Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:KimD schreef:Natuurlijke selectie heet zoiets. Ik verbaas me steeds meer over die achterlijke challenges, maar vooral over de mensen, jeugd, die ze nog uitvoeren ook!
Dit... natuurlijke selectie in 2018.
Gillbo schreef:MarlindeRooz schreef:Dit... natuurlijke selectie in 2018.
Bah respectloos dit, natuurlijke selectie.
Zou je je niet eens afvragen hoe het kan dat kinderen zo ver komen, wat dacht je van eenzame kinderen, cyberbullying, slechte onveilige omgeving, zelfmoord plegen doe je niet voor de lol of omdat je niet zo slim bent daar zit veel meer achter en zo'n challenge kan net het laatste duwtje zijn.
Pindakaa7 schreef:Wat een bizarre 'challenge'...
Waarom je hieraan mee zou doen lijkt me te maken hebben met groepsdruk, grappig doen. Het klinkt ongeloofwaardig dat je zelfmoord zou plegen omdat iemand het als het ware van je vraagt, maar bijvoorbeeld het milgram experiment laat zien dat het grootse deel van de mensen in staat is iemand een dodelijke schok toe te dienen omdat iemand zegt dat dat moet... Terwijl (bijna) iedereen denk dat hij/zij natuurlijk nooit zoiets zou doen.
Pindakaa7 schreef:Wat een bizarre 'challenge'...
Waarom je hieraan mee zou doen lijkt me te maken hebben met groepsdruk, grappig doen. Het klinkt ongeloofwaardig dat je zelfmoord zou plegen omdat iemand het als het ware van je vraagt, maar bijvoorbeeld het milgram experiment laat zien dat het grootse deel van de mensen in staat is iemand een dodelijke schok toe te dienen omdat iemand zegt dat dat moet... Terwijl (bijna) iedereen denk dat hij/zij natuurlijk nooit zoiets zou doen.
Brainless schreef:@KimD
Fijn dat jij dat nooit gedaan zou hebben.
Helaas heb ik van dichtbij "mogen" meemaken wat groepsdruk kan doen.
ook bij "slimme" mensen.
Je hoeft daarvoor echt niet dom te zijn.
Momo94 schreef:Ik had hem toch gegoogled was benieuwd..., maar ehh... had ik niet moeten doen.. brrr..![]()
Alleen gewoon echt idioot waarom dit wordt gedaan...
pfff.. wel een beetje zonde dat mijn naam Momo94 is... nu ik dit topic zie.. daar was het niet voor bedoeld...
Sill_Monster schreef:Maar zou het niet zijn dat bijvoorbeeld die horrorfilms met dat groepskype die worden gevolgd door een meisje dat zelfmoord heeft gepleegd ook een slechte invloed hebben op dingen zoals dit?
Dat sommige, net zoals het meisje in de horror film, het hef in eigen handen wil nemen en mensen te laten 'boeten' die 'kwaad' hebben gedaan?
xyzutu2 schreef:Wat is er schokkend aan de foto? Ik kijk geen horror, maar de meeste Nederlanders hebben volgens mij wel eens een horror/halloweenfilm gezien en dan kan zo'n bewerkt hoofd toch niet zo schokkend zijn?
Volgens mij snap ik het mechanisme ook niet helemaal? Ik app met iets wat me steeds bedreigendere opdrachten geef en als je ze niet doet dan gebeuren er erge dingen. Maar zijn dat dan algemene dreigementen (ik steek je huis in brand) of specifieke (ik weet waar je broertje naar school gaat en hij droeg vandaag een rode jas en als je niet doet wat ik zeg dan...)?
Want algemene dreigementen kan iedereen wel maken, waarom zou je die geloven?