Potate schreef:Ik zou best een X op mijn id willen hebben staan. Jammer alleen dat andere mensen er zo'n big deal van maken als ik zeg dat ik me nou niet heel vrouwelijk of mannelijk voel.
Ik snap ook niet dat zoveel mensen er tegen zijn, als iemand zich beter gaat voelen als er iets anders staat dan wat het eerst was is het toch alleen maar goed?
Ja dit dus. Ik vind het dan weer absurd dat mensen dit "doorgeslagen" noemen. Het is een lettertje in een paspoort, big friggin' whoop

Ik vraag me altijd af hoe die mensen er in hun persoonlijk leven last van hebben dat deze Bredase persoon een X in haar paspoort heeft in plaats van een M of V. Ik ken ook een aantal mensen die op het moment nadenken over wat gender voor hen betekent, en in die tijd is het dus soms onduidelijk of je hem/haar moet gebruiken. Ja, boeiend. Het is niet alsof ik hun paspoort erbij pak om te kijken of ik zij of hij moet zeggen

Gelukkig is mijn omgeving lekker open minded en die personen zelf ook dus als je een keer een foutje maakt zit daar ook niemand mee. Iedereen weet namelijk dat het soms een beetje verwarrend is, en dat bepaalde aanspreekwoorden er diep ingesleten kunnen zitten

Waarom deze persoon zich er zo hard voor heeft gemaakt; ik denk dat het vooral een principekwestie is. Als je op een zeker moment "nee" te horen krijgt en je legt je daarbij neer dan gaat het voor de volgende helemaal onmogelijk worden om dit voor elkaar te spelen. Nu heeft zij echter een lans gebroken voor alle personen die liever niet een M of V in hun paspoort hebben. (En voor bijv baby's die geboren worden met een intersekse conditie of zonder geslachtskenmerken, daar kun je het dus even "on hold" zetten zonder dat je diens gender al vastlegt voor de rest van zijn/haar leven)
Hoe dan ook, top dat dit nu kan, ik ben blij voor haar en de andere mensen voor wie dit hopelijk ook mogelijk gaat worden