Zelfmoordchallenge Momo ook in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:06

mijn kids hadden het er ook al over...

MissBmx

MarlindeRooz schreef:
KimD schreef:
Natuurlijke selectie heet zoiets. Ik verbaas me steeds meer over die achterlijke challenges, maar vooral over de mensen, jeugd, die ze nog uitvoeren ook! 8)7

Dit... natuurlijke selectie in 2018. :+

Bah respectloos dit, natuurlijke selectie.
Zou je je niet eens afvragen hoe het kan dat kinderen zo ver komen, wat dacht je van eenzame kinderen, cyberbullying, slechte onveilige omgeving, zelfmoord plegen doe je niet voor de lol of omdat je niet zo slim bent daar zit veel meer achter en zo'n challenge kan net het laatste duwtje zijn.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 21-09-18 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sill_Monster

Whut? %)

Waarom? 8)7

Olle

Re: Zelfmoordchallenge Momo ook in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:07

ziek, ziek en ziek.

Kende het niet en schrok me wild van dat hoofd, brrr...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:09

Olle schreef:
ziek, ziek en ziek.

Kende het niet en schrok me wild van dat hoofd, brrr...

Ik heb ook spijt van het artikel wat ik heb aangeklikt :brr:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:10

Lijkt op film de the ring hoofd bijna

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:11

De foto opgezocht, schrok een beetje maar had het echt heel anders en veel erger verwacht :')

Vind het ziek dat mensen dit doen maar ik zou er zelf niet intrappen en daadwekelijk die dingen gaan uitvoeren :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:11

Ik vraag me echt af welke zieke geest dit bedenkt.. seriously, hoe kom je erop? Ik wer met jongeren van +-16 jaar oud die het niet altijd even makkelijk hebben gehad en ik zal extra alert zijn in elk geval.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:13

Gillbo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dit... natuurlijke selectie in 2018. :+

Bah respectloos dit, natuurlijke selectie.
Zou je je niet eens afvragen hoe het kan dat kinderen zo ver komen, wat dacht je van eenzame kinderen, cyberbullying, slechte onveilige omgeving, zelfmoord plegen doe je niet voor de lol of omdat je niet zo slim bent daar zit veel meer achter en zo'n challenge kan net het laatste duwtje zijn.

Het gaat niet alleen om kinderen, het zijn ook volwassenen die de challenge doen.

We kunnen overal wel een reden voor smoes voor verzinnen. Maar ik durf te wedden dat 7 van de 10 mensen zich gewoon vervelen en het 'zomaar' eens toevoegen.

Met goed verstand doe je dat niet.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 11:16

Ik neem aan dat het iets te maken heeft met groepsdruk, weglachen, onderschatten.
Ik vind het een bizar fenomeen, maar ook interessant vanuit de andere kant van de medaille: Hoeveel mensen zijn druk bezig met het zich voordoen als Momo? Waarom verdoe je je tijd daaraan? :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:21

vergeet ook niet goed goed dit soort 'spelletjes' qua psychologische onderdrukking en manipulatie in elkaar zijn gezet.
Natuurlijk zijn zwakkere mensen er gevoelig voor, maar als iets slim in elkaar is gezet kan je ook gezonde mensen brainwashen en manipuleren om hele zieke dingen uit te voeren... zelfs als het jezelf van het leven beroven is.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:23

Wat een bizarre 'challenge'...

Waarom je hieraan mee zou doen lijkt me te maken hebben met groepsdruk, grappig doen. Het klinkt ongeloofwaardig dat je zelfmoord zou plegen omdat iemand het als het ware van je vraagt, maar bijvoorbeeld het milgram experiment laat zien dat het grootse deel van de mensen in staat is iemand een dodelijke schok toe te dienen omdat iemand zegt dat dat moet... Terwijl (bijna) iedereen denk dat hij/zij natuurlijk nooit zoiets zou doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:26

@KimD
Fijn dat jij dat nooit gedaan zou hebben.
Helaas heb ik van dichtbij "mogen" meemaken wat groepsdruk kan doen.
ook bij "slimme" mensen.
Je hoeft daarvoor echt niet dom te zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:28

Pindakaa7 schreef:

Waarom je hieraan mee zou doen lijkt me te maken hebben met groepsdruk, grappig doen. Het klinkt ongeloofwaardig dat je zelfmoord zou plegen omdat iemand het als het ware van je vraagt, maar bijvoorbeeld het milgram experiment laat zien dat het grootse deel van de mensen in staat is iemand een dodelijke schok toe te dienen omdat iemand zegt dat dat moet... Terwijl (bijna) iedereen denk dat hij/zij natuurlijk nooit zoiets zou doen.

Jup. In dit geval is Momo de gene met autoriteit. Een soort van.
En ik weet ook niet hoe die appjes er uit zien, maar ik denk zeker dat als je nog aan het puberen bent die dingen wel heel persoonlijk oppakt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:29

Ik vind het feit dat mensen dit af doen als 'natuurlijke selectie' wellicht net zo bizar als de hele Momo-challenge zelf...

Momo94

Ik had hem toch gegoogled was benieuwd..., maar ehh... had ik niet moeten doen.. brrr.. ;(

Alleen gewoon echt idioot waarom dit wordt gedaan...

pfff.. wel een beetje zonde dat mijn naam Momo94 is... nu ik dit topic zie.. daar was het niet voor bedoeld...

KimD

Pindakaa7 schreef:

Dat vind ik dan weer interessant, denken mensen dat echt van zichzelf? Of zouden ze zoiets zeggen omdat het politiek correct is?

Veel mensen zeggen al snel bij iets gruwelijks 'Zou ik nooit doen!', maar is dat ook echt zo? Of liegen ze zichzelf liever voor?

Brainless schreef:
@KimD
Fijn dat jij dat nooit gedaan zou hebben.
Helaas heb ik van dichtbij "mogen" meemaken wat groepsdruk kan doen.
ook bij "slimme" mensen.
Je hoeft daarvoor echt niet dom te zijn.

Ik zeg ook niet dat die mensen dom zijn. Wel achterlijk. Wij zijn een kennis verloren door iets soortgelijks, niet de MOMO challenge.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:32

Maar zou het niet zijn dat bijvoorbeeld die horrorfilms met dat groepskype die worden gevolgd door een meisje dat zelfmoord heeft gepleegd ook een slechte invloed hebben op dingen zoals dit?
Dat sommige, net zoals het meisje in de horror film, het hef in eigen handen wil nemen en mensen te laten 'boeten' die 'kwaad' hebben gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:34

Wat is er schokkend aan de foto? Ik kijk geen horror, maar de meeste Nederlanders hebben volgens mij wel eens een horror/halloweenfilm gezien en dan kan zo'n bewerkt hoofd toch niet zo schokkend zijn?

Volgens mij snap ik het mechanisme ook niet helemaal? Ik app met iets wat me steeds bedreigendere opdrachten geef en als je ze niet doet dan gebeuren er erge dingen. Maar zijn dat dan algemene dreigementen (ik steek je huis in brand) of specifieke (ik weet waar je broertje naar school gaat en hij droeg vandaag een rode jas en als je niet doet wat ik zeg dan...)?
Want algemene dreigementen kan iedereen wel maken, waarom zou je die geloven?

SayaJones

De meeste kinderen die hier aan mee doen (en er mee door gaan tot het einde) zijn/waren al depressief of hebben mentale issues.
Ook gebruiken de personen achter de 'momo challenge' keiharde psychologie om de kinderen te laten doen wat hun zeggen.

Vind het erg respectloos wat hier allemaal gezegd wordt over de kinderen/volwassenen die hier aan mee doen zoals 'natuurlijke selectie' of dat als je aan zoiets mee doet je 'niet spoort'.Natuurlijk denk je niet helder als je er aan mee doet maar de meeste zijn niet eens in staat om helder te denken en zitten al zo diep in de put. Het is ontzettend sneu dat jonge kinderen (en oudere) zich zo voelen.
Buiten de psychologie om die wordt gebruikt om de kinderen 'ja' te laten zeggen, wordt er ook veel chantagemiddelen gebruikt en veel schokkende beelden om te brainwashen.

Het is ontzettend triest. Sowieso triest dat de mensen die er aan mee doen waarschijnlijk al zo diep in de put zitten dat ze hier aan mee doen en een bepaalde mindset hebben. Maar vooral dat mensen in staat zijn dit iemand anders aan te doen.

KimD

Momo94 schreef:
Ik had hem toch gegoogled was benieuwd..., maar ehh... had ik niet moeten doen.. brrr.. ;(

Alleen gewoon echt idioot waarom dit wordt gedaan...

pfff.. wel een beetje zonde dat mijn naam Momo94 is... nu ik dit topic zie.. daar was het niet voor bedoeld...

Daar kun je natuurlijk niks aan doen, en ik denk ook niet dat je hiermee geassocieerd zal worden.

Sill_Monster schreef:
Maar zou het niet zijn dat bijvoorbeeld die horrorfilms met dat groepskype die worden gevolgd door een meisje dat zelfmoord heeft gepleegd ook een slechte invloed hebben op dingen zoals dit?
Dat sommige, net zoals het meisje in de horror film, het hef in eigen handen wil nemen en mensen te laten 'boeten' die 'kwaad' hebben gedaan?

Nu is het dat, 'vroeger' was de vraag of kinderen agressief werden van GTA spelen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 11:38

xyzutu2 schreef:
Wat is er schokkend aan de foto? Ik kijk geen horror, maar de meeste Nederlanders hebben volgens mij wel eens een horror/halloweenfilm gezien en dan kan zo'n bewerkt hoofd toch niet zo schokkend zijn?

Volgens mij snap ik het mechanisme ook niet helemaal? Ik app met iets wat me steeds bedreigendere opdrachten geef en als je ze niet doet dan gebeuren er erge dingen. Maar zijn dat dan algemene dreigementen (ik steek je huis in brand) of specifieke (ik weet waar je broertje naar school gaat en hij droeg vandaag een rode jas en als je niet doet wat ik zeg dan...)?
Want algemene dreigementen kan iedereen wel maken, waarom zou je die geloven?

Ik kijk zelf expres geen horror films :+ Misschien omdat het zo vol in beeld komt?

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven - maar ik ben wel van plan nog even internet af te speuren naar mensen die er ervaring mee hebben. Voor zover ik nu begreep zijn het persoonlijke dreigementen. Las ook iets over dat ze in staat zijn je telefoon te hacken, om zo achter de info te komen. Maar of dat waar is durf ik niet te zeggen.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:42

Raar hoor, maar volgens mij is die Momo al langer bekend in de US etc. Is gewoon een soort ketting bericht!!! Pff ik mag toch hopen dat mijn dochter al zo ver ontwikkeld is dat ze niet aan dit soort ongein meedoet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:44

Als ze echt met persoonlijke dingen komen dan moet er meer aan de hand zijn.
Sowieso heel ziek zoiets. En niet slim om er aan mee te doen. Maar je bent er toch zelf bij of je die opdrachten uitvoert of niet?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:45

n_love_qwert schreef:
Raar hoor, maar volgens mij is die Momo al langer bekend in de US etc. Is gewoon een soort ketting bericht!!! Pff ik mag toch hopen dat mijn dochter al zo ver ontwikkeld is dat ze niet aan dit soort ongein meedoet.

Waar is de tijd van Herman de vriendschapscake -O-