Preutsheid in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:19

Ik heb totaal geen last van de naaktheid van anderen ik ben niet verplicht om er naar te kijken. Maar ik heb nu bijna 2 jaar borstvoeding gegeven en dan merk je helaas dat er nog steeds mensen zijn die dat raar vinden. Het ergste was nog iemand die gilde als een keukenmeid toen ik mijn borst tevoorschijn haalde.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:22

Azmay schreef:
Reusje0504 schreef:
Ik lig ook graag topless aan t strand en kan me echt niet drukmaken om iemand de daar foto’s van maakt. Zo mooi is het helaas niet haha. Lekker streeploos bruin en een bikini blijft heel lang nat en plakkerig.

Bij een zwembad vind ik het dan weer niet gepast, maar bij recreatieplas of strand zie ik het veel en doe ik het zelf ook.

Waarom een zwembad niet en een plas of strand wel?
Zie daar weinig verschil in, behalve wellicht huisregels maar goed.

Gevoelskwestie, maar misschien dat dat zo gegroeid is doordat nooit iemand dat doet ivm huisregels. Als ik het zou zien zou ik het trouwrns zeker niet afkeuren oid hoor.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:24

belle_boef schreef:
Nou idd. Al de mannen gaan ook topless naar het zwembad, en laatbik van de meeste nou ook niet warm worden maaras een wen kerel met een knap lijf loopt kijk ik ook net even wat langer ben ik dan ook een viespeuk? :oo bloot hoort er gewoon bij.
Ik ben heel benieuwd naar de reacties die op dit bericht gaan komen :')

On-topic, leven en laten leven.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:25

De mening van Kouman en Westenberg slaan mijns inziens totaal de plank mis. Niks preutsheid, je wordt de laatste jaren om je oren geslagen met aanrandingen en verkrachtingen. Logisch dat mensen zich daar dan tegen willen beschermen. Want wat hoor je in de rechtbank? "Je lokte het uit"

Sintara

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:27

Ik ben hier erg verbaasd over. Wat kunnen mensen toch moeilijk doen.. Mannen met borsten hoeven toch ook geen topje aan?

En dan ook nog verder gaan met aangekleed douchen. Sorry hoor maar het heeft gewoon nut om dat bloot te doen, je wordt veel beter schoon zonder kleren aan dan met. En het lijkt me niet dat je je droge broek aandoet over je - nu natgedouchte- onderbroek? Dus dan moet je alsnog bloot. Tjongejongejonge

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:28

Nee hoor Belle-boef je bent geen viespeuk! We hebben toch ook ogen gekregen om te gebruiken....mijn moeder zei vroeger al bij het openen van de snoeptrommel tegen ons...met je oogjes kijken en niet met je handjes :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:30

Topless zonnen heb ik geen moeite mee. Inderdaad: waarom zijn heren altijd topless zonder dat het een probleem is maar is het bij dames ineens not done?
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat dames die zich er niet comfortabel bij voelen hun bikinitopje acuut aan de wilgen moeten hangen :D

De vergelijking met borstvoeding moest ik wel even over nadenken. Ik vind het niet zo prettig als iemand op een terrasje pontificaal gaat zitten voeden, maar topless zonnen is wel okee?
Ik denk dat het van de omgeving afhangt: op een terrasje vind ik het ook weer niet normaal als je daar als man zonder shirt gaat zitten. Doe dat thuis denk ik dan. Maar als je gaat zwemmen, prima, dan ben je daar ook voor, en daar past minder kleding bij :j

Douchen in onderbroek snap ik al helemaal niets van _O- Maar goed ik ben zwemmer dus wij moeten toch wel naakt in de kleedkamer. Haar wassen doe ik wel niet naakt maar goed, je hebt dan een uur in zwembadwater gelegen, dan ben je wel schoon :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:30

daniweerd schreef:
Nee hoor Belle-boef je bent geen viespeuk! We hebben toch ook ogen gekregen om te gebruiken....mijn moeder zei vroeger al bij het openen van de snoeptrommel tegen ons...met je oogjes kijken en niet met je handjes :+

Alleen mag je bij de snoeptrommel na het kijken ook nog pakken en er van snoepen. :9 dat doe ik dan allemaal niet.

secricible

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:35

Ik dacht eigenlijk ook dat topless zonnen tot naaktrecreatie behoorde dus was niet heel verbaasd dat het niet toegestaan was p.

Los daarvan ben ik het er wel mee eens dat het jammer is dat er zo moeilijk gedaan wordt over naakt, voornamelijk bij vrouwen. Van mij mag het naakt en niet-naakt ook lekker door elkaar heen lopen, prima, geen moeite mee. Waar jij je goed bij voelt :+ zonde dat daar steeds spastischer mee omgegaan moet worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:39

Ze moeten zelf weten wat ze doen. Maar persoonlijk vind ik het niet prettig om naar de kijken en krijg ik vaak plaatsvervangende schaamte. Ik kijk altijd snel weg. Ik zal zelf dan ook nooit topless zonnen. Zelfs in mijn achtertuin niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:41

Het is een van de redenen dat ik niet van het strand hou op warme dagen. Al die tentoongestelde lichaamsdelen kan ik niet aan. :+

Op een terras is een bedekt bovenlichaam wel zo netjes. Zowel voor man als vrouw. En borstvoeding hoeft wat mij betreft ook niet met vol uitzicht gegeven te worden, ook dat kan discreet.

Zwembaden ga ik ook nooit heen, maar ik weet wel topless aan het zwembad hier volgens de huisregels verboden is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:43

antje_vip schreef:
De mening van Kouman en Westenberg slaan mijns inziens totaal de plank mis. Niks preutsheid, je wordt de laatste jaren om je oren geslagen met aanrandingen en verkrachtingen. Logisch dat mensen zich daar dan tegen willen beschermen. Want wat hoor je in de rechtbank? "Je lokte het uit"

Ja maar je lokt het ook uit met een strakke broek, of een iets lagere snede in je tshirt, of een rokje, of make-up.
Dadelijk mogen we echt helemaal niets meer.

Wat mij betreft gaan we gewoon allemaal topless over straat, mijn idee is het niet de verantwoordelijkheid van de vrouw om die ellende te stoppen maar moeten mannen gewoon hun (onder)broek aanhouden :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:46

Azmay schreef:
antje_vip schreef:

Ja maar je lokt het ook uit met een strakke broek, of een iets lagere snede in je tshirt, of een rokje, of make-up.

Wat mij betreft gaan we gewoon allemaal topless over straat, mijn idee is het niet de verantwoordelijkheid van de vrouw om die ellende te stoppen maar moeten mannen gewoon hun (onder)broek aanhouden :o
En daar gaan we weer, het is de schuld van de mannen.

Vrouwen :roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:47

Ja echt, het is super raar dat verkrachtingen door mannen de schuld is van die mannen... ? :o?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:49

Magrathea schreef:
Ja echt, het is super raar dat verkrachtingen door mannen de schuld is van die mannen... ? :o?
Alsof iedere vrouw die topless gaat zonnen verkracht gaat worden, kom op zeg.

Zo makkelijk, telkens weer, alles ligt aan de man, vrouwen zijn het grote slachtoffer en het ligt vooral niet aan hen.

Maar goed, half Bokt zal hier wel weer bovenop duiken. Ik ga naar het strand, heerlijk topless zonnen ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:50

Azmay schreef:
antje_vip schreef:

Mee eens, maar de politie komt je niet helpen O:)

@Ailili, leg dan eens uit hoe het de schuld van de vrouw is? Fijn dat jij wel gewoon topless kan zonnen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:54

Mannen worden ook verkracht, veel vaker dan wordt aangenomen door de meeste mensen.
Moet je eens aan een man vragen of hij, om dat te voorkomen, zou overwegen andere kleding aan te doen _O-
Laatst bijgewerkt door Sintara op 26-07-18 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:54

Ik heb dit al vaker gezegd: Op een actie volgt een reactie. Ga je als vrouw zijnde topless zonnen, dan is het zo dat je reacties kunt krijgen. Ik keur die reacties niet goed, maar laten we het wel helder houden: Het zijn maar woorden. De meeste vrouwen draven direct behoorlijk wat stappen door, direct naar verkrachting. Je ziet het hier ook voorbij komen.

Heel vaak blijft het ook bij woorden, vaker wel dan niet. Om dan steeds zo'n dooddoener op tafel te gooien vind ik wat flauw. Niet iedere man is een Michael P.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:55

Ailill schreef:
Magrathea schreef:
Alsof iedere vrouw die topless gaat zonnen verkracht gaat worden, kom op zeg.

Zo makkelijk, telkens weer, alles ligt aan de man, vrouwen zijn het grote slachtoffer en het ligt vooral niet aan hen.

Maar goed, half Bokt zal hier wel weer bovenop duiken. Ik ga naar het strand, heerlijk topless zonnen ;)

Wow jij bent snel op je teentje getrapt _O-
Een verkrachting door een man is sowieso de schuld van een man, NEE is NEE en blijft NEE. Niemand zegt dat alles aan de man ligt. Maar een verkrachting ligt wel degelijk aan de man in kwestie. Maar dit is maar een klein deel van de mannen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:59

Sintara schreef:
Mannen worden ook verkracht, veel vaker dan wordt aangenomen door de meeste mensen.
Moet je eens aan een man vragen of hij, om dat te voorkomen, zou overwegen andere kleding aan te doen _O-

Ik lette hier ook al op in mijn verwoording :j
Hoewel verkrachting van mannen net zo erg is als van vrouwen, denk ik dat er niet veel mannen verkracht worden omdat er vrouwen topless zonnen :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:59

Yonker schreef:
Ailill schreef:
Wow jij bent snel op je teentje getrapt _O-
Een verkrachting door een man is sowieso de schuld van een man, NEE is NEE en blijft NEE. Niemand zegt dat alles aan de man ligt. Maar een verkrachting ligt wel degelijk aan de man in kwestie. Maar dit is maar een klein deel van de mannen :)
Nou hé ;)

Ik zie het de laatste steeds meer. Althans, hier op Bokt komt het veel voorbij. Voor de meeste mannen is een NEE ook een NEE, dus om dat als excuus te gebruiken om niet topless te kunnen zonnen, vind ik wat overdreven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:02

Magrathea schreef:
Sintara schreef:

Ik lette hier ook al op in mijn verwoording :j
Hoewel verkrachting van mannen net zo erg is als van vrouwen, denk ik dat er niet veel mannen verkracht worden omdat er vrouwen topless zonnen :o

Ik denk niet dat vrouwen verkracht worden omdat ze topless zonnen. Sterker nog: ik denk dat een vol strand een behoorlijk veilige plek is. Veiliger dan een verlaten polderweg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:02

Sintara schreef:
Ik ben hier erg verbaasd over. Wat kunnen mensen toch moeilijk doen.. Mannen met borsten hoeven toch ook geen topje aan?

En dan ook nog verder gaan met aangekleed douchen. Sorry hoor maar het heeft gewoon nut om dat bloot te doen, je wordt veel beter schoon zonder kleren aan dan met. En het lijkt me niet dat je je droge broek aandoet over je - nu natgedouchte- onderbroek? Dus dan moet je alsnog bloot. Tjongejongejonge

Precies!
Op een terrasje vind ik wat anders, dan mag het wat discreter. Maar aan zee?
Ik heb ook geen moeite met vrouwen die borstvoeding geven en als ik naar de sauna ga is dat zeker naakt.
Ik vind het ook zo overdreven die kleine meisjes in een bikini.wij liepen als kind vroeger gewoon alleen in een broekje.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:04

Palmera schreef:
Ik denk niet dat vrouwen verkracht worden omdat ze topless zonnen. Sterker nog: ik denk dat een vol strand een behoorlijk veilige plek is. Veiliger dan een verlaten polderweg.

Mee eens :j maar ik denk wel dat al die keren dat er vrouwen aangerand/verkracht worden meedragen aan dat een vrouw zich minder veilig/prettig zal voelen en daarom minder snel topless zou gaan zonnen

Uiteindelijk maakt het toch niet uit wat je draagt of hoe je eruit ziet om slachtoffer te worden van zoiets. Maar denk wel dat vrouwen meer op kleding etc. gaan letten hierdoor
Laatst bijgewerkt door Linde99 op 26-07-18 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:06

Linde99 schreef:
Palmera schreef:

Mee eens :j maar ik denk wel dat al die keren dat er vrouwen aangerand/verkracht worden meedragen aan dat een vrouw zich minder veilig/prettig zal voelen en daarom minder snel topless zou gaan zonnen
Ben ik geheel met je eens, helaas.

Maar is dit, voor de meeste, echt de enige reden?