Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Ik snap het hypocriete wel. Diesels zijn nu het mikpunt en mogen in diverse steden in Duitsland al niet meer in. Nederland wil dat ook doen. Maar ondertussen nemen het aantal vluchten wel toe. Ik vind dat hypocriet.
OV is belachelijk duur. Auto wordt steeds minder toegankelijk. Wat wil je dan? Het zou de overheid sieren als ze de alternatieven dan beter begaanbaar en betaalbaar maken.
Jennyj01 schreef:Griekenland leeft niet alleen van Nederlandse toeristen he. Er zijn ook mensen die dichterbij wonen.
Amyyy schreef:Celiien schreef:Het gaat mij om de vingerwijzende mensen hierbij. Vega's die zeggen dat ze vega zijn want het is zóo slecht voor het milieu en vliegvakanties ja echt niet want dat is C02 uitstotend. Vaak wordt wel vergeten dat ze 30.000km per jaar rijden met hun auto en minimaal 2 kinderen hebben (generaliserend).
Verder ga ik echt mee met Goof
Maar je doet nu toch precies hetzelfde? Die vega's dit, die vwga's dat, maar ik niet hoor. Ik weet dat ik niet milieu bewust leef, dus dan mag dat. Beetje raar.
Zelf vind ik dat het belangrijk is dat iedereen weet wat men uitstoot. De een eet geen vlees, de ander vliegt minder, weer een ander heeft geen kinderen, leeft zelfvoorzienend. Het is niet alles of niks, maar iedereen moet zijn steentjes bijdragen. Samen sta je sterk en alle kleine beetjes helpen.
Riddershow schreef:magda_90 schreef:Ik snap het hypocriete wel. Diesels zijn nu het mikpunt en mogen in diverse steden in Duitsland al niet meer in. Nederland wil dat ook doen. Maar ondertussen nemen het aantal vluchten wel toe. Ik vind dat hypocriet.
OV is belachelijk duur. Auto wordt steeds minder toegankelijk. Wat wil je dan? Het zou de overheid sieren als ze de alternatieven dan beter begaanbaar en betaalbaar maken.
Terwijl nieuwe diesels bijna beter voor het milieu zijn dan elektrische auto's...
Sunnda schreef:<KNIP>
Ik vlieg omdat ik op bepaalde bestemmingen wil komen. En dat weegt zwaarder dan het milieu, terwijl bij vlees ik dat andersom beredeneer. Gek eigenlijk.
Roodvos schreef:Met een zomer zoals dezekun je best een week (of langer) op Ameland, Schiermonnikoog of de Veluwe vertoeven.