.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 00:16

De focus ligt verkeerd hier

Ze hebben de aanslag VOORKOMEN, de mensen zijn opgepakt nog voor er iets kon gebeuren.
Misschien ben ik er wel wat immuum voor maar dit is ook goed nieuws. Het betekend dat de politie of de militairen of whatever hun werk aan het doen zijn, en verdomd goed ook.

Edit; marocje is me voor

Kaulitz

Re: Grote aanslag in Nederland voorkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 01:02

We vonden het al raar dat er hier in huissen zoveel helikopters vlogen.. niet raar achteraf.

Vind nu alleen dat ieder die altijd een grote mond over de nederlandse overheid (politie etc.) wel even nog een keer mag nadenken.. als ze hier al vanaf april mee bezig zijn & het feit dat ze hier mee honderden levens evt mee bespaard hebben kunnen blijven, een dik applaus van mij mogen ontvangen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 01:06

Eens met een hoop aantal mensen: Het is verijdeld. Mooi. En weer doorrrrrrr.
Geef dat soort verknipte figuren zo min mogelijk aandacht. Angst is voor hun juist mooi.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 05:36

Super goed dat ze het hebben weten te voorkomen.
Top werk maar ik denk dat het niet is van : komt er een aanslag, maar juist : wanneer zal de eerste komen in Nederland...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:17

DiantaM schreef:
Het is gewoon wachten op een aanslag met die gek van een Wilders in ons land.

En omdat iedereen het al verwacht komt het niet bepaald als een verrassing.

Dit heeft denk ik niet met wilders te maken, kijk maar naar Frankrijk, Belgie, Groot-Brittannie,...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:38

Annet_Dottie schreef:
Tja je kan het zien als angst zaaien maar is dat niet wat het überhaupt is. Is het niet überhaupt een beetje een enge/angstige situatie?
Ja voor mij geldt ook de vraag was niet of maar waar en wanneer. Dat het gelijk zo groot zou zijn ook hier in ons kleine landje had ik alleen niet verwacht..
Ik lig er ook niet wakker van, woon dan zelf in het hoge noorden dus een stuk uit de buurt van waar dit nu gebeurd is allemaal maar ja schrikken is t wel. Bezorgde mij wel even kippenvel

Die angst is toch het hele doel van terreur?

Ik gun het ze niet dat ik mijn leven er op aan pas in ieder geval, statistich word ik eerder door een auto dood gereden en ik ben ook niet bang voor autos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:51

Ik ga niet in angst leven , tuurlijk ooit zullen ze wat flikken hier maar lig er niet wakker van ..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:14

Fijn dat het verijdeld is.
En voor de rest zorg ik ervoor dat ik voorbereid ben. :) Heb een tourniquet en een warmtedeken in mijn tas als ik naar grote evenementen toe ga.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:29

Dat is wat ze willen, angst en tweestrijd. En ja angst is een slechte raadgever.

Ben eigenlijk best wel verbaast dat er vele gelijk roepen dat het de schuld is van Wilders (en nee ik ben ook geen fan van hem) maar denk niet dat we de schuld alleen bij hem kunnen leggen. Want andere getroffen landen heeft hij niets te vertellen en zijn al daadwerkelijk aanslagen gepleegd.

NL staat al een aantal jaar in de een na hoogste schaal van paraatheid betreft de dreiging.
In de laatste 6 jaar zijn er al 5 aanslagen voorkomen, gelukkig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:42

Fijn dat ze opgepakt zijn.
Zelf word ik hier niet zo bang van. Aanslagen en terrorisme zijn van alle tijden. Ik zie wel of er een aanslag komt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:46

Cemlys schreef:
DiantaM schreef:

Dit heeft denk ik niet met wilders te maken, kijk maar naar Frankrijk, Belgie, Groot-Brittannie,...

Het heeft het risico denk ik wel iets vergroot. Denk aan alle opstanden in moslimlanden door zijn acties van de afgelopen tijd. Daardoor wordt ons land wel bekend.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:50

Zo lang het dreigingsniveau hetzelfde blijft, is er totaal geen reden voor dat soort ongefundeerde onderbuikgevoelens. Die mensen die nu zijn aangehouden woonden hier al jaren en waren allang bij IS betrokken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:53

Natuurlijk schrikken we met zijn allen
Maar dit komt toch ook niet heel onverwachts?

En chapeau voor alle mensen achter de schermen die de mannen mee hebben opgepakt etc...! Je zult het maar op je bord krijgen in alle geheim!

Dianta ons land bekend nee joh die hadden ze al jaaaaaren geleden in het vizier! Denk ook niet dat het met wilders te maken heeft

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:19

Ik vroeg me vooral af waarom hier de hele tijd een helikopter rond vloog.. en mijn zus vroeg zich af waarom alles afgesloten was en het vol stond met politie en undercover politie.. dus wel fijn dat we gister direct wisten waarom

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:06

Cemlys schreef:
DiantaM schreef:

Zonder islam was Wilders niet meer dan een obscuur ex-VVD-kamerlid. Wilders en de PVV bestaan dankzij het vergroten van de tegenstellingen met de islam en door continue te polariseren. Islam terroristen zijn precies de andere kant van het hoefijzer, die bestaan ook alleen maar door het polariseren en uitvergroten van de tegenstellingen.

Natuurlijk is het niet alleen de schuld van Wilders, maar hij is wel een deel van het probleem en niet van de oplossing.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:09

LadyMadonna schreef:
Ik hoorde het op de radio en vind dat je dit geen platform moet geven. Want nu wordt er toch over gesproken, angst gezaaid, precies wat ze willen....

_/-\o_ _/-\o_

vooral dit..

Nu is het de IS, voorheen de ETA of de IRA en weer eerder...
Het zal altijd komen en gaan..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:44

Ik vind het totaal niet raar of schokkend. Na duitsland frankrijk belgie kan een normaal denkend mens wel bedenken dat ze hier ook komen. Al heb ik dat zo vaak geroepen en iedereen verklaarde mij voor gek.

Blij dat dit wel voorkomen is , maar ben er zeker van dat het ze wél een keer lukt in drukke steden of schiphol oid. De mensen zijn gek en krijgen vaak hun zin ;) maar bang? Nee. Dood gaan we nou een maal een keer... kan daar niet wakker om liggen, sorry

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:56

Citaat:
Natuurlijk is het niet alleen de schuld van Wilders, maar hij is wel een deel van het probleem en niet van de oplossing.

:')
Sorry hoor, maar het is op géén enkele wijze de schuld van Wilders dat deze opgepakte debielen niet deugen en een aanslag willen plegen.

Roepen dat Wilders een deel van ‘het’ probleem is, is net zo dom als dat Wilders roept dat alle moslims slecht zijn.

Want het probleem is radicalisering en dát moet op elke wijze keihard de kop ingedrukt worden.
Deze opgepakte debielen waren net zo goed geradicaliseerd zonder een persoon als Wilders.
Zij hangen ‘idealen’ aan die in elk geval niet in de Westerse wereld thuis horen (eigenlijk helemaal nergens in de wereld.)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:33

Heel eerlijk schrik ik er niet eens van. Aplausje voor de diensten die ze hebben tegengehouden, dat wel. Maar verder... Gebeurd het dan gebeurd het, maar ik blijf gewoon lekker mijn leventje leven zoals altijd al.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:43

roxiie schreef:
:')
Sorry hoor, maar het is op géén enkele wijze de schuld van Wilders dat deze opgepakte debielen niet deugen en een aanslag willen plegen.

Roepen dat Wilders een deel van ‘het’ probleem is, is net zo dom als dat Wilders roept dat alle moslims slecht zijn.

Want het probleem is radicalisering en dát moet op elke wijze keihard de kop ingedrukt worden.
Deze opgepakte debielen waren net zo goed geradicaliseerd zonder een persoon als Wilders.
Zij hangen ‘idealen’ aan die in elk geval niet in de Westerse wereld thuis horen (eigenlijk helemaal nergens in de wereld.)

Radicalisering is het gevolg van polarisatie. Wilders polariseert al jarenlang het moslim-debat en draagt daardoor bij aan de radicalisering. Daarom is Wilders onderdeel van het probleem en niet de oplossing.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 02:15

Goed gezegd door Karl66 +:)+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 04:52

Annet_Dottie schreef:
Dat het gelijk zo groot zou zijn ook hier in ons kleine landje had ik alleen niet verwacht..

Wij (België) zijn nog kleiner en hebben helaas zo'n aanslag al meegemaakt :( .

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 07:28

Ik ging donderdag met mam naar het bos met de honden toen we langs de arrestatie reden. Ze waren toen net de auto op de auto ambulance aan het zetten.
Ik zei nog tegen mam, wat is hier gebeurd? Ongeluk met een ruzie ofzo. Er stonden toen nog 4 politiewagens dus het was wel een beetje vreemd.
Toen ik een uur later op facebook keek kwam ik dit tegen.. Was toch wel even schrikken.
Met een mega druk bezochte kermis voor de deur in Weert was er toch best wel een paniek door veel buurtbewoners, uiteindelijk blijkt dat dat niet het doelwit was..
Maar wel heel fijn dat er 7 mensen zijn opgepakt, de schade zou niet te overzien zijn geweest.