens in aanmerking via de woningbouw. Ik sta nu ong 6 jaar ingeschreven en kom nog niet eens in aanmerking voor een flatje ergens 3 hoor achter. We gaan op een punt komen dat alleen de rijken nog een huis hebben. En de normale Nederlander met 3 families een flat huurt.
Nico12 schreef:Op het nieuws zag ik plannen voor het bouwen van nieuwe woontorens. Voor mij zijn dat mensenstallen. Reden zou zijn de woningnood. Ik zou het anders oplossen door het aantal inwoners in NL sterk te verminderen. Immers NL is al overvol en het milieu is reeds ernstig aangetast. Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, financieel stimuleren van emigratie.
De huidige woningnood zou ik sneller oplossen dan het bouwen van woontorens !!! Oplossen door module bouw, verplaatsbare koppelbare containers. Zo koppel je dan een keukencontainer, slaapcontainers, woonkamercontainer, gangcontainer. De containers verdwijnen zodra er woningen vrij komen door minder inwoners. Prijzen van koop en huurwoningen dalen door voldoende aanbod. Nadeel van mijn visie zal zijn een negatieve economische groei, dit accepteer ik.
Zijn hier voor en tegenstanders ???
Suzanne F. schreef:Nou eerst eens beginnen met een strenger immigratiebeleid. Dan criminele allochtonen gaan uitzetten, geen dubbele paspoorten meer, strenger inburgeringsbeleid. Je past je aan, leert de taal, gaat een baan zoeken. Doe je dat niet dan ga je het land uit.
Dit zou al heeeeeeeel wat woonruimte opleveren in Utrecht Overvecht en heel Nederland in het algemeen.
nikilover schreef:Ook ik denk dat de oplossing meer ligt bij kritisch kijken naar immigranten, dan stimuleren van emigranten.
En momenteel is alles gewoon heel krom in Nederland.
Ik ben samen gaan wonen met mijn vriend, omdat ik, toen ik eenmaal een fulltime baan kreeg, niet meer thuis kon blijven wonen zonder dat mijn moeder al haar toeslagen etc. zou verliezen.
Als zij een 'vluchteling' in huis zou nemen, wordt haar geld toegestopt, maar haar eigen kind in huis houden om zo een buffer op te bouwen voor een huis (die je echt nodig hebt tegenwoordig) is er niet bij.
Citaat:Ik stond zelf al een aantal jaar ingeschreven voor een sociale woning, maar met mijn salaris kwam ik net een paar euro boven de grens uit, waardoor ik niet in aanmerking kwam.
Citaat:De huurpijzen voor de vrije sector liggen hier rond de 800 euro - Dat was voor mij niet te doen.
Samen lukt het ons wel, maar wij huren nu een huis die, als we het zouden kopen, meer dan de helft goedkoper zou zijn qua hypotheek. Dus nu zijn we flink aan het sparen.
Nico12 schreef:...Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, ...