Mannen/vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:59

robert45 schreef:
Maar ik neem aan dat je het dan ook goed vind wanneer er een jongedame met een mini rokje vlak voor mij loopt dat ik er dan een emmer water opgooi zodat ze wat kan afkoelen en voortaan wat langers aantrekt of gelden er dan andere regels? Ze showt immers ook haar vrouwelijkheid als we dezelfde criteria hanteren als het filmpje..

Gewoon standaard liters water meenemen.
Je rookt: *splash*
Je slaapt met je mond open in de trein: *splash*
Je draagt een t-shirt met de naam van een band die ik niet leuk vind: *splash*
...

Ailill

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:00

Dan zou ik eerder voor een waterpistool gaan, dan heb je nog tijd om weg te rennen :P

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:04

Ik moet zeggen dat ik best een hekel heb aan dat "manspreading" maar dat heeft niks te maken met zogenaamde mannelijke dominantie of wat voor onzin er ook aan gehangen word, maar omdat je daarmee gewoon belachelijk veel ruimte inneemt en ik té vaak heb meegemaakt dat ik gewoon genegeerd of zelfs uitgelachen word als ik aan de desbetreffende man (of vrouw!) vraagt of deze me wat ruimte wil geven.
Zulke mensen een fles water met bleek in het kruis gooien, wat naast vernaggelde kleding ook nog eens kan zorgen voor huidirritatie vind ik alleen wel veel en veel te ver gaan. Zoiets doe je gewoon niet. Als je er echt last van hebt, en na vragen weigert de desbetreffende zijn/haar benen op zn minst een béétje bij elkaar te houden dan ga je lekker ergens anders zitten of desnoods staan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:05

En wat vinden jullie dan van vrouwen met 1 giga of 2/3/ tassen bij zich, nemen rustig drie plekken in beslag. Liter bleek over?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:08

Laurora schreef:
Ik moet zeggen dat ik best een hekel heb aan dat "manspreading" maar dat heeft niks te maken met zogenaamde mannelijke dominantie of wat voor onzin er ook aan gehangen word, maar omdat je daarmee gewoon belachelijk veel ruimte inneemt en ik té vaak heb meegemaakt dat ik gewoon genegeerd of zelfs uitgelachen word als ik aan de desbetreffende man (of vrouw!) vraagt of deze me wat ruimte wil geven.
Zulke mensen een fles water met bleek in het kruis gooien, wat naast vernaggelde kleding ook nog eens kan zorgen voor huidirritatie vind ik alleen wel veel en veel te ver gaan. Zoiets doe je gewoon niet. Als je er echt last van hebt, en na vragen weigert de desbetreffende zijn/haar benen op zn minst een béétje bij elkaar te houden dan ga je lekker ergens anders zitten of desnoods staan.

Dus eigenlijk is het niet zo zeer manspreading maar gewoon asociaal breed zitten zonder rekening te houden met een ander. Ongeacht geslacht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:10

Ailill schreef:
En wat vinden jullie dan van vrouwen met 1 giga of 2/3/ tassen bij zich, nemen rustig drie plekken in beslag. Liter bleek over?

Dat fenomeen is echt niet gender gebonden en mijn ervaring is dat het inmiddels best algemeen geaccepteerd wordt om iemand te vragen wat ruimte te maken als er verder geen zitplaatsen meer zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:11

Gini schreef:
robert45 schreef:
Maar ik neem aan dat je het dan ook goed vind wanneer er een jongedame met een mini rokje vlak voor mij loopt dat ik er dan een emmer water opgooi zodat ze wat kan afkoelen en voortaan wat langers aantrekt of gelden er dan andere regels? Ze showt immers ook haar vrouwelijkheid als we dezelfde criteria hanteren als het filmpje..

Gewoon standaard liters water meenemen.
Je rookt: *splash*
Je slaapt met je mond open in de trein: *splash*
Je draagt een t-shirt met de naam van een band die ik niet leuk vind: *splash*
...

Je ruikt... Deo erover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:12

Ailill schreef:

Minimaal. Eigenlijk na het gooien ook nog even een brandende lucifer gooien. Hoe durven ze.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:12

Qerty schreef:
Ailill schreef:

Dat fenomeen is echt niet gender gebonden en mijn ervaring is dat het inmiddels best algemeen geaccepteerd wordt om iemand te vragen wat ruimte te maken als er verder geen zitplaatsen meer zijn.
En met je benen wijd zitten wel, come on :')

Van de 100 mensen met veel bagage, zijn er 95 vrouw.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:15

robert45 schreef:
Laurora schreef:

Dus eigenlijk is het niet zo zeer manspreading maar gewoon asociaal breed zitten zonder rekening te houden met een ander. Ongeacht geslacht.

Precies. Dat er dan de naam manspreading aan gehangen moet worden omdat mannen blijkbaar vaker wijdbeens zitten dan vrouwen >;)
En ik zie idd vaak juist vrouwen bulten met tassen op drie stoelen deponeren terwijl de meeste treinen ontzettend handige bagagerekjes boven het hoofd hebben. Dat is ook verschrikkelijk asociaal.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:20

Ailill schreef:

Dat zeg ik toch helemaal nergens?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:22

Qerty schreef:
Ailill schreef:

Dat zeg ik toch helemaal nergens?
Dan begreep ik je verkeerd :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:22

Ik zit ook zo, vaak. Dus eigenlijk verdien ik het ook! :D

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:25

AlwaysH schreef:
Ik zit ook zo, vaak. Dus eigenlijk verdien ik het ook! :D

In combinatie met mannelijke gevoelens? Indien ja dan verdien je een fles water...

Indien nee dan is er iets aan de hand. Vlaag van verstandsverbijstering... gaat wel weer over.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:28

Oh ja die had ik gezien :wow:
Dat iemand dat bedenkt joh. Bleek is nou ook niet zo heel goed voor je, helemaal niet in zo’n gevoelige plaats. Je zou er ook maar allergisch voor zijn ofzo.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit last heb van mensen die wijdbeens gaan zitten. Als ik in de trein zit heb ik niet zo graag andermans been tegen me aan, maar dat gebeurt echt nooit. Heel erg typisch dit dus, en ook ik vind het behoorlijk agressief.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:33

Mmm heb mij nooit druk gemaakt over hoe iemand zit, deze is dan ook nieuw voor mij en ik begrijp hem niet zo goed.
Ik heb wel standaard de neiging als ik een man zonder shirt zie lopen om er dan topless naast te gaan lopen, maar ja kan de boetes vast niet allemaal betalen die ik krijg terwijl de man gewoon door mag lopen.....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:37

A3a1 schreef:
Dan oproep aan vrouwen die het wel wat vinden, hier mannelijke aardbolbewoner, ik ben het met jullie eens!
Als ik in een uur tijd 4 medereizigers die naast me zitten moet vragen om ruimte, heb ik de balen.

Tja, ik moet heel eerlijk zeggen, ik kom het weinig tegen en als ik vraag of ik ook wat ruimte mag, zeggen ze braaf sorry. Dus geen issues hier. Het komt wel veel voor in New York met name, en als er vrouwen moeten gaan staan door dat gedrag, dat die persoon gewoon 3 zitplaatsen inneemt, vind ik water gooien helemaal prima. Als de boodschap op een andere manier niet overkomt, moet je iets he.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:39

Zahlina schreef:
Mmm heb mij nooit druk gemaakt over hoe iemand zit, deze is dan ook nieuw voor mij en ik begrijp hem niet zo goed.
Ik heb wel standaard de neiging als ik een man zonder shirt zie lopen om er dan topless naast te gaan lopen, maar ja kan de boetes vast niet allemaal betalen die ik krijg terwijl de man gewoon door mag lopen.....

Op straat zonder shirt lopen als man persoonlijk helemaal niets mee. Ik snap ook nooit waarom ze op een hardcore festival allemaal met ontbloot lijf lopen. Alhoewel de vrouwen daar ook niet veel stof aan hebben... maar je hebt een punt.

Maar ik zou zeggen start met de hype om er topless naast te gaan lopen. Zou een van de eerste hypes zijn waar ik volledig achtersta!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:41

Avalanche81 schreef:
A3a1 schreef:
Dan oproep aan vrouwen die het wel wat vinden, hier mannelijke aardbolbewoner, ik ben het met jullie eens!
Als ik in een uur tijd 4 medereizigers die naast me zitten moet vragen om ruimte, heb ik de balen.

Tja, ik moet heel eerlijk zeggen, ik kom het weinig tegen en als ik vraag of ik ook wat ruimte mag, zeggen ze braaf sorry. Dus geen issues hier. Het komt wel veel voor in New York met name, en als er vrouwen moeten gaan staan door dat gedrag, dat die persoon gewoon 3 zitplaatsen inneemt, vind ik water gooien helemaal prima. Als de boodschap op een andere manier niet overkomt, moet je iets he.

In het filmpje heb ik nergens een vrouw gezien die moest staan omdat er een man wijdbeens zit. Ik ben het volledig met je eens wanneer iemand na vragen op een normale manier gewoon zo blijft zitten om er op ludieke wijze iets aan te doen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:48

Ik heb Amerikaanse familie en vrienden, en ik weet dat dit gebeurt. Dat met name vrouwen om die reden moeten gaan staan. En de hele weg moeten staan in de New Yorkse subway is niet grappig. Dus ik kan me de agressie goed voorstellen, het gedrag is nogal agressief en territoriaal in de eerste plaats. Hier in Nederland heb ik geen issue met zulke zaken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:49

Ik vind het een belachelijk filmpje en dan ook nog met bleek...
Als iemand te wijdbeens zit, vraag je toch gewoon of je wat meer ruimte mag. Wat is dat nou weer voor moeite?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:49

Ik hoorde dit op de radio en dacht echt jezue heb je weer zoon feminist die doorslaat.

Veel van die doorgeslagen feministen willen hetzelfde behandeld worden als mannen, maar willen wel een dag vrij als hun kinderen ziek zijn en kijken een man raar aan als zij naar huis moeten voor hun kind. Of ze willen hetzelfde verdienen als een man verdiend (wat ik snap) naar eisen wel hun zwangerschapsverlof en alle fijne bijkomstige dingen op die een man nier krijgt (of niet zo lang). Dan horen mannen ook een langere periode verlof te krijgen als hun kindje er is.

Volgens mij zijn dat soort mensen vooral gek op aandacht en macht.

Ik heb geen probleen met hoe iemand erbij zit. Echter als iemand zo naast mij zit en mij verdrukt, ga ik wel terug drukken (hetzelfde zitten) of ik zeg er iets van.

Ik weet dat ze er ballen hebben hangen maar die hijsen ze dan maar even omhoog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:55

RoyceMack schreef:
Ik hoorde dit op de radio en dacht echt jezue heb je weer zoon feminist die doorslaat.

Veel van die doorgeslagen feministen willen hetzelfde behandeld worden als mannen, maar willen wel een dag vrij als hun kinderen ziek zijn en kijken een man raar aan als zij naar huis moeten voor hun kind. Of ze willen hetzelfde verdienen als een man verdiend (wat ik snap) naar eisen wel hun zwangerschapsverlof en alle fijne bijkomstige dingen op die een man nier krijgt (of niet zo lang). Dan horen mannen ook een langere periode verlof te krijgen als hun kindje er is.

Volgens mij zijn dat soort mensen vooral gek op aandacht en macht.

Ik heb geen probleen met hoe iemand erbij zit. Echter als iemand zo naast mij zit en mij verdrukt, ga ik wel terug drukken (hetzelfde zitten) of ik zeg er iets van.

Ik weet dat ze er ballen hebben hangen maar die hijsen ze dan maar even omhoog.

Spijker op z'n kop lijkt me...

Kansloze manier van aandacht vragen voor een non-issue = aandacht voor jezelf willen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:00

Avalanche81 schreef:
Ik heb Amerikaanse familie en vrienden, en ik weet dat dit gebeurt. Dat met name vrouwen om die reden moeten gaan staan. En de hele weg moeten staan in de New Yorkse subway is niet grappig. Dus ik kan me de agressie goed voorstellen, het gedrag is nogal agressief en territoriaal in de eerste plaats. Hier in Nederland heb ik geen issue met zulke zaken.

Als ik me de gemiddelde Amerikaan voor ogen houd (man én vrouw) zijn die gewoon zo breed dat ze niet eens met hun benen tegen elkaar aan kúnnen zitten.

Ik heb hier in NL meer problemen met treinreizigers die hun laptop open voor hun neus hebben en de rest van hun werkzooi naast zich en het vertikken die tweede plek vrij te maken. Reis dan eerste klas, als je zo nodig een mobiele werkplek van de trein wilt maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:03

Ibbel schreef:
Ik heb hier in NL meer problemen met treinreizigers die hun laptop open voor hun neus hebben en de rest van hun werkzooi naast zich en het vertikken die tweede plek vrij te maken. Reis dan eerste klas, als je zo nodig een mobiele werkplek van de trein wilt maken.

:')
:D

Maar persoonlijk heb ik sowieso moeite met de ruimte die we krijgen in het OV in NL. Wij Nederlanders zijn daar toch al snel te lang voor.